Min datter bliver ikke mæt! ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

HeidiW86

fairlady skriver:

Tro på dig selv. Det skal nok gå/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

HeidiW86

kiwiol skriver:

Du kan ikke regne med at baby kun får den mængde du kan malke ud. Baby stimulere brystet på en helt anden måde, og dit bryst bliver aldrig tømt da du produksere mælk hele tiden.

Din datte er kun få uger.. giv lige din mælke produktion tid til at komme ordentligt i gang /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Min sp siger jeg skal supplere med mme efter hun har været lagt til begge bryster, og det har jeg gjort..
Jeg må bare blive ved med at kæmpe.. Og håbe hn får hvad hun skal..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

samantha1986 skriver:

Min læge sagde til mig at man bliver ikke en dÅrligere mor fordi man ikke ammer. Og hvis man kan se det gør ens barn glad og tilfreds så har man taget et godt valg. 

Men jeg følte mig som en virkelig dårlig mor fordi jeg ikke ammede. Men jeg frygtede hver amning da den gjorde ondt og eg følte ikke hun blev mæt. Og hun kunne blive ved med at blir lagt til. I dag har jeg en datter som er glad og tilfreds og det er det vigtigste for mig. Og så har jeg fundet ud af at der i vires venne kreds er mange der har givet deres børn flaske og jeg kan se hvor godt de har det i dag. Men jeg kan sagtens forstå hvordan du hat det. 

Nej du har ret, man bliver ikke en dårligere mor, vil bare så gerne at det fungere.. Men må tage det stille og roligt og se hvad der sker..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

Skouboe skriver:

Ring og snak med en ammerådgiver - det er gratis 

http/fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Tak for link.

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

LR85 skriver:

Malk ud med hånden. Flere gange dagligt. 

Og læg hende til MANGE gange. 

Det tager et par døgn a få amningen op og køre, men jeg har lige været det igennem for en uge siden pga brystbetændelse og trøske. 

Jeg brugte alt min tid på amning og udmalknkng, men det hjalp virkelig. 

Ofte et par dage, hvor du ikke har andet end brysterne fremme. 

Bruger bare hånden til a malke ud med og det fungere perfekt. 

Jeg får bare ikke rigtig noget ud????
Men det kræver nok øvelse..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

LR85 skriver:

Malk ud med hånden. Flere gange dagligt. 

Og læg hende til MANGE gange. 

Det tager et par døgn a få amningen op og køre, men jeg har lige været det igennem for en uge siden pga brystbetændelse og trøske. 

Jeg brugte alt min tid på amning og udmalknkng, men det hjalp virkelig. 

Ofte et par dage, hvor du ikke har andet end brysterne fremme. 

Bruger bare hånden til a malke ud med og det fungere perfekt. 

Jeg får bare ikke rigtig noget ud????
Men det kræver nok øvelse..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

LR85 skriver:

80 ml er udemærket. 

Jeg plejer a få mellem 30-60 pr gang. 

Men husk a det stimulere og du vil ikke kunne få det samme yd a brystet som din datter. 

Am, vent en halv time, malk ud osv. Så du nærmest hele tiden stimulere. 

Og så opdatere gerne /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" /> 

Men fik kun 80 på hele dagen?? Er det også nok??

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

Mor til Frederic og Freya skriver:

Har ikke lige læst de andres svar..

Men giver du hende fra dem begge? så hun først får ved det ene - bøvse pause og så det andet?

Det skulle også øge mælke produtionen.

Jeg har taget på igen, hvilket ikke var meningen - men alt for lillepigen... Kræver det at jeg spiser det mere, de mdr af hele hendes liv hun skal ammes - så er det det vi gør. Jeg taber da bare de kg bagefter..

Det vigtigste er at lillepigen trives og hvis du ikke har mælk nok - må du, når hun har tømt dem begge, suplere med mme. 

Jeg tuded den første gang hvor hun bare lå hos mig og bare var ked, kunne intet stille op og prøved med sutten... Efter en lille times kamp spurgte manden om hvorfor jeg da ikke gav hende ved det andet; mumled; det har hun også tømt.. Jamen så må hun få lidt mme.. Sad med tårer ned af kinderne og følte mig bare så ked af det, vidste jo at det var min egen fejl jeg ikke havde nok den aften. 

Men hver gang jeg kigged ned på hende i min arm og med flaske i munden, sendte hun bare de største smil hun kunne... Det var balsam for mit hjerte at se hendes smil... 

Ja hun får fra begge..
Sp sagde læg hende til det ene, når hun er færdig lad hende bøvse evt skift så hun vågner op, også læg til det andet.. Næste gang lægger jeg så til det jeg sluttedemed..
Jeg var også så ked da jeg skulle supplere med mme for føler mig ikke tilstrækkelig, men kæresten støtter mig hele vejen og siger jeg jo gør alt hvad jeg kan og at jeg ikke skal banke mig selv i hovedet med den dårlige samvittighed..

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

Team Putte skriver:

Jeg ved ik hvor meget Ida får, for jeg må for alt i verden ik malke ud før EFTER hun har spist.. Hun har haft tabt sig rigtig meget, kun 30 gram fra de max 10% så jeg må ikke tage maden fra hende, kun efter-stimulere med pumpen for at øge produktionen /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12396.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Så har hun da også tabt sig meget..
Det er piv svært det med man ikke ved hvor meget de får....

Anmeld

10. juli 2012

HeidiW86

Giraffen skriver:

jeg havde samme problem og jeg havde bare IKKE mælk nok og jeg fik det heller ikke (selvom jeg gjorde ALT hvad jeg fik af råd og anbefalinger)

Du skal naturligvis gøre lige som du har lyst til, men jeg endte med helt at droppe amning (selvom jeg SÅ gerne ville det inden)

Jeg startede med at malke ud og give flaske som det eneste (for også at fornemme hvor meget der kom ud) - der kom ca 120 ml ud i døgnet og så gik det lige så stille i sig selv og nu er hun kun på MME

Jeg synes det er noget pis at det der "for lidt mælk" bliver bagateliseret og slet ikke nævnt nogen steder - "alle kan amme" er måske rigtig nok, men mængderne er altså også ret vigtige

/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />til dig - håber du finder den løsning der er bedst for dig og din datter - alt andet er ligegyldigt /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12393.png" alt="" />

Jeg forsøger også bare alt jeg hører og får råd om, men har kun kunne malke 80 ml ud på en hele dag, også har jeg været nødtil at supplere, for ellers så skreg hun bare og ville slet ikke falde til ro, hvilket jo gør mega ondt i mit hjerte...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.