Min datter bliver ikke mæt! ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2012

Giraffen

HeidiW86 skriver:

Det kan jeg godt forstå.. Fik vejet lille pigen igår og hun har kun taget 700 hr på fra fødselsvægten og hun er 20 dage så sp har sagt hun skal have mme for at få næring og tage på.. Så nu er valget taget for mig, skal bare lige vende mig til det.. Har læst linket mange tak for det, føler mig ikke som en dårlig mor...
Skal bare lige lærer ikke at banke mig selv i hovedet med det..

Ja det hele er en proces :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2012

HeidiW86

Mor til Frederic og Freya skriver:

freya var 3190 g ved fødsel

5 dage 2960 g

8 dage 2910 g

17 dage 3200 g

5 uger 3700 g

Så syntes at + 700 g på 20 dage er flot og det passer jo næsten med de ca. 200 g de skal tage på hver uge.

så forstår ikke helt din sp... 

Hov jeg er altså også helt væk, ved ikke hvad jeg har tænkt hun har ikke taget 700 g på men 100 g.. Beklager med en baby på armen e man lidt forvirret..;)

Anmeld

13. juli 2012

HeidiW86

Giraffen skriver:

Ja det hele er en proces :-) 

Fuldstændig.. har skrevet forkert hun har ikke taget 700 g på men 100 g..

Anmeld

13. juli 2012

HeidiW86

Team Putte skriver:

Okay.. Ida er 18 dage og er endnu ik tilbage på sin fødselsvægt, men vores sp er tilfreds bare hun tager på og trives.. Skægt der er sådan en forskel! Men nogle sp'ere er oz meget hurtige til at opgive amningen! Den jm vi var tilknyttet til sp tog over var ik sådan at slå ud af lidt problem-babser, sålænge vi havde gejsten til at være med på alle ideerne, og vores sp er præcis på samme måde! Det er rigtig rart når det er ens drøm at få lov til at amme guldklumpen /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12393.png" alt="" /> Vi skal ik amme for enhver pris og hvis det hele bliver for meget skal vi bare gå på flasken, men nu har vi kæmpet så længe og jeg kan mærke jeg begynder at slappe mere af omkring det at være mor, så håber virkelig det hjælper på produktionen /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Hov sorry jeg havde skrevet 700 g men det kun 100 g hun har taget på og det først efter vi begyndte på mme..
Dejligt med en god sp og JM.
Mit store ønskevar ogå at amme, men når nu lille lign har skreget i flere dage, og nu ligger mæt og glad ved min side, så tænker jeg at jeg har truffet det rette valg.

Anmeld

13. juli 2012

fairlady

HeidiW86 skriver:

Hov sorry jeg havde skrevet 700 g men det kun 100 g hun har taget på og det først efter vi begyndte på mme..
Mit store ønskevar ogå at amme, men når nu lille lign har skreget i flere dage, og nu ligger mæt og glad ved min side, så tænker jeg at jeg har truffet det rette valg.

dejligt for jer kan jeg godt forstå. Det gør en så ked, når de bare er ulykkelige. Men jeg synes det var flot du turde kæmpe. Malker du ud ved siden af, eller er det helt slut?

Anmeld

13. juli 2012

Sitrani

HeidiW86 skriver:

Hej piger...
I må virkelig hjælpe mig, jeg har kæmpet så meget med amningen vil så gerne amme min datterpå 15 dage..
Har været nødtil at supplere med mme fordi hun havde tabt sig en del, nu har vi kørt på modermælk i en hel uge uden mme!!
MEN..... Så igår fra morgen til aften ammede jeg nærmest hver 11/2 time og hun græd og ville ikke sove kun ca 4 timer fra kl 9 til 20!!
Hun blev ved at smide brystet, sugede måske i 3 min også gad hun ikke, blev ked og irriteret!

Jeg lånte så en bryst pumpe af en veninde og der kom INGEN mælk ud overhovedet, så hun fik lidt mme ja faktisk 75 ml også sov hun i 4 timer!!!

Efter de 4 timer løb mine bryster så lidt men kunne stadig ikke pumpe ud????

Skal jeg opgive amningen?? . HJÆLP MIG PIGER, sidder med tårer i øjnene fordi jeg føler at jeg ikke kan gi min datter hvad hun skal have!!

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, da der er ret mange, men ville alligevel komme med lidt råd...

For det første - ved det kan være svært - men prøv at lade være med at stress over det, for det påvirke din mælkeproduktion, og kan forværre situationen!

For det andet, stimulér brystet mens hun ligger og sutter hos dig, både det hun ligger ved, og det andet bryst - så skulle det gerne løbe til... Jeg tror din datter vil ammes så meget, fordi hun har brug for mere mælk, så giv endelig ikke op, men blev ved med at læg hende til, lige så tit hun vil!!! Så skal produktionen nok komme op at køre i løbet af 1-2 dage! Synes ikke du skal give hende MME, for så kommer din produktion aldrig op på den mængde, hvor din datter gerne vil have den... for jo mere hun sutter hos dig, jo mere ved kroppen, at der er brug for mere mælk....

Så læg du hende bare til lgie så ofte du kan komme til det! Mælken skal nok komme!!!

Anmeld

13. juli 2012

HeidiW86

fairlady skriver:

dejligt for jer/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" /> kan jeg godt forstå. Det gør en så ked, når de bare er ulykkelige. Men jeg synes det var flot du turde kæmpe. Malker du ud ved siden af, eller er det helt slut?

Tak for støtten.. jeg pumper stadig det ud jeg kan få så hun får lidt af det gode, og lægger hende også til for hyggens skyld..

Anmeld

13. juli 2012

HeidiW86

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, da der er ret mange, men ville alligevel komme med lidt råd...

For det første - ved det kan være svært - men prøv at lade være med at stress over det, for det påvirke din mælkeproduktion, og kan forværre situationen!

For det andet, stimulér brystet mens hun ligger og sutter hos dig, både det hun ligger ved, og det andet bryst - så skulle det gerne løbe til... Jeg tror din datter vil ammes så meget, fordi hun har brug for mere mælk, så giv endelig ikke op, men blev ved med at læg hende til, lige så tit hun vil!!! Så skal produktionen nok komme op at køre i løbet af 1-2 dage! Synes ikke du skal give hende MME, for så kommer din produktion aldrig op på den mængde, hvor din datter gerne vil have den... for jo mere hun sutter hos dig, jo mere ved kroppen, at der er brug for mere mælk....

Så læg du hende bare til lgie så ofte du kan komme til det! Mælken skal nok komme!!! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Mange tak for dit svar, det der skete var at jeg jo selvf. Lagde  hende  til alt de hun ville men over en del dage skete der ingenting, mine bryster bliver mindre og mindre spændte og der kom absolut ingen mælk overhovedet..
Så efter hun kun har taget 100 g på blev  sp og jeg enig om at give mme også pumper jeg den smule ud jeg kan få og det får hun så også.. 

Anmeld

13. juli 2012

fairlady

HeidiW86 skriver:

Tak for støtten.. jeg pumper stadig det ud jeg kan få så hun får lidt af det gode, og lægger hende også til for hyggens skyld..

det lyder som en god ide

Anmeld

13. juli 2012

Team Putte

HeidiW86 skriver:

Vi er oz på mme nu

Sp har lige været her og Ida har kun taget 20 gram på siden i mandags Hun bruger simpelthen for meget krudt på den smule mælk der er, så nu er det helt slut Det er oz det rigtige valg, men det er bare øv alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.