Min datter bliver ikke mæt! ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2012

HeidiW86

Mor til Frederic og Freya skriver:

kender det alt for godt...

hvis du vil amme er du nød til at spise. vand giver jo intet videre til mælken, i vand er der jo ingen næring i.

jeg tog 6 kg på under graviditet og 14 dage efter fødsel havde jeg tabt 13 kg, hvilket gjorde at det lille pigen fik slet ikke var noget næring i...

er en dør til at spise og man sidder jo ofte med baby i armene, så et råd vi fik af sp var at når farmand smurte sønikes madpakke til bh - så smurte han en mad pakke til mig. Det er nemmere at tage dén med i den ene arm og baby på den anden.

lig ned at amme - det gavner mælke produktionen at få hvile midt på dagen.

Må få spist en masse så! Jeg har også tabt mere end fødsels vægten har prøvet at malke ud Idag og har kun kunne få ca 80 ml ud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2012

HeidiW86

kiwiol skriver:

Har SP sagt at hun har tabt sig for meget?
Det er jo normalt at de taber sig ca. 10% af fødselsvægten.

Det er helt normalt at babyer i perioder vil ligges til mere.. De justere selv mælkeproduktionen.. Derfor bør du nok undgå MME.

Husk på, at 1 time efter du har ammet.. vil dit bryst være 40% fyldt igen /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />
Så jo mere du ammer.. jo mere sætter du produktionen igang /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Hvis ikke SP har sagt til dig, at du skal supplere så lad være... stol på at du godt kan /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Ja sp har sagt hun har tabt sig en del, når jeg ligger hende til evt hver 1 1/2 time fordi hun brokker sig , river hun sig friaf brystet og begynder og græde!

Anmeld

9. juli 2012

samantha1986

HeidiW86 skriver:

Hej piger...
I må virkelig hjælpe mig, jeg har kæmpet så meget med amningen vil så gerne amme min datterpå 15 dage..
Har været nødtil at supplere med mme fordi hun havde tabt sig en del, nu har vi kørt på modermælk i en hel uge uden mme!!
MEN..... Så igår fra morgen til aften ammede jeg nærmest hver 11/2 time og hun græd og ville ikke sove kun ca 4 timer fra kl 9 til 20!!
Hun blev ved at smide brystet, sugede måske i 3 min også gad hun ikke, blev ked og irriteret!

Jeg lånte så en bryst pumpe af en veninde og der kom INGEN mælk ud overhovedet, så hun fik lidt mme ja faktisk 75 ml også sov hun i 4 timer!!!

Efter de 4 timer løb mine bryster så lidt men kunne stadig ikke pumpe ud????

Skal jeg opgive amningen?? . HJÆLP MIG PIGER, sidder med tårer i øjnene fordi jeg føler at jeg ikke kan gi min datter hvad hun skal have!!

Jeg ammede i fire dage og følte ikke min datter fik nok. Jeg gik over til modermælks erstatning oghun er så meget mere tilfreds nU. Men Nøj hvor var jeg ked af at jeg ikke kunne amme hende men jeg måtte indse at hun bare ike fik det hun skulle. 

Anmeld

9. juli 2012

ano14316

HeidiW86 skriver:

Hej piger...
I må virkelig hjælpe mig, jeg har kæmpet så meget med amningen vil så gerne amme min datterpå 15 dage..
Har været nødtil at supplere med mme fordi hun havde tabt sig en del, nu har vi kørt på modermælk i en hel uge uden mme!!
MEN..... Så igår fra morgen til aften ammede jeg nærmest hver 11/2 time og hun græd og ville ikke sove kun ca 4 timer fra kl 9 til 20!!
Hun blev ved at smide brystet, sugede måske i 3 min også gad hun ikke, blev ked og irriteret!

Jeg lånte så en bryst pumpe af en veninde og der kom INGEN mælk ud overhovedet, så hun fik lidt mme ja faktisk 75 ml også sov hun i 4 timer!!!

Efter de 4 timer løb mine bryster så lidt men kunne stadig ikke pumpe ud????

Skal jeg opgive amningen?? . HJÆLP MIG PIGER, sidder med tårer i øjnene fordi jeg føler at jeg ikke kan gi min datter hvad hun skal have!!

Jeg tror du skal slappe af..

Jeg tror det er din nedløbsrefleks der strejker fordi du er for nervøs for ikke at kunne amme, det oplevede jeg.. prøv at tage nogen dybe indåndinger, masser brystet blidt, og tag bh'en og læn dig frem og lad dem hænge lodret ned.. og så se om det ikke hjælper.. og ja slap af omkring amning

Anmeld

9. juli 2012

HeidiW86

samantha1986 skriver:

Jeg ammede i fire dage og følte ikke min datter fik nok. Jeg gik over til modermælks erstatning oghun er så meget mere tilfreds nU. Men Nøj hvor var jeg ked af at jeg ikke kunne amme hende men jeg måtte indse at hun bare ike fik det hun skulle. 

Ja jeg ville godt nok være ked af hvis jeg skulle droppe det, men ville jo selvfølgelig ikke have hun ikke får mad!

Anmeld

9. juli 2012

ano14316

Madam Blå skriver:

Som Nitz skriver, stimuler brystet inden du ammer. Og du må gerne amme hver time, hvis baby har brug for det. Nu ved jeg ikke hvor meget din baby har tabt sig, men hvis baby ikke har tabt for meget, eller er under 3 kilo, så kan du lade være med at give mme, og hellige de næste 2-3 dage til at amme. Så vil den stå på hud mod hud inde i sengen, hvor i bare ligger sammen, og du ammer på livet løs. Det burde få din produktion op Det er jo lidt en ond cirkel, at give mme. For du skal jo helst have din produktion op

Jeg selv fik min produktion op med hjælp fra amme-the, og så malkede jeg ud efter hver amning. Der måtte max gå 3 timer mellem hver amning om natten og max to timer om dagen. Min datter havde tabt sig en del, og var under 3kilo, og så er forholdsreglerne lidt nogle andre, end hvis barnet vejet 3,5-4 kilo.

Men jeg kan kraftigt anbefale amme-the

for amme the!!

ja og resten af det du skriver

Anmeld

9. juli 2012

HeidiW86

ano14316 skriver:

Jeg tror du skal slappe af..

Jeg tror det er din nedløbsrefleks der strejker fordi du er for nervøs for ikke at kunne amme, det oplevede jeg.. prøv at tage nogen dybe indåndinger, masser brystet blidt, og tag bh'en og læn dig frem og lad dem hænge lodret ned.. og så se om det ikke hjælper.. og ja slap af omkring amning

Jeg har Idag malket lidt ud for at se hvor meget hun fik og på hele dagen har jeg kun kunne få godt 80 ml ud! Det da ikke særlig meget ???

Anmeld

9. juli 2012

ano14316

Carina:-) skriver:

Når du er stresset som man jo er når man føler amningen ikke virker - deet svært at få mælken til at løbe til

Jeg vil anbefale dig at bruge søndagen her på hud mod hud.

Du ligger dig ind i sengen med bar overkrop og baby kun i ble.

Du drikker min. 2 ½ L væske -Gerne mere.

Du lader baby sove tæt op af dig(dt stimulerer også) Lader hende sutte lige så meget hun vil,og ingen tilskud.

Dt hjælper lynhurtigt.

Hvis du orker at kæmpe et par dage,så kan du sagtens få det op at køre,men du skal droppe tilskuddet.

Dt gør intet godt for din mælkeproduktion

Anmeld

9. juli 2012

fairlady

HeidiW86 skriver:

Jeg har Idag malket lidt ud for at se hvor meget hun fik og på hele dagen har jeg kun kunne få godt 80 ml ud! Det da ikke særlig meget ???

Tro på dig selv. Det skal nok gå

Anmeld

9. juli 2012

ano14316

HeidiW86 skriver:

Men det betyder ikke at du ikke har nok mælk.. jeg kunne sidde med og malke 25 ml ud, og jeg tudede, fordi jeg troede at jeg ikke havde noget mælk.. med det var fordi jeg ikke kunne få det til at løbe...

Og så er det altså ikke unormalt at amme med 30-90 min mellemrum i starten.. og så hellig dig et par dage til at få gang i mælken og få det til at løbe til. jeg har haft mange "amme-dage" igennem mit amme forløb og jeg stoppede da magnus sagde fra da han var 7,5 mnd.

Jeg ved ikke om du ved det,m men det er helt normalt at baby taber sig 10% af deres fødselsvægt i løbet af de første 14 dage.

men hvis jeg var dig ville jeg sætte hele dagen af i morgen til at ligge hud mod hud og med fri adgang til amning, så hun må lægges til lige så tit hun overhovedet vil. for hver gang du lægger hende til stimulere hun. så hver gang er godt.!!!

har du fået nogen gode amme stillinger for jer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.