Min datter bliver ikke mæt! ;(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2012

Carina:-)

Madam Blå skriver:

Det er svært, fordi det er rigtig svært at skulle blive ved, når man ved at mme er der nok af.. Men der er ingen vej udenom, hvis du vil amme. Så må du amme på livet løs, og ikke give mme efter amningen. Måske baby er sulten igen efter en halv time, eller måske efter to timer, men så må du amme igen Så får du produktionen op, og baby bliver mæt

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

HeidiW86 skriver:

Hej piger...
I må virkelig hjælpe mig, jeg har kæmpet så meget med amningen vil så gerne amme min datterpå 15 dage..
Har været nødtil at supplere med mme fordi hun havde tabt sig en del, nu har vi kørt på modermælk i en hel uge uden mme!!
MEN..... Så igår fra morgen til aften ammede jeg nærmest hver 11/2 time og hun græd og ville ikke sove kun ca 4 timer fra kl 9 til 20!!
Hun blev ved at smide brystet, sugede måske i 3 min også gad hun ikke, blev ked og irriteret!

Jeg lånte så en bryst pumpe af en veninde og der kom INGEN mælk ud overhovedet, så hun fik lidt mme ja faktisk 75 ml også sov hun i 4 timer!!!

Efter de 4 timer løb mine bryster så lidt men kunne stadig ikke pumpe ud????

Skal jeg opgive amningen?? . HJÆLP MIG PIGER, sidder med tårer i øjnene fordi jeg føler at jeg ikke kan gi min datter hvad hun skal have!!

hvad spiser/drikker du?

at du går og tænker - er frustreret - din sind tilstand mm påvirker også mælken..

nogle siger at hvidt øl eller kakao sætter gang i mælke produktionen.

Vi kæmper selv herhjemme med amningen, hun bliver 3 mdr på mandag.

Men har jeg stressed og travle dage har jeg til aften heller ikke nok til hende...

her tabte hun sig også og de første 2 mdr havde vi sp hver uge, nu her kommer hun hver mdr.

Anmeld

8. juli 2012

HeidiW86

Madam Blå skriver:

Det er svært, fordi det er rigtig svært at skulle blive ved, når man ved at mme er der nok af.. Men der er ingen vej udenom, hvis du vil amme. Så må du amme på livet løs, og ikke give mme efter amningen. Måske baby er sulten igen efter en halv time, eller måske efter to timer, men så må du amme igen /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" /> Så får du produktionen op, og baby bliver mæt /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Jeg må give den gas med amningen for i ret andet er godt nok til hende!

Anmeld

8. juli 2012

HeidiW86

Mor til Frederic og Freya skriver:

hvad spiser/drikker du?

at du går og tænker - er frustreret - din sind tilstand mm påvirker også mælken..

nogle siger at hvidt øl eller kakao sætter gang i mælke produktionen.

Vi kæmper selv herhjemme med amningen, hun bliver 3 mdr på mandag.

Men har jeg stressed og travle dage har jeg til aften heller ikke nok til hende...

her tabte hun sig også og de første 2 mdr havde vi sp hver uge, nu her kommer hun hver mdr.

Jeg drikker minimum 2 liter vand om dagen, mad spiser jeg ikke så meget af fordi hun tager al min tid, men en smule morgenmad og aftensmad..
Må sige til kæresten han skal købe nogle hvidtøl med hjem!!
Det skal bare lykkes!!!

Anmeld

8. juli 2012

HeidiW86

Carina:-) skriver:

Når du er stresset som man jo er når man føler amningen ikke virker - deet svært at få mælken til at løbe til /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Jeg vil anbefale dig at bruge søndagen her på hud mod hud.

Du ligger dig ind i sengen med bar overkrop og baby kun i ble.

Du drikker min. 2 ½ L væske -Gerne mere.

Du lader baby sove tæt op af dig(dt stimulerer også) Lader hende sutte lige så meget hun vil,og ingen tilskud.

Dt hjælper lynhurtigt.

Hvis du orker at kæmpe et par dage,så kan du sagtens få det op at køre,men du skal droppe tilskuddet.

Dt gør intet godt for din mælkeproduktion /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Jeg tænker jo helt vildt over det, så måske jeg bare skal tage den med ro og lade hende sutte alt det hun orker!! Og så må jeg igang med hud mod hud igen, det jo heller ikke fordi det er dårligt!!
Elsker at mærke den lille piges bløde hud mod min!

Anmeld

8. juli 2012

HeidiW86

Muhmi skriver:

Jeg kan virkelig anbefale at du prøver dig an med fisketabeletterne der hedder "Pikasol" de gør mælken dejlig fed så den mætter bedre /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

De hjalp mig rigtig meget også sådan at der blev ved at komme mælk /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Og prøv at købe en sne-bajer (julebryg), de skulle også hjælpe på at få mælken til at løbe /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Tak for rådet det vi jeg helt sikkert prøve!!

Anmeld

8. juli 2012

Team Putte

HeidiW86 skriver:

Hej piger...
I må virkelig hjælpe mig, jeg har kæmpet så meget med amningen vil så gerne amme min datterpå 15 dage..
Har været nødtil at supplere med mme fordi hun havde tabt sig en del, nu har vi kørt på modermælk i en hel uge uden mme!!
MEN..... Så igår fra morgen til aften ammede jeg nærmest hver 11/2 time og hun græd og ville ikke sove kun ca 4 timer fra kl 9 til 20!!
Hun blev ved at smide brystet, sugede måske i 3 min også gad hun ikke, blev ked og irriteret!

Jeg lånte så en bryst pumpe af en veninde og der kom INGEN mælk ud overhovedet, så hun fik lidt mme ja faktisk 75 ml også sov hun i 4 timer!!!

Efter de 4 timer løb mine bryster så lidt men kunne stadig ikke pumpe ud????

Skal jeg opgive amningen?? . HJÆLP MIG PIGER, sidder med tårer i øjnene fordi jeg føler at jeg ikke kan gi min datter hvad hun skal have!!

Årh du skal have en kæmpe krammer!

Ida er selv 14 dage gammel og vi kæmper ved gud oz med den amning! Det er så frustrerende at mælken ik vil løbe og man sidder helt grædefærdig når hun bare skriger og skriger helt hjælpeløst!

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

HeidiW86 skriver:

Jeg drikker minimum 2 liter vand om dagen, mad spiser jeg ikke så meget af fordi hun tager al min tid, men en smule morgenmad og aftensmad..
Må sige til kæresten han skal købe nogle hvidtøl med hjem!!
Det skal bare lykkes!!!

kender det alt for godt...

hvis du vil amme er du nød til at spise. vand giver jo intet videre til mælken, i vand er der jo ingen næring i.

jeg tog 6 kg på under graviditet og 14 dage efter fødsel havde jeg tabt 13 kg, hvilket gjorde at det lille pigen fik slet ikke var noget næring i...

er en dør til at spise og man sidder jo ofte med baby i armene, så et råd vi fik af sp var at når farmand smurte sønikes madpakke til bh - så smurte han en mad pakke til mig. Det er nemmere at tage dén med i den ene arm og baby på den anden.

lig ned at amme - det gavner mælke produktionen at få hvile midt på dagen.

Anmeld

8. juli 2012

kiwiol

Har SP sagt at hun har tabt sig for meget?
Det er jo normalt at de taber sig ca. 10% af fødselsvægten.

Det er helt normalt at babyer i perioder vil ligges til mere.. De justere selv mælkeproduktionen.. Derfor bør du nok undgå MME.

Husk på, at 1 time efter du har ammet.. vil dit bryst være 40% fyldt igen
Så jo mere du ammer.. jo mere sætter du produktionen igang

Hvis ikke SP har sagt til dig, at du skal supplere så lad være... stol på at du godt kan

Anmeld

9. juli 2012

HeidiW86

Team Putte skriver:

Årh du skal have en kæmpe krammer! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12373.gif" alt="" />

Ida er selv 14 dage gammel og vi kæmper ved gud oz med den amning! Det er så frustrerende at mælken ik vil løbe og man sidder helt grædefærdig når hun bare skriger og skriger helt hjælpeløst! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12365.gif" alt="" />/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12365.gif" alt="" />/media.baby.dk/images/StoredImages/1/12365.gif" alt="" />

Det er så øv!! Har malket ud Idag for at se hvor meget hun fik og har i alt kun kunne få ca 80 ml ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.