Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

Pige2009

Bassemor<3 skriver:

I er to om at lave barnet og derfor er i også to om at bestemme hvad der skal ske videre hen !! Du har ret i at han ikke kan tvinge dig til en abort ! MEN han har ret til at blive hørt ! hvis jeg var dig ville jeg fortælle ham, at du har tænkt dig at få barnet, og hvis han vil være med ind over så er det helt ok, men hvis han ikke vil så skal han melde ud NU !

Og så må du jo se bare leve med at dit barn har en far, der ikke ønsker det.

sorry, det ligger måske lidt i undertonerne hvad jeg mener. . . .

Helt enig. Det er selvfølgelig en svær situation at stå i, men som du også skriver, må man leve med, at faderen måske melder sig ud. Det er hårdt for begge parter, men jeg tænker også, at det vil være dumt at presse faderen her, da han måske bliver endnu mere trængt opi en krog Jeg ville nok give faderen tid og lade ham være, for som jeg kan forstå på TS, har hun truffet beslutning om at beholde barnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Pige2009

Aniteb skriver:

Det vil sige at det er bedre at TS tager en abort hun ikke ønske, og derefter går psykisk ned fordi hun er blevet presset til noget hun ikke ønsker....

Flot siger jeg bare...

Manden kan holde snablen for sig selv eller bruge gummi hvis han ikke vil være far... Ja det er kynisk med det er min holdning...

Men det har de jo brugt. Synes personligt, den er svær...

Anmeld

13. juni 2012

Pige2009

FruStolpe skriver:

Det har jeg heller ikke hørt om før.

Ja jeg ville nok snakke med en læge om hvad en fortrydelsespille gør ved et foster. Bare for at være på den sikre side

Samme her, for det lyder temmelig vildt

Anmeld

13. juni 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Tjah, det er altid rart med noget opbakning!

Og så lige et lidt surt opstød(ikke til dig, channie-g): er det EGOISTISK at ville give barnet et GODT, TRYGT og ikke mindst KÆRLIGT hjem?! Ja, hold da op, meget egoistisk. Jeg syntes derimod, at det ville være en skam, ikke at lade et velskabt barn komme til verden - men det er jo så bare mig

Er man gammel nok til at dyrke sex, må du også være gammel nok til at tage ansvaret der KAN følge - også selvom du har brugt prævention. Og vi er vel alle velvidende om, at INTET prævention er 100% sikkert - der kan komme en svipser en gang imellem. Og den "svipser" har jeg i sinde at tage ansvar for!

Jeg bliver lige lidt nysgerrig, men jeg vil ikke råde dig til hverken det ene eller det andet. Ville egentlig blot høre, hvorfor du tog en fortrydelsespille, når du har i sinde at beholde barnet?

Anmeld

13. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Tak for svaret(og alle de andre, i øvrigt!)

Som jeg tidligere skrev, så har jeg fuld forståelse for, at han er rystet, og er ked af situationen. Jeg kan sagtens sætte mig i hans sted - men alligevel gør det jo lidt ondt, når han ikke kan sige "jeg støtter dig hele vejen", nu når vi har været kæreste i to år.

Jeg har prøvet at fortælle ham, at fordi vi har et fælles barn, betyder det ikke at hans liv går i stå de næste 18 år - som han jo lige nu tænker. Jeg vil ikke tvinge ham ud i at tage en faderrolle, men selvfølgelig skal han betale børnepenge. Han vil studere videre, og det samme vil jeg - og det kan vi sagtens trods et barn med de muligheder vi har i vores samfund

Hvis jeg kender ham ret, så bløder han op om et par uger, og når han har overstået hans eksaminer - det er jo også et meget uheldigt og træls tidspunkt at finde ud af en graviditet på, når han mangler tre eksaminer - det har jo blot forøget hans stressniveau, desværre

Jamen, jeg synes reelt og af hjertet, at det er synd for ham. Det er blot, i mine øjne, langt mere synd (og forkasteligt), hvis du skulle igennem en abort mod din vilje. I kan ikke begge to få jeres ønske opfyldt, og så er der - og gudskelov for det! - kun kvinden til at træffe den endelige afgørelse. Sådan må det være. 

Jeg synes dog, at du for din egen skyld skal lægge alle tanker om, at han skifter mening, på hylden og indstille dig på at blive alene. Det vil være uansvarligt af dig at basere din og et muligt barns fremtid på en ønskedrøm, som måske ikke bliver virkelighed. Du kan ikke gå ud fra, at han skifter mening, og hvis det er basis for dine tanker om at gennemføre graviditeten, skal du overveje sagen en gang til. Som udgangspunkt er det dit barn - og jeg ville ikke forvente af en "stor dreng", at han er eller bliver parat til at være far. 

Jeg respekterer, at du ikke ønsker abort, men du skal være realistisk og afklaret og ikke bygge din fremtid op på et håb, der ikke umiddelbart ser ud til at gå i opfyldelse. 

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg bliver lige lidt nysgerrig, men jeg vil ikke råde dig til hverken det ene eller det andet. Ville egentlig blot høre, hvorfor du tog en fortrydelsespille, når du har i sinde at beholde barnet?

Jeg tog en fortrydelsespille, fordi jeg vidste, at kondomet var sprunget

Og nu, da det har vist sig ikke at have virket, vil jeg ikke "dræbe" et lille spirrende liv, men se positivt på situationen og få det bedst mulige ud af det

Anmeld

13. juni 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Da jeg oprettede debatten, var det i håb om, at nogle kvinder derude havde stået i samme situation som mig, og kunne dele ud af erfaring - jeg har selvfølgelig ikke ønsket at I skulle komme op at toppes!

Jeg havde håbet på, at kunne få nogle svar angående vores forhold, ikke angående vores kommende bebse

Det har jeg... Du er velkommen til at skrive til mig privat, for jeg har ikke lyst til at dele alle detaljer herinde...

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jamen, jeg synes reelt og af hjertet, at det er synd for ham. Det er blot, i mine øjne, langt mere synd (og forkasteligt), hvis du skulle igennem en abort mod din vilje. I kan ikke begge to få jeres ønske opfyldt, og så er der - og gudskelov for det! - kun kvinden til at træffe den endelige afgørelse. Sådan må det være. 

Jeg synes dog, at du for din egen skyld skal lægge alle tanker om, at han skifter mening, på hylden og indstille dig på at blive alene. Det vil være uansvarligt af dig at basere din og et muligt barns fremtid på en ønskedrøm, som måske ikke bliver virkelighed. Du kan ikke gå ud fra, at han skifter mening, og hvis det er basis for dine tanker om at gennemføre graviditeten, skal du overveje sagen en gang til. Som udgangspunkt er det dit barn - og jeg ville ikke forvente af en "stor dreng", at han er eller bliver parat til at være far. 

Jeg respekterer, at du ikke ønsker abort, men du skal være realistisk og afklaret og ikke bygge din fremtid op på et håb, der ikke umiddelbart ser ud til at gå i opfyldelse. 

Hvis jeg har givet udtryk for, at jeg kun ønsker graviditeten for at genskabe et forhold til min ekskæreste, så undskylder jeg - sådan hænger det ikke sammen

Jeg ønsker oprigtigt at beholde barnet - og det vil den fact, om jeg ender sammen med ham eller ej ikke kunne ændre på. Det er rigtigt, at det er en ønskedrøm - men jeg er klar over realiteten af den, og jeg er indstillet på at tage mig af mit barn alene

Anmeld

13. juni 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg tog en fortrydelsespille, fordi jeg vidste, at kondomet var sprunget

Og nu, da det har vist sig ikke at have virket, vil jeg ikke "dræbe" et lille spirrende liv, men se positivt på situationen og få det bedst mulige ud af det

Ok Et uheldigt sammensurium af flere begivenheder... Sikke en svær situation for dig

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

Baagøe skriver:

Men det har de jo brugt. Synes personligt, den er svær...

Ja det fandt jeg ud af bagefter... Jeg synes bare at uanset hvad så skal man ikke tvinge en abort ned over hovedet på en person der ikke ønsker det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.