Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

channie-g

katrine26 skriver:

HOLD DA OP..jeg syntes da godt nok i er grove mod ts.

JA han er 20 år, JA det er en tidlig alder at blive far i og JA han syntes sikkert ikke det er fedt at få et barn når han ikke har lyst.

Men men men. valgte han selv at dyrke sex JA, valgte han selv at dyrke ubeskyttets sex JA, ved man godt i en alder af 20 år at det kan man få børn af JA.

Og selvfølig SKAL hun da kræve børnepenge af ham..

Vis et barn som er ønsket for morens siden man far ikke vil det ,er ens med dårlig selvvær, identitetskrise osv..hvad så med de mange børn som bliver født fordi moren bliver insimineret..??

Ja jeg spørg bare..for man kan da ALDRIG forudse fremtiden, selvfølig kan man tage sine forholds regler. men om ens barn bliver kriminel, advokat, superstjerne eller noget helt 3 er da ikke en ting man kan spå om Også selvom barnet har en far eller ej..

Katrine26

er så enig, synes godt nok der bliver kørt en smule FOR hårdt... du skriver jo til folk at en abort ikke er en mulighed, alligevel er det, det folk råder hende til... synes godt nok nogen a jer/dem er grove...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

henh01

channie-g skriver:

er så enig, synes godt nok der bliver kørt en smule FOR hårdt... du skriver jo til folk at en abort ikke er en mulighed, alligevel er det, det folk råder hende til... synes godt nok nogen a jer/dem er grove...

Det er jo netop fordi dette emne er meget følsomt.

Faderen har beskyttet sig og alligevel bliver moderen gravid. Hvad er fair og ikke fair. Hvem har "magten" og hvorfor er det sådan tingene er skruet sammen.
Hvad kan, skal og bør faderen stille op hvis moderen vælger barnet og hvad kan, skal og bør moderen stille op hvis hun vælger abort.

Meget svær og følsom balancegang.

Anmeld

13. juni 2012

channie-g

henh01 skriver:

Det er jo netop fordi dette emne er meget følsomt.

Faderen har beskyttet sig og alligevel bliver moderen gravid. Hvad er fair og ikke fair. Hvem har "magten" og hvorfor er det sådan tingene er skruet sammen.
Hvad kan, skal og bør faderen stille op hvis moderen vælger barnet og hvad kan, skal og bør moderen stille op hvis hun vælger abort.

Meget svær og følsom balancegang.

i know, det er et super ømt punkt for mange... men hold da op ligefrem og kalde hende egoistisk og skrive at dette barn bliver trukket ned over hovedet på x'en, hmmm hvad jeg ved a kan faren til hver en tid melde sig ud a dette, kan hun tilgengæld ikke, det vil altid være hende der går med "sorgen" (eller hvad det kaldes) over det "tabte" barn som hun som hun aldrig lærte og kende for x'en ikke ville være forældre...

Anmeld

13. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Aisha skriver:

Synes ikke du skal høre på de andre når de siger at dit barn kommer til at føle sig uønsket eller blive identitets forvirret for de kan ikke vide en s... Om hvad der kommer til at ske i fremtiden. En mor kan elske barnet lige så højt som et par der får et barn. Tænk på alle de enlige mødre er deres bØrn også lavt selvværd? Ønsket eller ej det er dir kød og blod der bliver født en en del af dig. Jeg ville bare sige, din krop din beslutning også kan man håbe på at din ex har lyst til at være med på et tidspunkt. 

nemlig

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
channie-g skriver:

i know, det er et super ømt punkt for mange... men hold da op ligefrem og kalde hende egoistisk og skrive at dette barn bliver trukket ned over hovedet på x'en, hmmm hvad jeg ved a kan faren til hver en tid melde sig ud a dette, kan hun tilgengæld ikke, det vil altid være hende der går med "sorgen" (eller hvad det kaldes) over det "tabte" barn som hun som hun aldrig lærte og kende for x'en ikke ville være forældre...

tror nu heller ikke det er så nemt for en far bare at melde sig ud

Anmeld

13. juni 2012

channie-g

Anonym skriver:

Hej!

Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid med min nuværende ekskæreste. Vi slog op for fire uger siden efter at have været sammen i knap to år, men vi har stadig daglig kontakt. Mit problem med denne fyr er, at han ikke ønsker vores fælles barn, hvilket jeg gør. Jeg ved, at det i sidste ende er min beslutning, om jeg skal have abort eller ej(det skal jeg IKKE!), men alligevel syntes jeg da, at det er trist at han ser sådan på vores situation. Jeg syntes efterhånden, at det er blevet en anelse irriterende, at han nærmest tigger mig om det - og, jeg kan da godt forstå ham! Jeg kan godt forstå, at det ikke er verdens fedeste situation, at skulle blive far som 20-årig med sin ekskæreste! Men sket er sket, og vi kan jo ikke skrue tiden tilbage...

Men hvad pokker stiller jeg op med det(og igen, abort er ikke en mulighed)? Er der nogen, som har erfaring med det her?

Jeg håber et eller andet sted, at han bliver mere moden, og tager ansvar for det her, da det jo vil være skønnest for barnet at have både dets mor og far. Et sted håber jeg da også, at vi i løbet af graviditeten finder sammen igen, men, ja, hvem ved...

jeg synes du skal "skide" på alle vores andres mening og gøre lige præcis hvad du føler er bedst for lige netop dig, din x kan altid melde fra, men du skal bare være obs. på at det kan du ikke hvis du vælger og beholde dette barn... god aften og held og lykke med beslutningen

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

channie-g skriver:

jeg synes du skal "skide" på alle vores andres mening og gøre lige præcis hvad du føler er bedst for lige netop dig, din x kan altid melde fra, men du skal bare være obs. på at det kan du ikke hvis du vælger og beholde dette barn... god aften og held og lykke med beslutningen

Tjah, det er altid rart med noget opbakning!

Og så lige et lidt surt opstød(ikke til dig, channie-g): er det EGOISTISK at ville give barnet et GODT, TRYGT og ikke mindst KÆRLIGT hjem?! Ja, hold da op, meget egoistisk. Jeg syntes derimod, at det ville være en skam, ikke at lade et velskabt barn komme til verden - men det er jo så bare mig

Er man gammel nok til at dyrke sex, må du også være gammel nok til at tage ansvaret der KAN følge - også selvom du har brugt prævention. Og vi er vel alle velvidende om, at INTET prævention er 100% sikkert - der kan komme en svipser en gang imellem. Og den "svipser" har jeg i sinde at tage ansvar for!

Anmeld

13. juni 2012

FruStolpe

channie-g skriver:

Ja jeg synes hun er egoistisk. Men hun har jo netop sagt at hun VIL kræve penge af faren, det betyder jo også at han ikke kan få lov til at trække sig.

Derfor synes jeg at det er at få trukket det ned over hoved.

Havde han bare kunne sige " jeg vil ikke være en del af det her" og så gå uden forpligtelser, så synes jeg det er fint at TSvælger at bliver enlig mor.

Men jeg synes altså ikke man kan tvinge ham til det, når nu har rent faktisk HAR beskyttet sig......

Men det er jo også bare min mening

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Ja jeg synes hun er egoistisk. Men hun har jo netop sagt at hun VIL kræve penge af faren, det betyder jo også at han ikke kan få lov til at trække sig.

Derfor synes jeg at det er at få trukket det ned over hoved.

Havde han bare kunne sige " jeg vil ikke være en del af det her" og så gå uden forpligtelser, så synes jeg det er fint at TSvælger at bliver enlig mor.

Men jeg synes altså ikke man kan tvinge ham til det, når nu har rent faktisk HAR beskyttet sig......

Men det er jo også bare min mening

Måske det lige skal nævnes, at han SELV siger, at han ikke vil have noget imod at støtte økonomisk.

Anmeld

13. juni 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Tjah, det er altid rart med noget opbakning!

Og så lige et lidt surt opstød(ikke til dig, channie-g): er det EGOISTISK at ville give barnet et GODT, TRYGT og ikke mindst KÆRLIGT hjem?! Ja, hold da op, meget egoistisk. Jeg syntes derimod, at det ville være en skam, ikke at lade et velskabt barn komme til verden - men det er jo så bare mig

Er man gammel nok til at dyrke sex, må du også være gammel nok til at tage ansvaret der KAN følge - også selvom du har brugt prævention. Og vi er vel alle velvidende om, at INTET prævention er 100% sikkert - der kan komme en svipser en gang imellem. Og den "svipser" har jeg i sinde at tage ansvar for!

Så vidt jeg har læst (ret mig hvis jeg tager fejl) så er der ingen der anfægter at du ønsker det bedste for spirren. Men du er derimod vildt egoistisk overfor sin X. Det er der hele humlen ligger.

Du vil heller ikke lade ham melde sig ud. For selvfølgelig vil du ha penge. Jeg synes det er så meget øv for din x, sikker et rod for ham!

Derudover, så skal du altså informere lægen om at du har taget en fortrydelsespille. Det kan på ingen måde være godt for et lille foster.... Kan det ha taget skade mm....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.