Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Men rent etisk og med tanke for grundlæggende respekt for potentielt liv, så kan det da aldrig blive mere forkert at give liv - når den gravide vil og kan - end at afbryde et muligt liv af hensyn til den anden part? Der er tre individer involveret - det ene ønsker barnet, det andet vil næppe fremadrettet ønske sig at være livet foruden, og det tredje - som ikke skal lægge krop til, ønsker det ikke. Hvorfor i alverden skal tredje individ afgøre sagen - med ekstreme konsekvenser for part 1 og 2 ? 

For mig lyder det, som om et foster er reduceret til et affaldsprodukt, der bare lige kan fjernes, hvis det kommer ubelejligt. 

vi ser forskelligt på det....og til at starte med er der jo ikke tale om et foster. Derfor ser jeg det ikke som et individ så tidligt i forløbet.

Jeg ser på to individer: manden og kvinden, som har været fælles om at lave et barn og som burde være fælles om at tage beslutningen.

Selvfølgelig skal hun ikke tvinges til at få taget en abort, men jeg synes man grundigt skal tage mandens synspunkt med i overvejelserne. Det påvirker ikke kun kvindens liv, men også mandens. Jeg synes tit man glemmer manden i det her, og oven i købet, en mand der har været ansvarlig nok til at beskytte sig. Det er tragisk når ingen af dem har været uansvarlige. Jeg siger ikke at jeg har løsningen, men hvis det var mig, ville jeg ikke gennemføre en graviditet under disse omstændigheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

FruStolpe

Mor og meget mere skriver:

I mine øjne er det langt mere egoistisk at få fjernet et spirende liv, fordi den ene part ikke ønsker det. Tror du virkelig, at barnet i det lange løb ville have foretrukket ikke at være til? Hellere intet liv end ingen far? 

Du har fuldstændig misforstået mig.

Jeg anbefaler INGEN steder abort, og jeg ar ingen steder skrevet at det var synd ikke at kende sin far.

Derimod er det egoistisk overfor FAREN det TS har gang i.... Det er ham det er synd for.....

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

FruStolpe skriver:

Du har fuldstændig misforstået mig.

Jeg anbefaler INGEN steder abort, og jeg ar ingen steder skrevet at det var synd ikke at kende sin far.

Derimod er det egoistisk overfor FAREN det TS har gang i.... Det er ham det er synd for.....

Du skriver gentagne gange at det er egoistisk ikke at følge faderens ønske om at få foretaget en abort... Det er da ved den søde grød det samme som at anbefale en abort...

Og det samme som at sige at TS skal se bort fra sin egegn Holdning/overbevisning om abort, og udelukkende følge faderens ønske nemlig en abort...

Anmeld

14. juni 2012

HeXeri

Aniteb skriver:

Hvis en kvinde SKAL tage en abort fordi manden ønsker det, så er det at give manden magten over ens krop, og så dybt ville jeg aldrig synke.

Tvært imod ville jeg gøre hvad der stod i min magt for ikke at blive gravid, men blev jeg det ved et uheld, som i TS's tilfælde, så vil jeg stå ved min ret til at sige nej til en abort.

Jeg mener stadig at hvis man vitterlig IKKE vil have et barn, ja så må man lade være med at dyrke sex, for uheld kan ske selv med prevention.

Arj, nu må du simpelthen stoppe. Der er ingen her der snakker tvangsabort, men derimod om næstekærlighed, respekten for andres ret til at vælge i deres eget liv og om at tage stilling til der kommer et barn ud af det. Igen; det er ikke kun moderen der danner en familie.
Hvorfor har far ikke en ret til at takke nej? ISÆR når det er et uheld. Skal vi virkeligt til at have et samfund hvor mænd konstant skal gå med frygten i baghovedet, fordi kvindens frigørelse nu er ændret til at have alt magt i livets store spørgsmål.
Uheld kan ske, er man ikke villig til at tage konsekvensen så ja, så må man lade være med at dyrke sex. Men det gælder altså også den der kan blive gravid og ikke kun den der afleverer sæd.

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

HeXeri skriver:

Arj, nu må du simpelthen stoppe. Der er ingen her der snakker tvangsabort, men derimod om næstekærlighed, respekten for andres ret til at vælge i deres eget liv og om at tage stilling til der kommer et barn ud af det. Igen; det er ikke kun moderen der danner en familie.
Hvorfor har far ikke en ret til at takke nej? ISÆR når det er et uheld. Skal vi virkeligt til at have et samfund hvor mænd konstant skal gå med frygten i baghovedet, fordi kvindens frigørelse nu er ændret til at have alt magt i livets store spørgsmål.
Uheld kan ske, er man ikke villig til at tage konsekvensen så ja, så må man lade være med at dyrke sex. Men det gælder altså også den der kan blive gravid og ikke kun den der afleverer sæd.

Nej jeg vil ikke stoppe... For der ER tale om tvangsabort hvis en kvinde SKAL følge mandens ønske... Sådan er det... Mange af jer siger jo at hun er egoistisk når ikke hun følger mandens ønske... Jeg undre mig bare lidt over det samfund vi lever i... Mandens ønske er mere værd end kvindens overbevisning

Min holdning er anderledes en din so what...

Anmeld

14. juni 2012

HeXeri

Aniteb skriver:

Nej jeg vil ikke stoppe... For der ER tale om tvangsabort hvis en kvinde SKAL følge mandens ønske... Sådan er det... Mange af jer siger jo at hun er egoistisk når ikke hun følger mandens ønske... Jeg undre mig bare lidt over det samfund vi lever i... Mandens ønske er mere værd end kvindens overbevisning

So what? Tvangsaborter er noget der foregår i lande der har diktaturer, religiøse ledere der forsøger at påtvinge principper på befolkningen og i underudviklede lande som Nord-Sudan, Somalia. Nogen af klodens værste steder udfører disse overgreb på forsvarsløse kvinder der spændes fast, bedøves og udskrabes. Tror de ville værdsætte at du ikke sad der og trivialiserede deres oplevelser, med en dansk pige der bare vil have sin vilje.
Måske du er lidt for fanatisk rødstrømpe, men mænd har altså også en ret til at vælge.

Anmeld

14. juni 2012

FruStolpe

Ved du hvad, du læser det du vil høre..... !!!

AL magt til kvinderne !!!

Jubii for at TS kan og vil ha barnet. Men for fanden da, hendes X skal dælme ha lov til at melde sig ud...

Han vil ikke ha det barn, og detsynes jeg altså han har ret til. Han bør overhoved ikke blive afkrævet børnepenge, støtte eller noget som helst andet af hende.... 

Anmeld

14. juni 2012

Karo

OKay. Det var en første gang, at fortrydelsespillen ikke virkede, har jeg godt nok aldrig hørt om før. Nu må vi håbe på fosteret er som det skal være, vist en krads omgang sådan en fortrydelsespille.
Men det ændrer jo ikke ved det absolut tragiske i at hun gennemfører den graviditet, når han nu havde sikret sig mod det. Ja, stakkels mand siger jeg bare.

Jeg blander mig lige lidt her

Fortrydelsespiller garantere ikke at man ikke bliver gravid, men de reducere risikoen for graviditet med 85 % og man kan derfor sagtens blive gravid alligevel.

Skulle man blive gravid alligevel skader pillen ikke fosteret.

Bare lige lidt info.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/noedpraeventionspillen.htm

Anmeld

14. juni 2012

Karo

Det har jeg heller ikke hørt om før.

Ja jeg ville nok snakke med en læge om hvad en fortrydelsespille gør ved et foster. Bare for at være på den sikre side

Fortrydelsespiller garantere ikke at man ikke bliver gravid, men de reducere risikoen for graviditet med 85 % og man kan derfor sagtens blive gravid alligevel.

Bare lige lidt info.

Anmeld

14. juni 2012

HeXeri

Karo skriver:

Bare lige lidt info.

Har aldrig haft behovet for at sætte mig ind i fortrydelsespillen. Synes måske det har et misvisende navn, 85% sandsynlighed, 15% chance for man alligevel skal igennem en abort. Bum

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.