pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:
Men rent etisk og med tanke for grundlæggende respekt for potentielt liv, så kan det da aldrig blive mere forkert at give liv - når den gravide vil og kan - end at afbryde et muligt liv af hensyn til den anden part? Der er tre individer involveret - det ene ønsker barnet, det andet vil næppe fremadrettet ønske sig at være livet foruden, og det tredje - som ikke skal lægge krop til, ønsker det ikke. Hvorfor i alverden skal tredje individ afgøre sagen - med ekstreme konsekvenser for part 1 og 2 ?
For mig lyder det, som om et foster er reduceret til et affaldsprodukt, der bare lige kan fjernes, hvis det kommer ubelejligt.
vi ser forskelligt på det....og til at starte med er der jo ikke tale om et foster. Derfor ser jeg det ikke som et individ så tidligt i forløbet.
Jeg ser på to individer: manden og kvinden, som har været fælles om at lave et barn og som burde være fælles om at tage beslutningen.
Selvfølgelig skal hun ikke tvinges til at få taget en abort, men jeg synes man grundigt skal tage mandens synspunkt med i overvejelserne. Det påvirker ikke kun kvindens liv, men også mandens. Jeg synes tit man glemmer manden i det her, og oven i købet, en mand der har været ansvarlig nok til at beskytte sig. Det er tragisk når ingen af dem har været uansvarlige. Jeg siger ikke at jeg har løsningen, men hvis det var mig, ville jeg ikke gennemføre en graviditet under disse omstændigheder.
Anmeld