Kære TS :-)
Det lyder som om du har taget din beslutning om at beholde baby, så tillykke med din kommende bebs :-)
Når det er sagt, så vil jeg sige at når nu du nu har besluttet at beholde baby, på trods af at din X ikke vil beholde, så må du endelig ikke forvente noget engagement fra hans side overhovedet. Respekter hans ret til at fravælge dette barn (det lyder det også lidt til at du gør). Hvis du har interesse i det, kan du evt sige til ham, at såfremt han på et senere tidspunkt ønsker at engagere sig og have kontakt med sit barn (og har hjertet 100% med, og ikke vil forsvinde ud af barnets liv igen), så kan han kontakte dig, og i snakker om det og evt finder en løsning, der passer i barnets liv/hverdag.
Men du må endelig ikke presse noget som helst ned over hovedet på ham, for det kommer der intet godt ud af :-( Så hellere selv tage tørnen, og opdrage dit barn alene, og giv det en dejlig opvækst som alenemor (indtil du evt finder en god bonusfar) ;-)
Det kan sagtens lade sig gøre, at dit barn så senere får god kontakt med sin far, og at din X på et senere tidspunkt bliver en fantastisk far. Når man er 20 år, kan det være svært for mænd at "slå sig til ro" og stifte familie, og det skal (efter min mening) respekteres, når han nu har beskyttet sig ..For de fleste fyre på den alder, er livet først lige startet, og derfor kan tanken om baby og familieliv være meget voldsom.
Håbe du kan bruge mit svar til noget.
Jeg ønsker jer alle 3 det bedste i livet fremover :-)
Anmeld