Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

An&Jo

katrine26 skriver:

HOLD DA OP..jeg syntes da godt nok i er grove mod ts.

JA han er 20 år, JA det er en tidlig alder at blive far i og JA han syntes sikkert ikke det er fedt at få et barn når han ikke har lyst.

Men men men. valgte han selv at dyrke sex JA, valgte han selv at dyrke ubeskyttets sex JA, ved man godt i en alder af 20 år at det kan man få børn af JA.

Og selvfølig SKAL hun da kræve børnepenge af ham..

Vis et barn som er ønsket for morens siden man far ikke vil det ,er ens med dårlig selvvær, identitetskrise osv..hvad så med de mange børn som bliver født fordi moren bliver insimineret..??

Ja jeg spørg bare..for man kan da ALDRIG forudse fremtiden, selvfølig kan man tage sine forholds regler. men om ens barn bliver kriminel, advokat, superstjerne eller noget helt 3 er da ikke en ting man kan spå om Også selvom barnet har en far eller ej..

Katrine26

hvor står der sexen var ubeskyttet?? det er der ingen af os der ved noget om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Hej!

Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid med min nuværende ekskæreste. Vi slog op for fire uger siden efter at have været sammen i knap to år, men vi har stadig daglig kontakt. Mit problem med denne fyr er, at han ikke ønsker vores fælles barn, hvilket jeg gør. Jeg ved, at det i sidste ende er min beslutning, om jeg skal have abort eller ej(det skal jeg IKKE!), men alligevel syntes jeg da, at det er trist at han ser sådan på vores situation. Jeg syntes efterhånden, at det er blevet en anelse irriterende, at han nærmest tigger mig om det - og, jeg kan da godt forstå ham! Jeg kan godt forstå, at det ikke er verdens fedeste situation, at skulle blive far som 20-årig med sin ekskæreste! Men sket er sket, og vi kan jo ikke skrue tiden tilbage...

Men hvad pokker stiller jeg op med det(og igen, abort er ikke en mulighed)? Er der nogen, som har erfaring med det her?

Jeg håber et eller andet sted, at han bliver mere moden, og tager ansvar for det her, da det jo vil være skønnest for barnet at have både dets mor og far. Et sted håber jeg da også, at vi i løbet af graviditeten finder sammen igen, men, ja, hvem ved...

Jeg har ingen gode svar - det er kun dig, der kan træffe den rigtige beslutning  

Men jeg studsede dog over, at du håbede i fandt sammen igen. Og det kan jeg ikke lade være med at kommentere. Jeg håber virkelig ikke, at du håber det så inderligt, at du er kommet til at tænke at det her barn, vil binde jer sammen de næste 18 år. For sikke en byrde at lægge på et barn!

Jeg håber i sammen finder en løsning, som i begge kan være med til!

Anmeld

13. juni 2012

Bassemor<3

I er to om at lave barnet og derfor er i også to om at bestemme hvad der skal ske videre hen !! Du har ret i at han ikke kan tvinge dig til en abort ! MEN han har ret til at blive hørt ! hvis jeg var dig ville jeg fortælle ham, at du har tænkt dig at få barnet, og hvis han vil være med ind over så er det helt ok, men hvis han ikke vil så skal han melde ud NU !

Og så må du jo se bare leve med at dit barn har en far, der ikke ønsker det.

sorry, det ligger måske lidt i undertonerne hvad jeg mener. . . .

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

hvor står der sexen var ubeskyttet?? det er der ingen af os der ved noget om..

Sikke mange svar der er kommet, men okay

Først vil jeg lige fortælle, at om faren er der eller ej, har jeg i sinde at give mit barn et trygt og kærligt hjem - om det bliver hårdt, JA, men det er sgu ikke umuligt.

Det er helt okay, at mange ikke forstår min situation, hvis det kan siges sådan. Jeg er jo trods alt ung. Jeg har snakket meget med min ekskæreste, og han er forvirrende på den måde, at han på det ene tidspunkt gerne vil mig, og vil støtte mig - og på det andet tidspunkt kan sidde og græde over min situation. Og igen, jeg forstår ham godt, og jeg tvinger ham ikke til at skulle tage ansvar for barnet når det er født(men jeg kræver dog børnepenge af ham, da det trods alt ER hans barn!).

Angående det med, at jeg vil have et barn for så at håbe vi på dét grundlag finder sammen? Nej. Det er ikke sådan det hænger sammen. Jeg mener dog, at vi lever i et samfund, hvor vi for "let" smider ting væk, istedet for at forsøge at "fikse" det - og jeg ville ønske, at vi for barnets skyld kunne genopbygge et kærligt forhold, da det uden tvivl ville være bedst for barnet(og os, måske).

Med hensyn til hvordan jeg blev gravid, kan jeg fortælle at vi havde dyrket sex med et kondom, kondomet sprang, jeg tog en fortrydelsespille - og er nu alligevel gravid.

Anmeld

13. juni 2012

JanetBJ

too bad for ham, at skulle være far imod hans vilje, men så måtte han vel beskytte sig (Ved ikke om der er brugt beskyttelse eller ej, har ikke læst tråden igennem, så udskylder hvis det er tilfældet)

Men det kan være at han ændrer mening, når barnet først er født

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

JanetBJ skriver:

too bad for ham, at skulle være far imod hans vilje, men så måtte han vel beskytte sig (Ved ikke om der er brugt beskyttelse eller ej, har ikke læst tråden igennem, så udskylder hvis det er tilfældet)

Men det kan være at han ændrer mening, når barnet først er født

Umiddelbart tænker jeg, at han bløder op under graviditeten - han skal jo lige vænne sig til tanken, det er da en stor mundfuld! Især nu her, hvor han også lige har 3 eksamnier tilbage...

Anmeld

13. juni 2012

JanetBJ

Anonym skriver:

Umiddelbart tænker jeg, at han bløder op under graviditeten - han skal jo lige vænne sig til tanken, det er da en stor mundfuld! Især nu her, hvor han også lige har 3 eksamnier tilbage...

Ja selvfølgelig - vi må da håbe at han ændrer mening undervejs det er der jo nogle der gør

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

JanetBJ skriver:

Ja selvfølgelig - vi må da håbe at han ændrer mening undervejs det er der jo nogle der gør

Ja, nemlig, det sagde jeg til ham! Men, mænd bryder sig vel ikke om, at en kvinde kan fortælle dem, hvordan de "er" sådan

Jeg vil lige give ham en måneds tid eller to til at vænne sig til tanken..

Anmeld

13. juni 2012

Mettefpigen

modesty skriver:

Tja, jeg kan kun tale ud fra det ene par jeg kender, som blev gravide ved en svipser, hvor hun ville have barnet og han ikke ville. De gik fra hinanden da barnet var knap et år, og faren kan ikke engang passe sin egen søn alene i en dag før han ringer til moren og beder hende om at komme og hente. Han har tømmermænd når han kommer for at hente barnet o.s.v. Han var tydeligvis ikke klar til at blive far og er ikke vokset med opgaven. Det er der så andre der gør, men da kan man jo ikke vide på forhånd. Det er fucking hårdt at få et barn, selv når man gerne vil det. Så jeg har svært ved at forestille mig hvor hårdt det må være når barnet er uønsket.

Jeg tror at det bedste at gøre er at have en god dialog, at være åben og forstående og ikke bebrejdende.

Jeg ved godt at du ikke vil have en abort, men jeg kan alligevel ikke lade være med at ytre min mening: Jeg synes det er egoistisk og uden perspektiv og konsekvenstanke at sætte et barn i verden hvis far ikke vil have det. Dit barn kommer sandsynligvis til at vokse op og føle sig uønsket med dertil hørende identitetsforvirring og lavt selvværd.

Jeg synes det er rimelig hårdt at skrive at barnet vil vokse op på den måde fordi den ikk får en far... Jeg er selv vokset op med en far der ikk ville have mig, og jeg har det fint :-) man skal nok finde ud af det..

Anmeld

13. juni 2012

rogerrasch

Lykke86 skriver:

Trukket et barn ned over hoved!
Han er 20, han burde da selv være gammel nok til at beskytte sig!
Ja, altså det er bare min mening

Og med hensyn til barnet, så kan man jo aldrig sige, om faderen er der eller ej. De kunne jo også have risikeret, at gå fra hinanden om 9 måneder og han så pludselig ik gad barnet. Her har TS da i det mindste truffet et valg og valgt barnet og ikke HAM, som ik kan tage ansvar

helt enig, man skal lytte til sine egne beslutninger har selv en x kæreste der prøvede at overtale mig til abort hvilket desværre lykkedes ham ved at true med ikke at ville have noget somhelst med barnet at gøre, og det er den dummeste beslutning jeg nogensinde valgte da jeg altid har haft den holdning at der ikke er nogle der skal styre hvad jeg skal og ikke skal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.