Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

lio

Bassemor<3 skriver:

I er to om at lave barnet og derfor er i også to om at bestemme hvad der skal ske videre hen !! Du har ret i at han ikke kan tvinge dig til en abort ! MEN han har ret til at blive hørt ! hvis jeg var dig ville jeg fortælle ham, at du har tænkt dig at få barnet, og hvis han vil være med ind over så er det helt ok, men hvis han ikke vil så skal han melde ud NU !

Og så må du jo se bare leve med at dit barn har en far, der ikke ønsker det.

sorry, det ligger måske lidt i undertonerne hvad jeg mener. . . .

præcis.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

JanetBJ

Anonym skriver:

Ja, nemlig, det sagde jeg til ham! Men, mænd bryder sig vel ikke om, at en kvinde kan fortælle dem, hvordan de "er" sådan

Jeg vil lige give ham en måneds tid eller to til at vænne sig til tanken..

Men jeg selv, havde nok ikke gjort det på den måde. Jeg vil have et barn som er ønsket fra begge sider, og elsket fra begge sider , og hvor ingen sidder i klemme mellem valget .. Nok er abort ikke speciel sjovt, men nogle gange nødvendig

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

JanetBJ skriver:

Men jeg selv, havde nok ikke gjort det på den måde. Jeg vil have et barn som er ønsket fra begge sider, og elsket fra begge sider , og hvor ingen sidder i klemme mellem valget .. Nok er abort ikke speciel sjovt, men nogle gange nødvendig

Det ville være ønskesituationen, ja... Men sådan bliver det nok ikke, og jeg er ikke i tvivl om at mit barn nok skal få en dejlig opvækst, om der er en biologisk far tilstede eller ej

Anmeld

13. juni 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Hej!

Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid med min nuværende ekskæreste. Vi slog op for fire uger siden efter at have været sammen i knap to år, men vi har stadig daglig kontakt. Mit problem med denne fyr er, at han ikke ønsker vores fælles barn, hvilket jeg gør. Jeg ved, at det i sidste ende er min beslutning, om jeg skal have abort eller ej(det skal jeg IKKE!), men alligevel syntes jeg da, at det er trist at han ser sådan på vores situation. Jeg syntes efterhånden, at det er blevet en anelse irriterende, at han nærmest tigger mig om det - og, jeg kan da godt forstå ham! Jeg kan godt forstå, at det ikke er verdens fedeste situation, at skulle blive far som 20-årig med sin ekskæreste! Men sket er sket, og vi kan jo ikke skrue tiden tilbage...

Men hvad pokker stiller jeg op med det(og igen, abort er ikke en mulighed)? Er der nogen, som har erfaring med det her?

Jeg håber et eller andet sted, at han bliver mere moden, og tager ansvar for det her, da det jo vil være skønnest for barnet at have både dets mor og far. Et sted håber jeg da også, at vi i løbet af graviditeten finder sammen igen, men, ja, hvem ved...

hvis han ikke ønsker at være en del af det ja, så er der ikke meget du kan gøre..

og i det du siger abort ikke er en mulighed ja så har du jo besluttet dig for du vil have barnet..

bare husk på får du det trods han ikke vil være med kan det føre til uvenskaber og så mange problemer at det nok aldrig bliver jer igen..

du skal os kikke på din situration, hvad har du at tilbyde en baby som alene mor.. har du et ordenltigt sted at bo, en økonomi til det osv ?

og endelig hvis han ikke vil være med skal han så stå som far i papierne eller skal der stå ukendt ?

ihværtifal tænk dig om og gør hvad der er bedst for dig men ikke mindst baby!  

Anmeld

13. juni 2012

modesty

Mettefpigen skriver:

Jeg synes det er rimelig hårdt at skrive at barnet vil vokse op på den måde fordi den ikk får en far... Jeg er selv vokset op med en far der ikk ville have mig, og jeg har det fint :-) man skal nok finde ud af det..

Jeg skrev sandsynligvis. Jeg har to veninder der er vokset op med viden om at de var uønskede af deres biofædre og det har præget dem begge voldsomt - i negativ retning.

Men godt for dig at det ikke har haft den betydning for dig. 

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

FruStolpe skriver:

Det er sikkert ikke det du har lyst til at høre. Men hvor er du dog egoistisk at du kun tænker på dig selv.

Tænk at få trukket et barn ned over hoved, eller endnu værre. Tænk at være det barn der måske aldrig lære sin far at kende fordi det er UØNSKET

Det var mine tanker, og med dem sagt så håber jeg dælme at i finder ud af det i fællesskab. Om ikke andet så for den lille spirres skyld

Det vil sige at det er bedre at TS tager en abort hun ikke ønske, og derefter går psykisk ned fordi hun er blevet presset til noget hun ikke ønsker....

Flot siger jeg bare...

Manden kan holde snablen for sig selv eller bruge gummi hvis han ikke vil være far... Ja det er kynisk med det er min holdning...

Anmeld

13. juni 2012

HeXeri

Aniteb skriver:

Det vil sige at det er bedre at TS tager en abort hun ikke ønske, og derefter går psykisk ned fordi hun er blevet presset til noget hun ikke ønsker....

Flot siger jeg bare...

Manden kan holde snablen for sig selv eller bruge gummi hvis han ikke vil være far... Ja det er kynisk med det er min holdning...

SÅ det er bedre at hun tvinger et barn ud af en mand der ikke ønsker det og han så går totalt ned med flaget?
Ts kunne få en abort og søge det offentlige om hjælp til en befrugtning, nu hun så gerne vil være mor?
Holde snablen for sig selv? Hvad hvis de havde en indbyrdes aftale om at hun tog p-piller og hun undlod at tage den? Hvad hvis kondomet sprang? Synes den der holdning om mænd er ren gift.

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

HeXeri skriver:

SÅ det er bedre at hun tvinger et barn ud af en mand der ikke ønsker det og han så går totalt ned med flaget?
Ts kunne få en abort og søge det offentlige om hjælp til en befrugtning, nu hun så gerne vil være mor?
Holde snablen for sig selv? Hvad hvis de havde en indbyrdes aftale om at hun tog p-piller og hun undlod at tage den? Hvad hvis kondomet sprang? Synes den der holdning om mænd er ren gift.

Hun kunne jo også have taget p-pillerne også være blevet gravid alligevel...

Ja min holdning er måske gift mod mænd men jeg synes ikke den er værre end din... 

"vi giver den ultamative magt til mændene over vores kroppe"... 

Jeg synes det er forkert at have den holdning at det er mændene i vores liv der skal bestemme om vi skal have abort eller ej...

Anmeld

13. juni 2012

FruStolpe

Aniteb skriver:

Flot siger jeg bare...

Stop lige en gang dame !!!!

Nu har jeg INGEN steder skrevet at en abort er det bedste, jeg skrev at jeg håbede de kunne finde ud af det sammen.

Derudover, hvis du havde gidet læse HELE debatten ville du vide at han HAR brugt gummi, men at det sprang...

Så synes faktisk din "kyniske" mening efter min mening er dybt uvidende !!!!!

Anmeld

13. juni 2012

FruStolpe

HeXeri skriver:

TS har selv skrevet at kondomet sprang.

Hun tog en fortrydelsespille, som af en eller anden grund ikke har virket.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.