Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

LR85

Jeg bryder mig ikke om a kvinden har éneret til a bestemMe. 

I har været to om a beskytte jer, også dig altså!

Synes det er a trække et stort ansvar og noget 'ikke-ønsket' ned over hovedet på et andet menneske. 

Man er to om a blive gravid, men man er også to om a beskytte sig, også kvindens ansvar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

FruStolpe

NatashaL92 skriver:

det er da sådan at i danmark skal faderen betale børne penge!
for spurgte kommunen om ham jeg venter barn med var forpligtet til det da jeg ikke ønsker de penge a ham! men der var ikke nogen udvej han skulle betale sagde deselvom jeg sagde jeg ikke ville ha de penge

Det er noget pjat at sige. Selvfølgelig kan man aftale at han ikke skal betale..

Hvis begge parter er enige om at der ikke skal betales børnepenge, så er det sådan

Anmeld

24. juni 2012

NatashaL92

louise4060 skriver:

Man vælg altså helt selv om man vil have dem!

Du siger bare til ham at du ikke vil, så lader han vær..

det siger de altså han skal ligemeget hvad vi siger

Anmeld

24. juni 2012

NatashaL92

FruStolpe skriver:

Det er noget pjat at sige. Selvfølgelig kan man aftale at han ikke skal betale..

Hvis begge parter er enige om at der ikke skal betales børnepenge, så er det sådan

jamen kommunen siger det der ikk noget der hedder

det har de sagt til os begge

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

Anonym skriver:

Hej!

Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid med min nuværende ekskæreste. Vi slog op for fire uger siden efter at have været sammen i knap to år, men vi har stadig daglig kontakt. Mit problem med denne fyr er, at han ikke ønsker vores fælles barn, hvilket jeg gør. Jeg ved, at det i sidste ende er min beslutning, om jeg skal have abort eller ej(det skal jeg IKKE!), men alligevel syntes jeg da, at det er trist at han ser sådan på vores situation. Jeg syntes efterhånden, at det er blevet en anelse irriterende, at han nærmest tigger mig om det - og, jeg kan da godt forstå ham! Jeg kan godt forstå, at det ikke er verdens fedeste situation, at skulle blive far som 20-årig med sin ekskæreste! Men sket er sket, og vi kan jo ikke skrue tiden tilbage...

Men hvad pokker stiller jeg op med det(og igen, abort er ikke en mulighed)? Er der nogen, som har erfaring med det her?

Jeg håber et eller andet sted, at han bliver mere moden, og tager ansvar for det her, da det jo vil være skønnest for barnet at have både dets mor og far. Et sted håber jeg da også, at vi i løbet af graviditeten finder sammen igen, men, ja, hvem ved...

Min søns far har heller ikke kontakt til hans far, da han ikke ønsker det. Jeg valgte at beholde min søn alligevel, da jeg sel følte at jeg er klar. Jeg synes ikke at du er egoistisk som en anden herinde skriver. Han er 20 år og gammel nok til at vide at der kan komme en graviditet ved at have sex. Og især hvis i ikke har beskyttet jer, hvilket jeg ikke ved. Følg dit hjerte. Det hele skal nok gå. Det kan også være at det er kommet som et chok for ham og han lige skal have den tænkt igennem, og ændre mening, og måske først når han har set jeres lille vidunder først. Og måske ændre han slet ikke mening. Men det er ikke dit problem, men hans egen. Jeg er selv vokset op uden en far og har klaret mig fint, jeg ved at jeg er uønsket fra hans side, men det er ham som er gået glip af noget, det samme med faren til jeres barn. Og hvis i ikke finder sammen igen, så dukker der en ny prins op som GERNE vil dit barn.

Du får lige nogen varme med på vejen, og jeg håber at i finder ud af det.

Anmeld

24. juni 2012

Aprilmor11

NatashaL92 skriver:

Jeg kender andre som også har lavet den aftale indbyrdes. Kommunen er aldrig enig med hinanden og den ene dag siger den ene en ting og den anden dag siger den anden en anden ting og sådan fortsætter det bare

Anmeld

24. juni 2012

FruStolpe

NatashaL92 skriver:

Det er ihvertfald ikke rigtigt.

Min søster modtager ikke børnepenge til sin store datter, for det har de valgt skal være sådan....

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

NatashaL92 skriver:

Selvfølgelig kan man selv lave en aftale. Det er jo kun i de tilfælde, faderen ikke betaler, at kommunen er inde over Der er rigtig mange, hvor faderen overføres penge direkte til moderen

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

Aprilmor11 skriver:

Min søns far har heller ikke kontakt til hans far, da han ikke ønsker det. Jeg valgte at beholde min søn alligevel, da jeg sel følte at jeg er klar. Jeg synes ikke at du er egoistisk som en anden herinde skriver. Han er 20 år og gammel nok til at vide at der kan komme en graviditet ved at have sex. Og især hvis i ikke har beskyttet jer, hvilket jeg ikke ved. Følg dit hjerte. Det hele skal nok gå. Det kan også være at det er kommet som et chok for ham og han lige skal have den tænkt igennem, og ændre mening, og måske først når han har set jeres lille vidunder først. Og måske ændre han slet ikke mening. Men det er ikke dit problem, men hans egen. Jeg er selv vokset op uden en far og har klaret mig fint, jeg ved at jeg er uønsket fra hans side, men det er ham som er gået glip af noget, det samme med faren til jeres barn. Og hvis i ikke finder sammen igen, så dukker der en ny prins op som GERNE vil dit barn.

Du får lige nogen varme med på vejen, og jeg håber at i finder ud af det.

Hun er slet ikke gravid

Anmeld

24. juni 2012

NatashaL92

FruStolpe skriver:

Det er ihvertfald ikke rigtigt.

Min søster modtager ikke børnepenge til sin store datter, for det har de valgt skal være sådan....

du kan da ikke bare sidde og sige det ikke er rigtigt når jeg siger hvad jeg har fået afvide her hvor jeg har kommunen og dernede også hvor jeg boede før !

har været til møde sammen med min eks for vi kan godt finde ud a det sammen men min social rådgiver siger man ikke bare kan sige man ikke vil ha børne pengende.. og fortæller bare som det blev sagt og hvad jeg har fået afvide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.