Faderen er forvirrende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Der er ingen her der taler om at fastspænde en skrigende kvinde tiæl et hospitalsleje og med tvang udsuge hende fri for hendes foster. Lad os først lige få det helt på det rene. At I kalder det for en tvangsabort er at tage pis på de millionvis af kvinder der hver eneste dag så absolut er lagt under mandens vilje. I skulle skamme jer at tilsidesætte det de har været igennem, fordi I nu er fornærmede over at vi faktisk er kvinder der mener at manden har ligeså meget ret til at vælge (fra)
Rødstrømpebevægelsen handlede om LIGEstilling, ikke kvinden i centrum.
Den sidste bemærkning du kommer med er jo bare vammel. Igen; der er ingen her der bliver tvunget ud i noget. Men når ts vælger at fortsætte en graviditet på trods af kondom, på trods af en fortrydelsespille og på trods af faderen helt i det åbenlyse har sagt fra, så handler det her pludseligt om at hun tvinger ham, hvorfor er det mere fair? Hvorfor er det mere fair at hun nu påtvinger ham et liv som han ikke ønsker, fordi hendes naive forestillinger håber på at de bliver bragt sammen igen? Forstår ikke hvordan det kan blive til undertrykkelse af kvinden, hun har jo alt magten. 

I er tydeligevis meget uenige, hvorfor lader I den ikke bare ligge nu?

Jeg tvinger ham ikke til at påtage sig en faderrolle, men det er rigtigt, at jeg "tvinger" ham til at betale børnepenge - hvilket han er indforstået med, og hvilket han har det okay med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
HeXeri skriver:

Der er ingen her der taler om at fastspænde en skrigende kvinde tiæl et hospitalsleje og med tvang udsuge hende fri for hendes foster. Lad os først lige få det helt på det rene. At I kalder det for en tvangsabort er at tage pis på de millionvis af kvinder der hver eneste dag så absolut er lagt under mandens vilje. I skulle skamme jer at tilsidesætte det de har været igennem, fordi I nu er fornærmede over at vi faktisk er kvinder der mener at manden har ligeså meget ret til at vælge (fra)
Rødstrømpebevægelsen handlede om LIGEstilling, ikke kvinden i centrum.
Den sidste bemærkning du kommer med er jo bare vammel. Igen; der er ingen her der bliver tvunget ud i noget. Men når ts vælger at fortsætte en graviditet på trods af kondom, på trods af en fortrydelsespille og på trods af faderen helt i det åbenlyse har sagt fra, så handler det her pludseligt om at hun tvinger ham, hvorfor er det mere fair? Hvorfor er det mere fair at hun nu påtvinger ham et liv som han ikke ønsker, fordi hendes naive forestillinger håber på at de bliver bragt sammen igen? Forstår ikke hvordan det kan blive til undertrykkelse af kvinden, hun har jo alt magten. 

Jeg mangler stadig at høre, hvad du mener, der skal ske, når nu TS vil gennemføre graviditeten. Hun skal ikke tvinges til abort, skriver du - og han skal ikke tvinges til at blive biologisk far. 

Hvad så? 

Anmeld

14. juni 2012

Carl-Emil's mor

Kære TS.

Mange ord kan forståes som visdom, mange ord kan også forståes negative, nogle kan sågar forståes onde. Men disse ord jeg nu skriver til dig er ord der er 100% sande så læs dem godt og skriv dem ned i dit sind. :

"Man fortryder ALDRIG de børn man fik - man fortryder kun dem man aldrig mødte"

Jeg synes mange kloge,gode og rigtige ting er sagt i denne debat men der er sagt mere end det dobbelte der er dårligt.

Reglerne i DK er at du SKAL oplyse faderen når du ved hvem han er og derved er du berettiget til at skulle modtage børnebidrag fra ham.

Men ville du selv ønske at en mand sagde til dig " Du skal betale for at jeg kan få lov til at realisere min drøm som far" ( hvis vi siger det var muligt for en mand at få et barn uden en kvinde )

Jeg synes absolut du har gjort det rigtige og taget dine forbehold - det samme har din eks jo og derfor synes jeg ikke at han skal "straffes" ...

Som enlig kan din økonomi sagtens løbe rundt uden de 1200 i børnebidrag..

vil du drøfte din situation med en der er enlig selvom mit barn blev skabt med kærlighed efter 6 mdr uden held...

Anmeld

14. juni 2012

HeXeri

Mor og meget mere skriver:

Jeg mangler stadig at høre, hvad du mener, der skal ske, når nu TS vil gennemføre graviditeten. Hun skal ikke tvinges til abort, skriver du - og han skal ikke tvinges til at blive biologisk far. 

Hvad så? 

Tror du har misforstået noget, det er jo ikke mit valg. I en perfekt verden tvang vi ikke hinanden til noget, desværre er livets barske realiteter bare anderledes. Spørger du mig om jeg synes det er synd for mænd at vi som kvinder kan påtvinge dem liv som de ikke ønsker, i ligestillingens navn, er svaret et rungende ja. Jeg synes vi skulle være mere selvkritiske, baby er som oftest en moders ret og har tit ikke en døjt med hvad, hvordan eller hvornår manden er med på den. Det er nu tilladt fuldstændigt at tilsidesætte mandens ønsker, håb og drømme for hans liv fordi vi kan altid påberåbe os uretfærdig behandling og der er ingen der taler hans sag når løveflokken først er gået igang.

Anmeld

14. juni 2012

Carl-Emil's mor

HeXeri skriver:

Tror du har misforstået noget, det er jo ikke mit valg. I en perfekt verden tvang vi ikke hinanden til noget, desværre er livets barske realiteter bare anderledes. Spørger du mig om jeg synes det er synd for mænd at vi som kvinder kan påtvinge dem liv som de ikke ønsker, i ligestillingens navn, er svaret et rungende ja. Jeg synes vi skulle være mere selvkritiske, baby er som oftest en moders ret og har tit ikke en døjt med hvad, hvordan eller hvornår manden er med på den. Det er nu tilladt fuldstændigt at tilsidesætte mandens ønsker, håb og drømme for hans liv fordi vi kan altid påberåbe os uretfærdig behandling og der er ingen der taler hans sag når løveflokken først er gået igang.

Jeg er SÅ enig!!!!!

Synes det er noget svineri at man kan tvinge en mand at skulle underligges kvindernes magt  men samtidig synes jeg også det er noget svineri at flere og flere ikke oplyser hvem faderen til deres barn er for at vi så som samfunds skal pumpe ud i deres små tykke punge

Synes helt klart det er nogle regler der skal tages op... For du er enlig hvis du bor med en kvinde men du er ikke enlig hvis du deler lejlighed med en kamerat fordi det kan lede til ægteskab ... sjovt nok kan det det jo også med en kvinde men nej ikke i det danske retssystem..

Anmeld

14. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
HeXeri skriver:

Jeg vil nu ellers nok mene, at denne debat er et tydeligt udtryk for, at mange løvinder, jeg selv inklusive, kan se sagen fra mandens side og føle med ham. 

Derfra og til at opfatte abort som det rigtigste valg, når kvinden ønsker barnet, er der imidlertid meget langt. 

Anmeld

14. juni 2012

Pige2009

Camilla30 skriver:

Fuldstændig enig

Tak. Det er langt fra en dans på roser at få et barn alene og slet ikke, hvis man samtid skal have uddannelse oveni

Anmeld

23. juni 2012

NatashaL92

FruStolpe skriver:

Ja jeg synes hun er egoistisk. Men hun har jo netop sagt at hun VIL kræve penge af faren, det betyder jo også at han ikke kan få lov til at trække sig.

Derfor synes jeg at det er at få trukket det ned over hoved.

Havde han bare kunne sige " jeg vil ikke være en del af det her" og så gå uden forpligtelser, så synes jeg det er fint at TSvælger at bliver enlig mor.

Men jeg synes altså ikke man kan tvinge ham til det, når nu har rent faktisk HAR beskyttet sig......

Men det er jo også bare min mening

det er da sådan at i danmark skal faderen betale børne penge!
for spurgte kommunen om ham jeg venter barn med var forpligtet til det da jeg ikke ønsker de penge a ham! men der var ikke nogen udvej han skulle betale sagde deselvom jeg sagde jeg ikke ville ha de penge

Anmeld

23. juni 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Hej!

Jeg står i den situation, at jeg er blevet gravid med min nuværende ekskæreste. Vi slog op for fire uger siden efter at have været sammen i knap to år, men vi har stadig daglig kontakt. Mit problem med denne fyr er, at han ikke ønsker vores fælles barn, hvilket jeg gør. Jeg ved, at det i sidste ende er min beslutning, om jeg skal have abort eller ej(det skal jeg IKKE!), men alligevel syntes jeg da, at det er trist at han ser sådan på vores situation. Jeg syntes efterhånden, at det er blevet en anelse irriterende, at han nærmest tigger mig om det - og, jeg kan da godt forstå ham! Jeg kan godt forstå, at det ikke er verdens fedeste situation, at skulle blive far som 20-årig med sin ekskæreste! Men sket er sket, og vi kan jo ikke skrue tiden tilbage...

Men hvad pokker stiller jeg op med det(og igen, abort er ikke en mulighed)? Er der nogen, som har erfaring med det her?

Jeg håber et eller andet sted, at han bliver mere moden, og tager ansvar for det her, da det jo vil være skønnest for barnet at have både dets mor og far. Et sted håber jeg da også, at vi i løbet af graviditeten finder sammen igen, men, ja, hvem ved...

som 20 årige og været sammen i godt 2år - brude man kunne tag ansvar for det man laver, for han har jo godt vidst hvad i havde gang i ..

MEN jeg ville synes du skal lytte til dig selv, og tag det valg du kan leve med resten af livet ..

ikk lytte til hvad andre mener og siger, men istedet dig selv .. barnet kan være ligeså elsket af en enlig mor - som at have 2 forældre der er sammen.. 

Anmeld

24. juni 2012

louise8723

NatashaL92 skriver:

det er da sådan at i danmark skal faderen betale børne penge!
for spurgte kommunen om ham jeg venter barn med var forpligtet til det da jeg ikke ønsker de penge a ham! men der var ikke nogen udvej han skulle betale sagde deselvom jeg sagde jeg ikke ville ha de penge

Man vælg altså helt selv om man vil have dem!

Du siger bare til ham at du ikke vil, så lader han vær..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.