Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Trine89

MoarHvidovre skriver:

Jeg forstår godt, hvad du mener.

Man skal også vende den om - tænk, hvis det var en selv der havde behov for f.eks. en nyre. Så ville man være så glad for, at andre havde taget stilling.

Det er jo netop det.. 

I lang tid har jeg altid sagt at jeg ikke ville.. og det er netop derfor jeg er blevet i "tvivl" om jeg skal gøre det.. fordi jeg ville da blive ked hvis jeg mangle fx en nyre ikke kunne få det fordi der ikke er nogen som vil donere..

Og det er også derfor jeg måske er ved at komme til den konklution at hvis jeg dør i en ulykke, eller bliver pludselig ramt af en hjerneblødning og bliver hjernedød (pludselig død) ville jeg gøre det. en er det i forbindelse med sygdom eller andet ville jeg ikke (men så er det nok heller ikke sikkert "jeg" kan bruges)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Metteris skriver:

Jeg ville gerne være bloddonor, men pga medicin må jeg ikke. Så skal man være medicinfri i 4 uger før man må tappes. 
Jeg har ellers en sjælden blodtype, så hvis det bliver muligt, så bliver jeg bloddonor  

Ja, det er rigtigt, at man kommer i kartæne. Jeg skulle have været afsted for 5 uger siden, men fik pencillin pga. halsbetændelse og kom i kartæne i 4 uger.

Når du har overstået de 4 uger kan du tilmelde dig her www.givblod.dk

Anmeld

11. juni 2012

TbCp

Nej desværre ikke ville virkelig gerne, men Må ikke pga. min medicin.

Tilgengæld er jeg tilmeldt som organdonor hvor de må tage alt hvad de vil..... Når jeg er død

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

TbCp skriver:

Nej desværre ikke ville virkelig gerne, men Må ikke pga. min medicin.

Tilgengæld er jeg tilmeldt som organdonor hvor de må tage alt hvad de vil..... Når jeg er død

Det er super flot, at du har taget stilling som organdonor  

Det burde der være mange flere som gjorde. Det ville alle dem som står på ventelister til f.eks. en nyre være lykkelige for.

Anmeld

11. juni 2012

Metteris

MoarHvidovre skriver:

Ja, det er rigtigt, at man kommer i kartæne. Jeg skulle have været afsted for 5 uger siden, men fik pencillin pga. halsbetændelse og kom i kartæne i 4 uger.

Når du har overstået de 4 uger kan du tilmelde dig her www.givblod.dk

Jeg er dog på medicin fast, så det kan først blive aktuelt hvis jeg helt holder op med medicin.
(Jeg tager ritalin pga. ADD) 

Det er noget jeg i mange år har villet, men pga. alt for lav blodprocent måtte jeg ikke da jeg var yngre, og nu må jeg så ikke pga medicin.
Jeg er ellers slet ikke bange for nåle eller lign.
Må overtale min kæreste - Som dog er rædselsslagen.  

Anmeld

11. juni 2012

Clisolka

MoarHvidovre skriver:

Nej, så går det ikke. Så er der også en naturlig forklaring pga. diabetias.

Til gengæld har jeg været organdonor siden jeg blev 18 - dvs. i 16 år. De må bruge alt det de vil når jeg en dag er død 

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Metteris skriver:

Jeg er dog på medicin fast, så det kan først blive aktuelt hvis jeg helt holder op med medicin.
(Jeg tager ritalin pga. ADD) 

Det er noget jeg i mange år har villet, men pga. alt for lav blodprocent måtte jeg ikke da jeg var yngre, og nu må jeg så ikke pga medicin.
Jeg er ellers slet ikke bange for nåle eller lign.
Må overtale min kæreste - Som dog er rædselsslagen.  

Du må igang med, at overtale kæresten - så man han gøre det på dine vegne

www.givblod.dk

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Babymor2010 skriver:

Til gengæld har jeg været organdonor siden jeg blev 18 - dvs. i 16 år. De må bruge alt det de vil når jeg en dag er død 

Flot Der burde være mange flere som tager stilling.

Anmeld

11. juni 2012

celkt

jar har altid regnet med, at det kan jeg ikke blive, - jeg har et ustabilt blodsukker, der dykker og skal passes med jævnlige måltider, - men jeg har nu egentligt aldrig spurgt en læge.

Hmm, kan se, at jeg faktisk også har en ret ualmindelig blodtype, b positiv, så det er egentligt lidt ærgeligt, hvis jeg godt kunne alligevel...

Anmeld

11. juni 2012

Solstrålebørn

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Nej, kan ikke pga. medicin.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.