Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

MortilCilas

MoarHvidovre skriver:

En super god beslutning som du bliver så glad for.

Tak for, at du vil være med til, at gør en forskel.

www.givblod.dk

Det vil jeg!

Tak for link!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MortilCilas skriver:

Det vil jeg!

Tak for link!

Det var så lidt

Anmeld

11. juni 2012

Obal

MoarHvidovre skriver:

Ok, det vil jeg undersøge eller nærmere, da jeg godt kunne tænke mig det.

Ja gør det

Det er noget med, at de kan tage knoglemarven på to måder, enten fra hoften (under bedøvelse) eller udvinde den fra blodet ved hjælp af medicin. Så der er vist intet smertefuldt forbundet med det

Anmeld

12. juni 2012

TbCp

MoarHvidovre skriver:

Det er super flot, at du har taget stilling som organdonor  

Det burde der være mange flere som gjorde. Det ville alle dem som står på ventelister til f.eks. en nyre være lykkelige for.

Jeg synes ikke at man kan være andet bekendt! 

Anmeld

12. juni 2012

Loa

Jeg har meldt mig som bloddonor, men har ikke fået nogen indkaldelse til tapning endnu..... (der stod dog også der kunne gå lidt tid)

Men har primært meldt mig med henblik på at kunne blive knoglemarvsdonor, eller i hvert fald blive registreret som det, i tilfælde af der skulle være behov...

Så har jeg også registreret mig som organdonor, så er der frit slag når jeg er væk

Anmeld

12. juni 2012

wamse

Nej det er jeg ikke, for jeg får ret jævnligt lavet tatoveringer, og så er det jo no go

Ved ikke, hvad andre kriterier, der er for at man ikke kan blive det.....

Nå jeg har lige været inde og tjekke karantæne reglerne for bloddonerer, og kan se at jeg ikke ville kunne det, uanset hvad, da jeg er under medicinsk behandling for min depression.

Anmeld

12. juni 2012

Muffin_girl

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Jeg kan ikke.. Pga jeg får noget medicin .. Gad ellers godt ! 

Anmeld

12. juni 2012

MissTas

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

jeg er bloddonor og har fået at vide at de kan ringe til mig på mærkelige tidspunkter pga min lidt specielle blodtype, B positiv.. (8% af danmarks befolkning)

Anmeld

12. juni 2012

raca

ja har ammet eller været gravid i tja... det må blive fra 2005-forår 2012..

men jeg er på dvs medicin, nu her+ jeg har svært ved at holde vægten oppe så jeg må ikke..

Anmeld

12. juni 2012

Chris86

Betaler ens arbejdsgiver for at man liiiige skal afsted og donere blod, eller er det for "egen regning"?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.