Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Loa skriver:

Jeg har meldt mig som bloddonor, men har ikke fået nogen indkaldelse til tapning endnu..... (der stod dog også der kunne gå lidt tid)

Men har primært meldt mig med henblik på at kunne blive knoglemarvsdonor, eller i hvert fald blive registreret som det, i tilfælde af der skulle være behov...

Så har jeg også registreret mig som organdonor, så er der frit slag når jeg er væk

Det har jeg også overvejet, at blive og er ved, at undersøge det nærmere. Jeg tænkte bare ikke over, at snakke med blodbanken om det i går, da jeg var deroppe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

MoarHvidovre

wamse skriver:

Nej det er jeg ikke, for jeg får ret jævnligt lavet tatoveringer, og så er det jo no go

Ved ikke, hvad andre kriterier, der er for at man ikke kan blive det.....

Nå jeg har lige været inde og tjekke karantæne reglerne for bloddonerer, og kan se at jeg ikke ville kunne det, uanset hvad, da jeg er under medicinsk behandling for min depression.

Ja, så kommer man i kartæne i 6 mdr. (mener jeg at det er). Har selv været det en enkelt gang.

Har du taget stilling som organdonor?

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

AalborgPigen skriver:

Jeg kan ikke.. Pga jeg får noget medicin .. Gad ellers godt ! 

Nej, så kan man ikke, så længe, at man er det

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

MissTas skriver:

jeg er bloddonor og har fået at vide at de kan ringe til mig på mærkelige tidspunkter pga min lidt specielle blodtype, B positiv.. (8% af danmarks befolkning)

Det var jeg også før i tiden er - A Reg Neg som 7% af Dks befolkning har den. Så blev jeg hentet med taxa på f.eks. mit arbejde.

Jeg synes dog efter, at jeg har fået børn at det er rart, at vide hvornår jeg skal.

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Chris86 skriver:

Betaler ens arbejdsgiver for at man liiiige skal afsted og donere blod, eller er det for "egen regning"?

Det er for egen regning som jeg synes er rimeligt nok. De har åbent på tidspunkter, hvor alle har mulighed for, at komme udenfor deres arbejdstid.

Anmeld

12. juni 2012

wamse

Ja, så kommer man i kartæne i 6 mdr. (mener jeg at det er). Har selv været det en enkelt gang.

Har du taget stilling som organdonor?

Ja man er i karantæne efter man er sluttet behandlingen, men da jeg nok skal have det resten af livet, så kan jeg ikke blive bloddonor.

Ork ja, jeg skrev mig op som 18 årig, som fuld organdonor - det vil så sige, at jeg har været stået skrevet op i 20 år nu

Anmeld

12. juni 2012

Chris86

MoarHvidovre skriver:

Det er for egen regning som jeg synes er rimeligt nok. De har åbent på tidspunkter, hvor alle har mulighed for, at komme udenfor deres arbejdstid.

Ja der er da en lille chance for at man kan... alt efter hvordan man arbejder

Anmeld

12. juni 2012

Pige2009

MoarHvidovre skriver:

Øv, men heldgivis har du nået at være med til, at gøre en forskel.

Jeg er A RhD Neg som kun 7% har.

Jeg er B pos, som 8% har. Synes, det er dejligt at kunne gøre en forskel. Jeg har også udfyldt kort og registrering omkring organdonor og informeret min familie herom

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Baagøe skriver:

Jeg er B pos, som 8% har. Synes, det er dejligt at kunne gøre en forskel. Jeg har også udfyldt kort og registrering omkring organdonor og informeret min familie herom

Ja, det er rart, at være med til, at gøre en forskel.

Jeg har også informeret min familie omkring organdonor og håber, at de respektere det (ved jo ikke hvordan man reagere i sådan en situation). Man kan som pårørende sige nej selvom man har skrevet under på, at man gerne vil være organdonor. Det forstår jeg ikke!

Anmeld

12. juni 2012

MoarHvidovre

Chris86 skriver:

Ja der er da en lille chance for at man kan... alt efter hvordan man arbejder

I hvidovre Blodbank har de åbent fra kl. 7.40 til 18.20, så mon ikke at man kan finde et tidspunkt som passer en. Den mobileblodbank kører også ud til større virksomheder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.