Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Kay skriver:

jeg er organ donor... men ikke blod doner...

har det rigtig skidt med at blive stukket og besvimer nogle gange...

Nej, så duer det ikke. Men flot, at du er organdor - det er så vigtigt, at man tager stilling.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Miss-86

MoarHvidovre skriver:

Flot, at du også er med til, at gøre en forskel

Ja, det er det .. Jeg prøver også at få min kæreste med, som begge dele. Men han skal bare lige have taget sig sammen

Anmeld

11. juni 2012

Trine89

Jeg vil vildt gerne være det. Men jeg er blevet fra rådet det pga jeg ligger i den lave ende på blodprocenten, og i noge perioder ligger min blodprocent under det "tilladte". Så jeg vil ikke kunne holde til at de skal tappe blod fra mig.

Anmeld

11. juni 2012

Kay

MoarHvidovre skriver:

Nej, så duer det ikke. Men flot, at du er organdor - det er så vigtigt, at man tager stilling.

ja... syntes det er så vigtigt at tage stilling... da det ikke kan være sjovt som pårørende at skulle tage stilling hvis uheldet en dag er ude...

og så har jeg ik så meget at bruge organerne til nr jeg en dag ik er her mere

Anmeld

11. juni 2012

Miss Church

Jeg er ikke bloddonor og kan ikke blive det pt., da jeg vejer mindre end 50kg  Var nede for at skrive min ind for snart 5 år siden, men blev afvist pga. vægten. 

Til gengæld, er jeg organ- og obduktions donor Så jeg har taget stilling til, at jeg gerne vil hjælpe på en anden måde

Anmeld

11. juni 2012

Obal

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Jeg er både udrykningsbloddonor, organdonor og knoglemarvsdonor.

Hvis man gerne selv vil kunne modtage, må man (hvis man er i stand til det) også selv yde

Jeg ville synes, det var fantastisk at kunne redde et andet menneskes liv ved fx en knoglemarvsdonation!

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Silas&Mille skriver:

jeps

tak for linket

Det var så lidt

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Frøken J. skriver:

Jeg stemte at jeg gerne ville, men ikke kan pga. sygdom. Det er dog ikke helt rigtigt, men der var ikke en mulighed der passede. Jeg vil RIGTIG gerne, men er udelukket på ubestemt tid pga. følgende karantæneregel:

"Kogalskab (variant Creutzfeldt-Jacob sygdom)
Har du været i Storbritannien samlet i 12 måneder eller mere i perioden 1980-1996, medfører det udelukkelse indtil videre på grund af en teoretisk mulighed for overførsel af kogalskab. "

Jeg blev født i England i 1989 og var der i 2 år inden vi flyttede til Danmark, så det er bare sur røv..

Sjovt du lige skriver det, jeg har netop været inde på www.givblod.dk og læst om deres karantæneregler og blev noget overrasket over det du også skriver.

Håber at det viser sig ikke, at være rigtigt - både for risikoen men også så du kan blive bloddonor.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

MortilElias2010 skriver:

Jeg er ikke bloddonor, ville gerne men er så frygtelig bange for nålen at jeg får en halv stesolid og embla plaster hver gang jeg selv skal have taget en blodprøve og frygter for den der venter forude, da jeg sveder helt vildt om natten , så sengetøj og nattøj bliver gennemblødt og kan være symptom på en kræftsygdom. Falsk feber. 

Men er til gengæld delvis organdonor,dvs. de ikke må tage alt.

Puha, det lyder ikke godt, at du har det sådan med nåle. Jeg synes at det går mere ondt, at få taget en blodprøve i forhold til, at få tappet blod. Lyder tosser når nålen er tykkere ved tapningen.

Men flot, at du har taget stilling som organdonor

Anmeld

11. juni 2012

Frøken J.

MoarHvidovre skriver:

Sjovt du lige skriver det, jeg har netop været inde på www.givblod.dk og læst om deres karantæneregler og blev noget overrasket over det du også skriver.

Håber at det viser sig ikke, at være rigtigt - både for risikoen men også så du kan blive bloddonor.

Ja, for på den ene side tænker man det virker temmelig absurd, nu er det jo 21 år siden jeg flyttede derfra, men man må jo også bare tænke på at det er for sikre den der modtager blodet, og hvis det var en selv ville man self. også ønske det var helt i orden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.