Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
come2 skriver:

Jeg er ikke bloddonor endnu, jeg er nåleræd. Men ligepludselig springer jeg ud i det.

Organdonor har jeg ikke taget stilling til endnu, jeg skal igennem undersøgelser når jeg bliver ældre. Vi har en arvelig nyresygdom i familien der først viser sig når man er omkring de 40.

Jeg syndes du skal springe ud i det. Min mor er hunderæd for nåle og da hun valgte, at blive bloddonor tænkte jeg, så kan jeg også. Jeg er heller ikke glad for nåle og kigger slet ikke. En trøst kan være, at det går mere ondt, at få taget en blodprøve i forhold til, at blive tappet.

www.givblod.dk - så nemt i den digitale verden

Er ked af, at hører med familiens nyresygdom. Håber, at undersøgelserne viser, at du ikke har arvet den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

come2

MoarHvidovre skriver:

Jeg syndes du skal springe ud i det. Min mor er hunderæd for nåle og da hun valgte, at blive bloddonor tænkte jeg, så kan jeg også. Jeg er heller ikke glad for nåle og kigger slet ikke. En trøst kan være, at det går mere ondt, at få taget en blodprøve i forhold til, at blive tappet.

www.givblod.dk - så nemt i den digitale verden

Er ked af, at hører med familiens nyresygdom. Håber, at undersøgelserne viser, at du ikke har arvet den.

Det håber jeg også.

Og jeg tager virkelig hatten af for de organ donere der er. Uden jer, havde jeg ikke mit nære familie medlem idag

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Trine89 skriver:

Jah det er jo det.. Jeg ville få det ALT for dårligt hvis det var.. jeg kan blive svimmel af når de bare skal have sår'n et lille glas til en blodprøve :s 

Jah og nej.. jeg har ikke fået det skevet ned endnu, og jeg er heller ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det, men umildt ville jeg sige at de måtte tage det de vil bruge.. men alligevel syntes jeg også lidt det afhænger hvilken måde jeg kommer herfra på, hvis du forstår :s

Jeg forstår godt, hvad du mener.

Man skal også vende den om - tænk, hvis det var en selv der havde behov for f.eks. en nyre. Så ville man være så glad for, at andre havde taget stilling.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Krussedulle skriver:

Jeps

Universal donor

Anmeld

11. juni 2012

-Sigrid-

MoarHvidovre skriver:

Dejligt, at hører, at der så kom noget ud af debatten.

Omkring æg-donation, så kan jeg desværre ikke pga. tanken. Jeg ville rigtig gerne hjælpe alle de kvinder som har behov, men tanken om, at der ville gå "en halv" af mig kunne jeg ikke. Men jeg tager hatten af for de kvinder som gør det - DE ER STORHJERTET

Jeg har det på samme måde hvis der var nogen som skulle have mit hjerte eller lignende, men kom til at tænke på at hvis jeg fik en andens hjerte eller æg ville det stadig føltes som mit, og så er det pludselig ikke så underligt mere

Anmeld

11. juni 2012

Clisolka

Jeg er ikke bloddonor og ville ikke være den bedste kandidat...

Jeg skal altid stikkes med en børnenål i hånden fordi de aldrig kan finde mine årer i armen - og nu har jeg fået konstateret diabetes 

Anmeld

11. juni 2012

Metteris

Jeg ville gerne være bloddonor, men pga medicin må jeg ikke. Så skal man være medicinfri i 4 uger før man må tappes. 
Jeg har ellers en sjælden blodtype, så hvis det bliver muligt, så bliver jeg bloddonor  

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

come2 skriver:

Det håber jeg også.

Og jeg tager virkelig hatten af for de organ donere der er. Uden jer, havde jeg ikke mit nære familie medlem idag

Det er jeg glad for, at hører. Det er også derfor det er så vigtigt, at man tager stilling.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Babymor2010 skriver:

Jeg er ikke bloddonor og ville ikke være den bedste kandidat...

Jeg skal altid stikkes med en børnenål i hånden fordi de aldrig kan finde mine årer i armen - og nu har jeg fået konstateret diabetes 

Nej, så går det ikke. Så er der også en naturlig forklaring pga. diabetias.

Anmeld

11. juni 2012

come2

MoarHvidovre skriver:

Det er jeg glad for, at hører. Det er også derfor det er så vigtigt, at man tager stilling.

Lige præcis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.