Er du bloddonor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

come2

Jeg er ikke bloddonor endnu, jeg er nåleræd. Men ligepludselig springer jeg ud i det.

Organdonor har jeg ikke taget stilling til endnu, jeg skal igennem undersøgelser når jeg bliver ældre. Vi har en arvelig nyresygdom i familien der først viser sig når man er omkring de 40.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
-Sigrid- skriver:

Jeg undersøgte det i graviditeten

Godt du har lavet den her debat, så kan jeg også lige huske det med organdonor

Jeg vil også gerne donere æg, men er ret nervøs omkring det, og der er ikke nogen sæd-donor-bank i Esbjerg, ellers tror jeg næsten jeg kunne have overtalt manden til det også

Dejligt, at hører, at der så kom noget ud af debatten.

Omkring æg-donation, så kan jeg desværre ikke pga. tanken. Jeg ville rigtig gerne hjælpe alle de kvinder som har behov, men tanken om, at der ville gå "en halv" af mig kunne jeg ikke. Men jeg tager hatten af for de kvinder som gør det - DE ER STORHJERTET

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Trine89 skriver:

Jeg vil vildt gerne være det. Men jeg er blevet fra rådet det pga jeg ligger i den lave ende på blodprocenten, og i noge perioder ligger min blodprocent under det "tilladte". Så jeg vil ikke kunne holde til at de skal tappe blod fra mig.

Nej, så duer det ikke, man skal også tænke på ens eget helbred.

Har du taget stilling til organdonor?

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Kay skriver:

ja... syntes det er så vigtigt at tage stilling... da det ikke kan være sjovt som pårørende at skulle tage stilling hvis uheldet en dag er ude...

og så har jeg ik så meget at bruge organerne til nr jeg en dag ik er her mere

Du har fuldstændig ret og så kan man lige så godt gøre en masse mennesker lykkelige.

Anmeld

11. juni 2012

DLM

Jeg er hverken bloddonor eller organdonor.... har det ikke voldsomt godt med nåle

Synes det er super godt at der er nogle der vil være det både det ene og det andet. Det tager jeg hatten af for.

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Miss Church skriver:

Jeg er ikke bloddonor og kan ikke blive det pt., da jeg vejer mindre end 50kg  Var nede for at skrive min ind for snart 5 år siden, men blev afvist pga. vægten. 

Til gengæld, er jeg organ- og obduktions donor Så jeg har taget stilling til, at jeg gerne vil hjælpe på en anden måde

Det er også super flot, at du så gør noget andet i stedet for og er med til, at gøre en forskel

Anmeld

11. juni 2012

Trine89

MoarHvidovre skriver:

Nej, så duer det ikke, man skal også tænke på ens eget helbred.

Har du taget stilling til organdonor?

Jah det er jo det.. Jeg ville få det ALT for dårligt hvis det var.. jeg kan blive svimmel af når de bare skal have sår'n et lille glas til en blodprøve :s 

Jah og nej.. jeg har ikke fået det skevet ned endnu, og jeg er heller ikke helt sikker på hvordan jeg har det med det, men umildt ville jeg sige at de måtte tage det de vil bruge.. men alligevel syntes jeg også lidt det afhænger hvilken måde jeg kommer herfra på, hvis du forstår :s

Anmeld

11. juni 2012

MoarHvidovre

Obal skriver:

Jeg er både udrykningsbloddonor, organdonor og knoglemarvsdonor.

Hvis man gerne selv vil kunne modtage, må man (hvis man er i stand til det) også selv yde

Jeg ville synes, det var fantastisk at kunne redde et andet menneskes liv ved fx en knoglemarvsdonation!

Ja, det er vigtigt, at have taget stilling. Så skal man samtidig tænke på, hvis det var en selv eller en pårørende til en. Så ville man blive lykkelig for, at der er blevet taget stilling.

Hvordan er det med knoglemarv? Har du givet eller står du i deres register?

Anmeld

11. juni 2012

Krussedulle

MoarHvidovre skriver:

Jeg har gjort dagens gode gerning i dag. Jeg har doneret 1/2 l blod til Hvidovre Blodbank og det var min gang nr. 9.

Har du taget stilling?

Jeps

Universal donor

Anmeld

11. juni 2012

Kongmulle

Jeg er ikke blodonor og jeg er ikke organdonor og jeg bliver det heller aldrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.