At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Isabella_mor

Jeg forstår ikke hvorfor det er usmageligt... det gør jeg virkelig ikke... hvad er der så forfærdeligt ved at have minder fra en begravelse.. 

en begravelse i mine øjne er og bør være en fejring af livet.. en sidste rejse som bliver "fejret" med sorg og med glæde.. 

nogle har brug for at have billeder af deres elskedes begravelser for at have noget at se på når det forekomme uvirkeligt at de personer der er afgået ved døden ikke længere er iblandt dem.. 

og hvis det er et behov som nogle mennesker har, hvorfor så ikke lade dem have det behov...

Det at andre finder det usmageligt er ikke dem der har taget billederne eller lagt de billeder op's skyld.. dem der finder den slags usmageligt. må da gerne syntes det er usmageligt, men det gør da ikke det til at dem der har billederne har gjort noget forkert.. der er ikke nogen lovgivning omkring at have billeder fra en begravelse. det er nok mere et spørgsmål om hvad andre finder etisk/uetisk.. og det er jo så dem selv de skal arbejde med.. 

jeg ville da ønske at jeg havde nogle billeder fra min Mor Alices (ikke min rigtige mor, desværre) begravelse, fordi den var så smuk og jeg fik aldrig sagt farvel til hende. der havde de billeder kunne have hjulpet mig igennem sorgen... 

jeg tror stadig idag 5 år efter hun er død nogle dage at hun ikke er død...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Thalia

Talbutikken skriver:

Det er ligeså meget et socialt netværk, for mennekser der stor ved deres sorg og savn, som ikke har et behov for at pakke det væk..

Jeg kunne feks. heller aldrig drømme om kun at nævne min datter i min profil tekst også kun have mine levende børn, under børn.

Men sådan er vi heldigvis så forskellige

I øvrigt finder jeg det faktisk en smule provokerende og sårende at du indikerer at jeg ikke står ved min sorg fordi jeg ikke bruger mindet.dk og fordi jeg vælger ikke at liste min afdøde søn i min profil herinde.

Jeg har lidt svært ved at se hvordan mine personlige valg i forhold til min søns pladsering i min profil herinde er af relevans for en generel debat. Jeg går jo sådan set heller ikke ind og kritiserer hvordan du håndterer din sorg.

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Thalia skriver:

I øvrigt finder jeg det faktisk en smule provokerende og sårende at du indikerer at jeg ikke står ved min sorg fordi jeg ikke bruger mindet.dk og fordi jeg vælger ikke at liste min afdøde søn i min profil herinde.

Jeg har lidt svært ved at se hvordan mine personlige valg i forhold til min søns pladsering i min profil herinde er af relevans for en generel debat. Jeg går jo sådan set heller ikke ind og kritiserer hvordan du håndterer din sorg.

jeg var på ingen måde ude på at sorge dig og selvfølgelig er der forskel på hvordan vi bære og står ved vores sorg.. Det jeg nok prøvede at sige var at vi intet skjuler ved at have et minde på så åben en side som mindet.dk

Og ja, så er jeg da også blevet provokeret af at skrive

"Men derfor mener jeg stadig at det tangerer til ondskabsfuldhed hvis man bare nægter at respektere andres følelser i sådan en situation." 

Som at sige at jeg er onskabsfuld, fordi jeg ikke respkere de mennesker der var tilstede ved min datters bisættelse, fordi jeg har lagt billederne på facebook.

Og igen Jeg er virkelig ked af hvis jeg har såret dig!

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

Omsorgsgiver skriver:

Selvfølgelig må man vise at man er i sorg, men man er meget sårbar i den situation og for mig personligt ville jeg ikke bryde mig om at kunne se mig selv grædende og i sorg ved en begravelse  Det er for mig ALT for personligt til at jeg synes alle og enhver skal kunne se det.

Det er jo heller ikke alle der kan se det, man bestemmer selv hvem der har adgang på facebook. Du styrer selv hvem der er på din venneliste og hvem der kan se dine billeder!

Anmeld

12. juni 2012

Miss-86

Omsorgsgiver skriver:

Enig  Synes også folk nu til dags lægger billeder op at alt mulig ligegyldige ting og sager og nogle gange for private ting  Hvor blev privatlivet af??

Tak, hvor dejligt med en der er enig..

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Isabella_mor skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor det er usmageligt... det gør jeg virkelig ikke... hvad er der så forfærdeligt ved at have minder fra en begravelse.. 

en begravelse i mine øjne er og bør være en fejring af livet.. en sidste rejse som bliver "fejret" med sorg og med glæde.. 

nogle har brug for at have billeder af deres elskedes begravelser for at have noget at se på når det forekomme uvirkeligt at de personer der er afgået ved døden ikke længere er iblandt dem.. 

og hvis det er et behov som nogle mennesker har, hvorfor så ikke lade dem have det behov...

Det at andre finder det usmageligt er ikke dem der har taget billederne eller lagt de billeder op's skyld.. dem der finder den slags usmageligt. må da gerne syntes det er usmageligt, men det gør da ikke det til at dem der har billederne har gjort noget forkert.. der er ikke nogen lovgivning omkring at have billeder fra en begravelse. det er nok mere et spørgsmål om hvad andre finder etisk/uetisk.. og det er jo så dem selv de skal arbejde med.. 

jeg ville da ønske at jeg havde nogle billeder fra min Mor Alices (ikke min rigtige mor, desværre) begravelse, fordi den var så smuk og jeg fik aldrig sagt farvel til hende. der havde de billeder kunne have hjulpet mig igennem sorgen... 

jeg tror stadig idag 5 år efter hun er død nogle dage at hun ikke er død...  

Det er ikke usmageligt at tage billeder til en begravelse.

Det der er usmageligt er at lægge disse billeder op på Facebook hvor man kan se sørgende personer medmindre de har givet tilladelse til at det ok at de er lagt op.

Jeg synes det er meget private billeder som ikke hører sig på nettet. Det er respektløst og smagløst efter min mening.

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Kongmulle skriver:

Det er jo heller ikke alle der kan se det, man bestemmer selv hvem der har adgang på facebook. Du styrer selv hvem der er på din venneliste og hvem der kan se dine billeder!

Ja, det er rigtigt nok men alligevel på en eller anden måde så kommer de billeder langt mere ud på nettet end vi nok går og tror og så florer de derude .

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

Omsorgsgiver skriver:

Ja, det er rigtigt nok men alligevel på en eller anden måde så kommer de billeder langt mere ud på nettet end vi nok går og tror og så florer de derude .

Og det mener du ikke de gør via mindet.dk f.eks? Hvor folk syntes det er helt okay at lægge billeder ud "fordi siden er til det", men hvad er denne side og facebook så til? Hvor i reglerne står der man kun må ha det godt og sjovt. Døden og begravelse er en del af livet og de folk der vælger at være på hinandens vennelister må lære at acceptere den holdning vennen så har.

Jeg tror ikke på man har overskud til at tage en runde ved sit barns begravelse og lige høre "erhm må jeg godt lige nuppe dit billede og smide på facebook". Der bliver jo desuden aldrig taget billeder af "gæsterne" som ved f.eks. et bryllup, hvor folk stiller sig op. der bliver taget billeder af kisten, blomsterne, præsten, gravsted og måske et enkelt sådan tilfældigt ud over "gæsterne".

Men det er bare "sjovt" for ingen ville kræve den samme tilladelse til at lægge sine bryllupsbilleder ud. det er sjovt nok okay for der er vi glade og make up'en sidder og vi smiler allesammen.

Jeg kommer aldrig til at forstå det er mere okay. Syntes det er vildt dobbeltmoralsk.

Anmeld

12. juni 2012

Clisolka

Muhmi skriver:

I det hele taget har jeg aldrig forstået det der med at tage billeder til en begravelse, de ting man husker inde i hovedet burde da være nok fra den dag af.. Ikke lige noget man smider ind i familiealbummet og siger: "Se lille Morten, det var dengang ***** blev begravet"

Men det kan jo selvfølgelig godt være at det bare er mig...

Men er enig i at disse billeder slet ikke hører til på facebook....

Enig  Jeg forstår ikke der bliver taget billeder til en begravelse. Min mor tog nogle billeder af min fars kiste og alle blomsterne der lå ned af gangen - det var mere til minde til mig og min søster, for vi var ikke så gamle. Jeg har selv haft taget billeder af hans grav senere hen. 

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

Babymor2010 skriver:

Enig  Jeg forstår ikke der bliver taget billeder til en begravelse. Min mor tog nogle billeder af min fars kiste og alle blomsterne der lå ned af gangen - det var mere til minde til mig og min søster, for vi var ikke så gamle. Jeg har selv haft taget billeder af hans grav senere hen. 

Hvor er du dobbelt moralsk!

"jeg forstår ikke der bliver taget billeder til en begravelse"

"Jeg har selv haft taget billeder af hans grav senere hen"

HVAD er forskellen????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.