At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.609 visninger
131 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg var lige inde på Facebook og så en kollega kommentere nogle billeder hvor der var billeder af en begravelse hvor vedkommende havde taget billeder af sørgende og grædende mennesker samt, billeder af kisten som var lukket og selve gravstedet med blomster. Alle de billeder var på facebook. Hun skrev at hun ikke syntes at disse billeder hørte sig hjemme på Facebook. Jeg er delvist enig med hende. Billeder af gravstedet med blomster og sten kan jeg sagtens gå med til at man lægger op men ikke billeder af selve kisten og sørgende/grædende pårørende. Der går min grænse godt nok. Jeg ville ikke selv bryde mig om at se mig selv på facebook grædende til en begravelse. Det er for grænseoverskridende og for personligt for mig. Ikke fordi jeg ikke tør vise mine følelser men det er bare ikke noget man deler med alt og alle synes jeg.    

Hvad er jeres holdning til overstående??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Omsorgsgiver skriver:

Jeg var lige inde på Facebook og så en kollega kommentere nogle billeder hvor der var billeder af en begravelse hvor vedkommende havde taget billeder af sørgende og grædende mennesker samt, billeder af kisten som var lukket og selve gravstedet med blomster. Alle de billeder var på facebook. Hun skrev at hun ikke syntes at disse billeder hørte sig hjemme på Facebook. Jeg er delvist enig med hende. Billeder af gravstedet med blomster og sten kan jeg sagtens gå med til at man lægger op men ikke billeder af selve kisten og sørgende/grædende pårørende. Der går min grænse godt nok. Jeg ville ikke selv bryde mig om at se mig selv på facebook grædende til en begravelse. Det er for grænseoverskridende og for personligt for mig. Ikke fordi jeg ikke tør vise mine følelser men det er bare ikke noget man deler med alt og alle synes jeg.    

Fuldstændig enig! Det er faktisk smagløst, at udstille andre i en sårbar situation.

Anmeld

10. juni 2012

MinNoah

Enig! Det er ok at ligge et billede op af gravstedet, stenen el. lignende, men IKKE ok med mennesker på!

En begravelse er en privat ting og jeg ville også blive både ked og sur hvis nogen lagde billeder op af mig til en begravelse!

Anmeld

10. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Usmageligt - det gør man bare ikke. 

Anmeld

10. juni 2012

wamse

Jeg er enig

Anmeld

10. juni 2012

Pige2009

Er enig med jer alle. Vi lagde billeder op af blomster og grav, da min morfar døde, men ingen personbilleder...

Anmeld

10. juni 2012

Wimmie

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er enig med dig - jeg ville blive vred hvis jeg blev "lagt ud" på nettet sørgende til en begravelse...synes det er ret smagløst. 

Anmeld

10. juni 2012

Mutti2B

Det kan virkelig ikke hidse mig op

Anmeld

10. juni 2012

tarkoflen

Jeg synes det er usageligt at lægge op og jeg ville blive rigtig ked af det, hvis det var en af mine nære, der var blevet begravet, og der blev lagt billeder op! Har bestemt ikke lyst til at skulle blive mindet om en begravelse på facebook!

Anmeld

10. juni 2012

Muhmi

I det hele taget har jeg aldrig forstået det der med at tage billeder til en begravelse, de ting man husker inde i hovedet burde da være nok fra den dag af.. Ikke lige noget man smider ind i familiealbummet og siger: "Se lille Morten, det var dengang ***** blev begravet"

Men det kan jo selvfølgelig godt være at det bare er mig...

Men er enig i at disse billeder slet ikke hører til på facebook....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.