At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Christina.78

Talbutikken skriver:

Kunne ikke være mere enig.. Men tror man skal have været der før man forstå! desvæære

You know what I mean, søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Muhmi

Kongmulle skriver:

Fordi de minder og billeder er DYBT private for dig, hvorfor kan du så ikke respektere at andre måske ser anderledes på det???

Du bliver ved at skrive at "Talbutikken" skal respektere din måde at håndtere det på,men hvad med du så overvejede at respektere hendes?

Undskyld, det er ikke for at gøre mig uvenner med dig, men hvordan kan det være at du render rundt og deler en masse løftede fingre ud?? Og jeg skriver det her fordi jeg vil fortælle dig hvordan jeg oplever dine svar og jeg oplever dem virkelig ikke særlig rare.. Det kan godt være dit meget lille forbrug af smileys der gør det og dog, så synes jeg bare at du skriver i en utrolig grov tone hele tiden...

Skriver dette fordi du måske kunne tage til efterretning hvordan dine skrevne ord virker på andre... Men jeg kan jo være alene om det

Desuden, så vil jeg lige hilse at sige at den kommentar om hvordan de to minder deres børn, altså den hvor der står:

" Jeg kunne feks. heller aldrig drømme om kun at nævne min datter i min profil tekst også kun have mine levende børn, under børn."

Faktisk i mine øjne er utroligt sårende og det er ikke engang mit barn.... Så jeg kan godt forstå at nogle af svarene derefter måske er en smule hårde....

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Isabella_mor skriver:

det er så rigtig nok at man ikke vil fremstilles i en sådan situation, og der må den pågældende så sørge for at forhøre sig om det er i orden at de ligger der, men det kan vi herinde jo ikke side og bedømme.. det er jo op til de pårørende og dem det handler om..

Lige netop... Ved at jeg har billederne liggende på min profil er det også KUN mine venner, familie og bekende der kan se dem...
Og de ved allesammen hvordan jeg er og at jeg aldrig pakker noget ind, men siger og gør som jeg mener er det rigtige!

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Christina.78 skriver:

You know what I mean, søde

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Kongmulle skriver:

Og det mener du ikke de gør via mindet.dk f.eks? Hvor folk syntes det er helt okay at lægge billeder ud "fordi siden er til det", men hvad er denne side og facebook så til? Hvor i reglerne står der man kun må ha det godt og sjovt. Døden og begravelse er en del af livet og de folk der vælger at være på hinandens vennelister må lære at acceptere den holdning vennen så har.

Jeg tror ikke på man har overskud til at tage en runde ved sit barns begravelse og lige høre "erhm må jeg godt lige nuppe dit billede og smide på facebook". Der bliver jo desuden aldrig taget billeder af "gæsterne" som ved f.eks. et bryllup, hvor folk stiller sig op. der bliver taget billeder af kisten, blomsterne, præsten, gravsted og måske et enkelt sådan tilfældigt ud over "gæsterne".

Men det er bare "sjovt" for ingen ville kræve den samme tilladelse til at lægge sine bryllupsbilleder ud. det er sjovt nok okay for der er vi glade og make up'en sidder og vi smiler allesammen.

Jeg kommer aldrig til at forstå det er mere okay. Syntes det er vildt dobbeltmoralsk.

Nu kender jeg ikke siden mindet.dk så jeg kan ikke udtale mig om det. Er det en side hvor man kan gå ind og mindes sine kære??

Ja døden og begravelser er en del af livet men for nogen er det ikke noget men "reklamerer" med til offentligheden. Det er noget som nogen gerne vil holde for sig selv og det bliver man simpelhen nødt til at respektere. Hvis man ikke kan det så er man godt nok ufølsom efter min mening. At man "udstilles" i sit mest sårbare øjeblik er smagløst.

Nej, man stille sig ikke op til fotografering som f.eks. ved et bryllup men det er jo også 2 vidt forskellige ting.

Så du synes ikke der er forskel på et bryllup og en begravelse?

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Kongmulle skriver:

Hvor er du dobbelt moralsk!

"jeg forstår ikke der bliver taget billeder til en begravelse"

"Jeg har selv haft taget billeder af hans grav senere hen"

HVAD er forskellen????

Nu er der jo forskel på selve begravelsen og så på selve gravstedet...

Anmeld

12. juni 2012

Isabella_mor

Talbutikken skriver:

Lige netop... Ved at jeg har billederne liggende på min profil er det også KUN mine venner, familie og bekende der kan se dem...
Og de ved allesammen hvordan jeg er og at jeg aldrig pakker noget ind, men siger og gør som jeg mener er det rigtige!

Og det skal du også blive ved med at gøre.. for det er en del af din sorgproces. og det har folk også bare at respektere.... 

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Isabella_mor skriver:

Og det skal du også blive ved med at gøre.. for det er en del af din sorgproces. og det har folk også bare at respektere.... 

Tak

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Kongmulle skriver:

Det er heller ikke "lagt på nettet" mere end man ønsker. Facebook profiler er jo lukkede! Man bestemmer selv hvem der er på ens venneliste og hvem der kan se billeder.

Igen....man kan slet ikke være sikker på at de billeder man har på Facebook forbliver inde på Facebook desværre.... Det kan man generelt ikke på nogen sider.

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Isabella_mor skriver:

det er så rigtig nok at man ikke vil fremstilles i en sådan situation, og der må den pågældende så sørge for at forhøre sig om det er i orden at de ligger der, men det kan vi herinde jo ikke side og bedømme.. det er jo op til de pårørende og dem det handler om..

Ja, det er rigtig nok. Og nu ved jeg heller ikke om den pågældende på Facebook havde spurgt dem af om det var ok at lægge billederne op på Facebook....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.