At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Isabella_mor

Omsorgsgiver skriver:

Ja, det er rigtig nok. Og nu ved jeg heller ikke om den pågældende på Facebook havde spurgt dem af om det var ok at lægge billederne op på Facebook....

nej det er nemlig det...

Så hvorfor skal man ikke have så travlt med at sidde og snakke og snage i noget man ikke ved særlig meget om.. Dét er nemlig usmageligt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Muhmi skriver:

Undskyld, det er ikke for at gøre mig uvenner med dig, men hvordan kan det være at du render rundt og deler en masse løftede fingre ud?? Og jeg skriver det her fordi jeg vil fortælle dig hvordan jeg oplever dine svar og jeg oplever dem virkelig ikke særlig rare.. Det kan godt være dit meget lille forbrug af smileys der gør det og dog, så synes jeg bare at du skriver i en utrolig grov tone hele tiden...

Skriver dette fordi du måske kunne tage til efterretning hvordan dine skrevne ord virker på andre... Men jeg kan jo være alene om det

Desuden, så vil jeg lige hilse at sige at den kommentar om hvordan de to minder deres børn, altså den hvor der står:

" Jeg kunne feks. heller aldrig drømme om kun at nævne min datter i min profil tekst også kun have mine levende børn, under børn."

Faktisk i mine øjne er utroligt sårende og det er ikke engang mit barn.... Så jeg kan godt forstå at nogle af svarene derefter måske er en smule hårde....

Jeg er enig her  Synes også at tonen virker en smule hård men igen det skrevne ord er farligt netop fordi man ikke kan se det nonverbale sprog og ikke kan høre tonelejet i det der bliver skrevet. 

Men nu er det ikke for at gøre sig uvenner med dig. Håber da at vi tager fejl.

Så du er ikke alene om at synes det Muhmi.

Anmeld

12. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Isabella_mor skriver:

nej det er nemlig det...

Så hvorfor skal man ikke have så travlt med at sidde og snakke og snage i noget man ikke ved særlig meget om.. Dét er nemlig usmageligt.. 

Igen....jeg ved ikke om vedkommende har spurgt de pårørende af så hvad jeg ser har jeg da lov til at have en mening om. Og i og med at jeg ikke ved andet så synes jeg stadig det ikke er ok at de billeder er oppe på siden.

Anmeld

12. juni 2012

wamse

Nu har jeg fulgt med i debatten, og revurderer min holdning

Jeg forstår fuldt ud, at vi alle sørger på forskellige måder, og jeg må sgu give jer ret, som siger at sorg/tårer, også er en del af livet, og skal ikke gemmes af vejen. Det må ikke være tabu, for så har vi så mange, som ikke mødes i deres sorg. Billederne fra en begravelse viser jo "bare" sandheden, at man er i sorg, og at det gør ondt.
Jeg har forsøgt, at sætte mig tilbage til min fars begravelse, og jeg ville øsnke at der var billeder af den nu. Hvis jeg havde fået taget nogle billeder, så havde jeg helt sikkert også lagt dem på fb, for det er min side, og jeg bruger den til, det som jeg har brug for

Jeg forsøger også at lære mine børn, at de skal turde græde, når de er kede af det, smile når de er glade, og elske livet med alle dens facetter.

Anmeld

12. juni 2012

Isabella_mor

Omsorgsgiver skriver:

Igen....jeg ved ikke om vedkommende har spurgt de pårørende af så hvad jeg ser har jeg da lov til at have en mening om. Og i og med at jeg ikke ved andet så synes jeg stadig det ikke er ok at de billeder er oppe på siden.

Selvfølgelig må du have en mening Om det, jeg tænker bare så længe at det bare er i mente at det måske er noget der er givet tilladelse til at det er ok at de billeder ligger der. Så behøver det nødvendigvis ikke være noget som udefrakommende behøver at tage stilling til. 

Anmeld

13. juni 2012

Kongmulle

Muhmi skriver:

Undskyld, det er ikke for at gøre mig uvenner med dig, men hvordan kan det være at du render rundt og deler en masse løftede fingre ud?? Og jeg skriver det her fordi jeg vil fortælle dig hvordan jeg oplever dine svar og jeg oplever dem virkelig ikke særlig rare.. Det kan godt være dit meget lille forbrug af smileys der gør det og dog, så synes jeg bare at du skriver i en utrolig grov tone hele tiden...

Skriver dette fordi du måske kunne tage til efterretning hvordan dine skrevne ord virker på andre... Men jeg kan jo være alene om det

Desuden, så vil jeg lige hilse at sige at den kommentar om hvordan de to minder deres børn, altså den hvor der står:

" Jeg kunne feks. heller aldrig drømme om kun at nævne min datter i min profil tekst også kun have mine levende børn, under børn."

Faktisk i mine øjne er utroligt sårende og det er ikke engang mit barn.... Så jeg kan godt forstå at nogle af svarene derefter måske er en smule hårde....

Jeg deltager i debatten?

Om jeg bruger smileyer eller ej, kan jeg ikke se er relevant på ngen måde...

Jeg skriver i en god tone. Har intet skrevet grimt på noget tidspunkt,men blot stillet et spørgsmål.

Og jeg tager ikke noget til efterretning, jeg skriver det jeg mener.

Noget en del kunne lære noget af herinde....

Anmeld

13. juni 2012

Kongmulle

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er enig her  Synes også at tonen virker en smule hård men igen det skrevne ord er farligt netop fordi man ikke kan se det nonverbale sprog og ikke kan høre tonelejet i det der bliver skrevet. 

Men nu er det ikke for at gøre sig uvenner med dig. Håber da at vi tager fejl.

Så du er ikke alene om at synes det Muhmi.

Jeg har svaret og jeg sender gerne det samme svar til dig også...

Anmeld

13. juni 2012

Kongmulle

Omsorgsgiver skriver:

Nu kender jeg ikke siden mindet.dk så jeg kan ikke udtale mig om det. Er det en side hvor man kan gå ind og mindes sine kære??

Ja døden og begravelser er en del af livet men for nogen er det ikke noget men "reklamerer" med til offentligheden. Det er noget som nogen gerne vil holde for sig selv og det bliver man simpelhen nødt til at respektere. Hvis man ikke kan det så er man godt nok ufølsom efter min mening. At man "udstilles" i sit mest sårbare øjeblik er smagløst.

Nej, man stille sig ikke op til fotografering som f.eks. ved et bryllup men det er jo også 2 vidt forskellige ting.

Så du synes ikke der er forskel på et bryllup og en begravelse?

Hvis du prøver at læse mit indlæg igen, så vil du se at jeg skriver man aldrig ville ha lavet debatten hvis det var et bryllup der var tale om.

Og jeg skriver at man IKKE stiller sig op og får taget billeder ved en begravelse, som ved f.eks. et bryllup eller en barnedåb. Hvori det drager du så lige konklusionen at jeg mener et bryllup og en begravelse er det samme? Det er simpelthen utopi at svare på om jeg mener det er den samme begivenhed.

Anmeld

13. juni 2012

Kongmulle

Omsorgsgiver skriver:

Igen....man kan slet ikke være sikker på at de billeder man har på Facebook forbliver inde på Facebook desværre.... Det kan man generelt ikke på nogen sider.

nej,men så stopper det jo aldrig.

Så kan du slet ikke generallisere det til begravelse. Så skal du ikke ha NOGEN billeder på din computer, fordi måske bliver den hacket.

Når man lægger begravelsesbilleder ud på facebook, er profilen låst til dem man gerne vil dele det med. Og man må gå ud fra at de har samme opfattelse som den de er ven med. Ellers må de jo hoppe ud igen.

Anmeld

13. juni 2012

Muhmi

Kongmulle skriver:

Jeg deltager i debatten?

Om jeg bruger smileyer eller ej, kan jeg ikke se er relevant på ngen måde...

Jeg skriver i en god tone. Har intet skrevet grimt på noget tidspunkt,men blot stillet et spørgsmål.

Og jeg tager ikke noget til efterretning, jeg skriver det jeg mener.

Noget en del kunne lære noget af herinde....

Det er fint... Du giver den bare gas med at skrive din "mening" i en pæn og god tone...

Så ved man da bare hvem man skal svinge udenom at debatere med i fremtiden...

God dag til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.