At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Kay

jeg tænker hvem tager dog overhoved billeder til en begravelse???

jeg har aldrig været til en begravelse hvor der blev taget billeder... og det er trods både min og kærestens familie er pænt "camera liderlige" og helst skal havde billeder af alt...

ved at der til min mormors begravelse blev taget billeder af kisten da den var pyntet og inden der kom mennesker i kirken... og at de billeder har min mor på hendes computer og min mors veninde (der er blomsterbinder og havde stået for pynten) i hendes begravelses album i butikken... men det er da også det eneste!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Talbutikken

Kay skriver:

jeg tænker hvem tager dog overhoved billeder til en begravelse???

jeg har aldrig været til en begravelse hvor der blev taget billeder... og det er trods både min og kærestens familie er pænt "camera liderlige" og helst skal havde billeder af alt...

ved at der til min mormors begravelse blev taget billeder af kisten da den var pyntet og inden der kom mennesker i kirken... og at de billeder har min mor på hendes computer og min mors veninde (der er blomsterbinder og havde stået for pynten) i hendes begravelses album i butikken... men det er da også det eneste!

Det er der faktisk rigtigt mange der gør, alle i min sorgegruppe feks. har taget billeder.

Anmeld

12. juni 2012

Kay

Talbutikken skriver:

Det er der faktisk rigtigt mange der gør, alle i min sorgegruppe feks. har taget billeder.

oki... det har jeg aldrig oplevet...

jo af gravstædet og kisten efter/inden reste kommer... men ikke undervejs i det hele...

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Kan ikke lade være med at tænke på om så også syntes at en side som mindet.dk er usmagelig?

Her har folk billeder liggende helt fra ulykkessteder til den afdøde selv..
Og dette er et endnu mere åbent forum en facebook.

Anmeld

12. juni 2012

Thalia

Kay skriver:

oki... det har jeg aldrig oplevet...

jo af gravstædet og kisten efter/inden reste kommer... men ikke undervejs i det hele...

Min mands svoger tog billeder i kirken mens folk ankom af alle blomsterne, kisten og da vi bare kisten ud til bilen. Mens vi ventede på at kisten skulle køres væk tog han desuden billeder af menneskemængden.

Billeder af selve begravelseshandlingen har vi ingen af og det er jeg faktisk fint tilfreds med. Det ville gå alt for tæt på og et eller andet sted være lidt upassende situationen taget i betragtning.

Men det er fine billeder vi har - billeder som både er enormt sørgelige og enormt livsbekræftende fordi der selvsagt var enormt mange børn med i kirken.

Anmeld

12. juni 2012

Thalia

Talbutikken skriver:

Kan ikke lade være med at tænke på om så også syntes at en side som mindet.dk er usmagelig?

Her har folk billeder liggende helt fra ulykkessteder til den afdøde selv..
Og dette er et endnu mere åbent forum en facebook.

Jeg ser ikke mindet.dk som umsagelig omend jeg ikke selv kunne drømme om et bruge det.

Forskellen på mindet og facebook er netop at de to hjemmesider tjener vidt forskellige formål. Mindet er som navnet indikerer en mindeside der netop handler om de afdøde, mens facebook er et socialt netværk.

Der er en verden til forskel på de ting.

Anmeld

12. juni 2012

Talbutikken

Thalia skriver:

Jeg ser ikke mindet.dk som umsagelig omend jeg ikke selv kunne drømme om et bruge det.

Forskellen på mindet og facebook er netop at de to hjemmesider tjener vidt forskellige formål. Mindet er som navnet indikerer en mindeside der netop handler om de afdøde, mens facebook er et socialt netværk.

Der er en verden til forskel på de ting.

Det er ligeså meget et socialt netværk, for mennekser der stor ved deres sorg og savn, som ikke har et behov for at pakke det væk..

Jeg kunne feks. heller aldrig drømme om kun at nævne min datter i min profil tekst også kun have mine levende børn, under børn.

Men sådan er vi heldigvis så forskellige

Anmeld

12. juni 2012

Kay

Thalia skriver:

Min mands svoger tog billeder i kirken mens folk ankom af alle blomsterne, kisten og da vi bare kisten ud til bilen. Mens vi ventede på at kisten skulle køres væk tog han desuden billeder af menneskemængden.

Billeder af selve begravelseshandlingen har vi ingen af og det er jeg faktisk fint tilfreds med. Det ville gå alt for tæt på og et eller andet sted være lidt upassende situationen taget i betragtning.

Men det er fine billeder vi har - billeder som både er enormt sørgelige og enormt livsbekræftende fordi der selvsagt var enormt mange børn med i kirken.

oki... det er jo fint det bliver gjort hvis familien ønsker det... har bare aldrig selv oplevet det...

Anmeld

12. juni 2012

Carina:-)

Det er generlt en uskik at smide billeder af andre personer end en selv på et off forum.

Det er ligemeget om det er en begravelse eller andet -det er sgu træls at man skal se sig selv på billeder her og der fordi folk har et behov for at udstille sig selv.

Ens egne billeder kan man gøre med hvad man vil,bare ikke så man kan se andre der højst sandsynligt ikke har givet deres tilladelse.

Anmeld

12. juni 2012

Thalia

Talbutikken skriver:

Det er ligeså meget et socialt netværk, for mennekser der stor ved deres sorg og savn, som ikke har et behov for at pakke det væk..

Jeg kunne feks. heller aldrig drømme om kun at nævne min datter i min profil tekst også kun have mine levende børn, under børn.

Men sådan er vi heldigvis så forskellige

Absolut, der er vi forskellige.

Mit valg om profiltekst versus levende børn handler om at min søns fødselsdag er hård nok i forvejen. Jeg har ikke brug for at der skal gnides yderligere salt i såret med automatiske fødselsdagshilsner, breve fra McDonalds klubben og andet i den stil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.