At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2012

Kongmulle

Kay skriver:

jeg tænker hvem tager dog overhoved billeder til en begravelse???

jeg har aldrig været til en begravelse hvor der blev taget billeder... og det er trods både min og kærestens familie er pænt "camera liderlige" og helst skal havde billeder af alt...

ved at der til min mormors begravelse blev taget billeder af kisten da den var pyntet og inden der kom mennesker i kirken... og at de billeder har min mor på hendes computer og min mors veninde (der er blomsterbinder og havde stået for pynten) i hendes begravelses album i butikken... men det er da også det eneste!

Jeg har aldrig oplevet nogen der IKKE gør det.

Da min Farmor mistede min farfar efter 49 års ægteskab, bad hun os tage en masse billeder. Så de dage hvor hun var sikker på hun hørte ham komme ind ad døren, der kunne hun kigge i sit album og forstå det var rigtigt nok at han var væk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2012

Clisolka

Kongmulle skriver:

Hvor er du dobbelt moralsk!

"jeg forstår ikke der bliver taget billeder til en begravelse"

"Jeg har selv haft taget billeder af hans grav senere hen"

HVAD er forskellen????

En begravelse og et billede af en grav er da 2 vidt forskellige ting! 

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

Thalia skriver:

Det er jeg SLET ikke enig med dig i.

Det handler ikke om at sorg er tabu, det handler om at sorg er noget personligt som alle mennesker gennemlever på vidt forskellige måder.

Min ældste søn døde af kræft da han var 7 mdr gammel. Vi var omkring 350 mennesker til bisættelsen og jeg har billeder af både blomster, bisættelse, båretransport og den efterfølgende kaffe derhjemme.

De billeder betyder utroligt meget for mig fordi det var en af de absolut sværeste dage i mit liv, men samtidig en meget smuk dag. Jeg ænsede ikke ret meget i selve situationen, men billederne hjælper til at minde mig om detaljerne og om de mennesker der mødte op og var der for os i lige netop den situation.

Det ændrer bare ikke på at de billeder er DYBT private og ikke noget jeg ønsker at dele med hele verden via fx Facebook. På nøjagtigt samme måde som jeg ikke ønsker at logge på facebook og få klasket et billede af MIT barns gravsted i hovedet, bare fordi en tidligere bekendt havde lyst til at vise sine venner at hun havde været på kirkegården.

At du er ok med at dele dine oplevelser på den måde er din sag, men netop fordi sorg er så individuelt, så mener jeg faktisk at man har pligt til at forsøge at respektere at ikke alle sørger på samme måde, og at ikke alle bryder sig om at få deres aller mest private øjeblikke udstillet.

Og derfor mener jeg ikke at billeder af fx en begravelse hører sig til på Facebook, hvis de billeder viser andet end kisten, blomsterne og de personer der selv har postet billedet. - Og selv den slags billeder kan kun de absolut nærmeste have ret til at poste.

Kort og godt så er det ikke min opgave at udstille andre mennesker i sorg, og det er for mig personligt i min sorg enormt krænkende at andre har ment at de havde lov at poste billeder af det som er så sårbart for mig.

Fordi de minder og billeder er DYBT private for dig, hvorfor kan du så ikke respektere at andre måske ser anderledes på det???

Du bliver ved at skrive at "Talbutikken" skal respektere din måde at håndtere det på,men hvad med du så overvejede at respektere hendes?

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

Babymor2010 skriver:

En begravelse og et billede af en grav er da 2 vidt forskellige ting! 

Man har ikke en grav uden en begravelse!

Om du har et billede af kiste og blomster, eller en grav med sten m navn på og blomster, der er sguda ikke nogen forskel!

Anmeld

12. juni 2012

lio

Carina:-) skriver:

Det er generlt en uskik at smide billeder af andre personer end en selv på et off forum.

Det er ligemeget om det er en begravelse eller andet -det er sgu træls at man skal se sig selv på billeder her og der fordi folk har et behov for at udstille sig selv.

Ens egne billeder kan man gøre med hvad man vil,bare ikke så man kan se andre der højst sandsynligt ikke har givet deres tilladelse.

Anmeld

12. juni 2012

Clisolka

Kongmulle skriver:

Man har ikke en grav uden en begravelse!

Om du har et billede af kiste og blomster, eller en grav med sten m navn på og blomster, der er sguda ikke nogen forskel!

For mig er det, måske ikke for dig.... Jeg ville aldrig tage nogle billeder af sørgende mennesker til en begravelse og lægge det på nettet  

Anmeld

12. juni 2012

Kongmulle

Babymor2010 skriver:

For mig er det, måske ikke for dig.... Jeg ville aldrig tage nogle billeder af sørgende mennesker til en begravelse og lægge det på nettet  

Det er heller ikke "lagt på nettet" mere end man ønsker. Facebook profiler er jo lukkede! Man bestemmer selv hvem der er på ens venneliste og hvem der kan se billeder.

Anmeld

12. juni 2012

Clisolka

Kongmulle skriver:

Det er heller ikke "lagt på nettet" mere end man ønsker. Facebook profiler er jo lukkede! Man bestemmer selv hvem der er på ens venneliste og hvem der kan se billeder.

True  

Anmeld

12. juni 2012

Isabella_mor

Omsorgsgiver skriver:

Det er ikke usmageligt at tage billeder til en begravelse.

Det der er usmageligt er at lægge disse billeder op på Facebook hvor man kan se sørgende personer medmindre de har givet tilladelse til at det ok at de er lagt op.

Jeg synes det er meget private billeder som ikke hører sig på nettet. Det er respektløst og smagløst efter min mening.

det er så rigtig nok at man ikke vil fremstilles i en sådan situation, og der må den pågældende så sørge for at forhøre sig om det er i orden at de ligger der, men det kan vi herinde jo ikke side og bedømme.. det er jo op til de pårørende og dem det handler om..

Anmeld

12. juni 2012

Christina.78

Omsorgsgiver skriver:

Men der var jo heller ikke nogen billeder af sørgende personer?? Så er det helt iorden selvom det er grænseoverskridende for mig at mennesker ligger billeder op af en kiste. Men sådan er vi jo forskellige og selvølgelig skal man ikke blande sig i hvad andre mennesker vil lægge billeder op af

Nej det er der ikke..deres ansigter husker jeg stadig den dag idag..og ville ikke bryde om at se mig selv total opløst i gråd for har stadig fornemmelsen i kroppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.