At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Christina.78 skriver:

Jeg har billeder på min profil af min 1 datter mens hun var i live samt af hendes lille kiste og af gravstedet med og uden blomster fra begravelsen og en enkelt af kisten i kirken..har valgt at have dem der fordi det var en del af vores sorgproces og fordi vi ikke synes det er tabu at snakke om personer, der har været her og været elsket men som nu ikke er her mere..

Men der var jo heller ikke nogen billeder af sørgende personer?? Så er det helt iorden selvom det er grænseoverskridende for mig at mennesker ligger billeder op af en kiste. Men sådan er vi jo forskellige og selvølgelig skal man ikke blande sig i hvad andre mennesker vil lægge billeder op af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Talbutikken skriver:

Kunne ikke være mere enig.. Men tror man skal have været der før man forstå! desvæære

Nu kender jeg godt til det med begravelse og at miste da jeg selv mistede min far da jeg var 13 år. Dengang fandtes Facebook vist ikke og vi havde heller ingen computer dengang men hvis jeg tænker tilbage på den tid kunne jeg stadig ikke finde på at ligge billeder op at hans kiste og af de sørgende mennesker der var. (Nu tog vi kun billeder af blomsterne på gravstedet)

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Kongmulle skriver:

Der er jeg altså uenig!

På facebook kan du være så "lukket" som du ønsker, baby.dk derimod er et fuldt offenligt forum.

På FB kan du vælge hvem der er på din venneliste og du kan i indstillinger vælge hvem der kan se dine billeder oplæg osv.

Det kan du ikke her, der kan alle se alt.

Ja ok, men jeg synes altså det er svært at finde folk herinde. Især hvis man ikke har billede på sin profil herinde, og ikke beskriver noget om sig selv. F.eks. min profil er ok anonym synes jeg. Så hvis nogen vil prøve at søge mig herinde vil det blive MEGET svært da ingen ved hvad jeg hedder (altså Omsorgsgiver) Hvem ved at det er MIG??

Anmeld

11. juni 2012

Talbutikken

Omsorgsgiver skriver:

Nu kender jeg godt til det med begravelse og at miste da jeg selv mistede min far da jeg var 13 år. Dengang fandtes Facebook vist ikke og vi havde heller ingen computer dengang men hvis jeg tænker tilbage på den tid kunne jeg stadig ikke finde på at ligge billeder op at hans kiste og af de sørgende mennesker der var. (Nu tog vi kun billeder af blomsterne på gravstedet)

Jeg ved personligt at mange af min familie og venner, sætter pris på billederne.. Da de heller ikke opfattede meget på selve dagen, netop pga. chok og sorg.

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Talbutikken skriver:

Nej, Jeg har ikke spurgt.. Og har heller aldrig tænkt mig at gøre det.. Da man må være forberedet på at der bliver taget billeder sådan en dag og hvis der skulle være nogen der blev sure eller stød over det, ja så er det ikke mennesker jeg ønsker at have i mit liv.. Fordi som Christina.78 skriver er det en del af en sorge proces og en del af mig som ikke skal gemmes væk eller glemmes!

Men kan det virkelig passe at man skal til hver en tid forberede sig på at blive fotograferet og blive lagt op på nettet?? I uanset hvilken situation man står i??

Anmeld

11. juni 2012

Talbutikken

Men kan det virkelig passe at man skal til hver en tid forberede sig på at blive fotograferet og blive lagt op på nettet?? I uanset hvilken situation man står i??

Hvis man var en af de 250 mennesker +++ der deltog i min datters bisættelse, så ja.. eller forventer du at jeg skal gå til hver og en, og bede om tilladelse ? Der i blandt, folk jeg slet ikke kender!

Anmeld

11. juni 2012

Metteris

Jeg har, desværre, været til en del begravelser sidste sommer, og jeg ville blive MEGET vred hvis nogle lagde billeder ud på facebook af hvor ked af det jeg var. Det er en privat ting (for mig) at sørge, noget man deler med familien. Jeg har bestemt ingen interesse i at folks gamle kærester og skolevenner skal se mig i sådan en situation. Det burde være en situation hvor man har lov til at være ked af det og ikke skal stå og tænke på hvor grim man er når man græder. 

Jeg synes det er noget HELT andet med billeder af blomster. Man kan sagtens vælge et smagfuldt billede af blomsterne og skrive en lille note om at det var en smuk begravelse/bisættelse, eller noget i den stil. 

Men jeg synes at billeder med SØRGENDE mennesker IKKE kommer andre ved! 
Jeg synes det er rigeligt at venner af familien skal se en i en situation hvor man har mistet en af dem man elsker allermest.  

Anmeld

11. juni 2012

Kongmulle

Talbutikken skriver:

Hvis man var en af de 250 mennesker +++ der deltog i min datters bisættelse, så ja.. eller forventer du at jeg skal gå til hver og en, og bede om tilladelse ? Der i blandt, folk jeg slet ikke kender!

Hvorfor skal man for øvrigt også gemme sorg væk? Folk har sjovt nok ingen problemer med at smide billeder ud af glade mennesker

Sorg er bare et tabu i Danmark, selvom det hører med til livet.

Hvad er det farlige der kan ske, ved at man viser man var ked af det ved en begravelse???

Anmeld

11. juni 2012

Mortiltodrenge

morbibi skriver:

Jeg synes det er ok, hvis man lige forhøre sig med folk om det er ok, nu de er med på billederne

Enig

Anmeld

11. juni 2012

Miss-86

Omsorgsgiver skriver:

Jeg var lige inde på Facebook og så en kollega kommentere nogle billeder hvor der var billeder af en begravelse hvor vedkommende havde taget billeder af sørgende og grædende mennesker samt, billeder af kisten som var lukket og selve gravstedet med blomster. Alle de billeder var på facebook. Hun skrev at hun ikke syntes at disse billeder hørte sig hjemme på Facebook. Jeg er delvist enig med hende. Billeder af gravstedet med blomster og sten kan jeg sagtens gå med til at man lægger op men ikke billeder af selve kisten og sørgende/grædende pårørende. Der går min grænse godt nok. Jeg ville ikke selv bryde mig om at se mig selv på facebook grædende til en begravelse. Det er for grænseoverskridende og for personligt for mig. Ikke fordi jeg ikke tør vise mine følelser men det er bare ikke noget man deler med alt og alle synes jeg.    

Hvad er jeres holdning til overstående??

Jeg synes simpelthen det er for privat og for følsomt til at ligge ud på en hjemmeside.. Jeg kunne aldrig selv finde på det!

Derudover vil jeg gerne sige, at jeg synes at folk ligger ALT for private ting ud på deres FB. Self er det smag og behag, men der må være grænser.. F.eks. alle deres feriebilleder, hvordan deres bolig ser ud osv. Især det med boligen, synes jeg ikke er specielt smart, med henblik på at folk kan se om det er noget de har lyst til at stjæle..
Nå, men det var lige et sidespor, blev lige grebet af at skrive om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.