At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2012

tarkoflen

Muhmi skriver:

I det hele taget har jeg aldrig forstået det der med at tage billeder til en begravelse, de ting man husker inde i hovedet burde da være nok fra den dag af.. Ikke lige noget man smider ind i familiealbummet og siger: "Se lille Morten, det var dengang ***** blev begravet"

Men det kan jo selvfølgelig godt være at det bare er mig...

Men er enig i at disse billeder slet ikke hører til på facebook....

Jeg tror der er mange der tager billeder af blomsterne, for at huske på de smukke ting ved en begravelse og for at det ikke bare går i glemmebogen.... Men ligefrem at smide dem på fb, der sætter jeg godt nok grænsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Muhmi

tarkoflen skriver:

Jeg tror der er mange der tager billeder af blomsterne, for at huske på de smukke ting ved en begravelse og for at det ikke bare går i glemmebogen.... Men ligefrem at smide dem på fb, der sætter jeg godt nok grænsen

Jamen billeder af blomster, er vel som sådan også ok... Men der ville jeg nok vente til dagen efter med at gå derop... Selve dagen synes jeg at det ville være mega underligt hvis der var én eller anden der rendte rundt og legede paperazzi... Igen, det kan jo selvfølgelig godt være det kun er mig der har den holdning, men den er jeg nu ret glad for at have

Anmeld

10. juni 2012

tarkoflen

Muhmi skriver:

Jamen billeder af blomster, er vel som sådan også ok... Men der ville jeg nok vente til dagen efter med at gå derop... Selve dagen synes jeg at det ville være mega underligt hvis der var én eller anden der rendte rundt og legede paperazzi... Igen, det kan jo selvfølgelig godt være det kun er mig der har den holdning, men den er jeg nu ret glad for at have

Jeg mener der var en, der tog billeder af blomsterne til min mormors begravelse. De blev taget som de lå i kirken og så blev kortene lagt i den rækkefølge også, så de pårørende kunne se hvem der havde sendt de forskellige blomster, det synes jeg er ok min mor og hendes brødre var i hvert fald glade for, at der var nogle der havde gjort det! Men det var selvfølgelig ikke dem selv

Men vi er jo heldigvis alle forskellige og har hver vores grænser, ellers ville det skisme blive kedeligt

Anmeld

10. juni 2012

Mutti2B

Jeg er personligt rigtig glad for de billeder der blev taget til min mors begravelse. Det var en smuk dag og der er mange detaljer jeg ikke fik med den dag og hvem der egentlig var med. Der blev også filmet men den har jeg ikke set endnu selvom det er 4 år siden. Det er jeg ikke klar til endnu.

Anmeld

10. juni 2012

morbibi

Omsorgsgiver skriver:

Jeg var lige inde på Facebook og så en kollega kommentere nogle billeder hvor der var billeder af en begravelse hvor vedkommende havde taget billeder af sørgende og grædende mennesker samt, billeder af kisten som var lukket og selve gravstedet med blomster. Alle de billeder var på facebook. Hun skrev at hun ikke syntes at disse billeder hørte sig hjemme på Facebook. Jeg er delvist enig med hende. Billeder af gravstedet med blomster og sten kan jeg sagtens gå med til at man lægger op men ikke billeder af selve kisten og sørgende/grædende pårørende. Der går min grænse godt nok. Jeg ville ikke selv bryde mig om at se mig selv på facebook grædende til en begravelse. Det er for grænseoverskridende og for personligt for mig. Ikke fordi jeg ikke tør vise mine følelser men det er bare ikke noget man deler med alt og alle synes jeg.    

Hvad er jeres holdning til overstående??

Jeg synes det er ok, hvis man lige forhøre sig med folk om det er ok, nu de er med på billederne

Anmeld

11. juni 2012

jydeinden

Muhmi skriver:

altså nu er det jo ikke alle steder du kan gå op dagen efter og tage billeder. Feks til både min morfars og min oldemors begravelse der var det ikke en mulighed, da de begge er begravet på en skovkirkegård, og alle blomsterne bliver fordelt til forskellige grave allerede samme dag.

Jeg skal da gerne indrømme at jeg tog billeder med min mobil af min oldemors kiste, og af blomsterne, den dag hun blev begravet, og det gjorde jeg efter min mors eget ønske. billederne blev taget da folk havde forladt kirken. og de er absolut IKKE lagt op på fb eller nettet generelt

Anmeld

11. juni 2012

Steph_Laurits

Det ville ikke kunne få mig til at føle mig krænket eller noget som helst - med billeder af mig fra en begravelse eller noget.

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
2skønnebørn skriver:

Fuldstændig enig! Det er faktisk smagløst, at udstille andre i en sårbar situation.

Netop

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
MinNoah skriver:

Enig! Det er ok at ligge et billede op af gravstedet, stenen el. lignende, men IKKE ok med mennesker på!

En begravelse er en privat ting og jeg ville også blive både ked og sur hvis nogen lagde billeder op af mig til en begravelse!

Det er enormt krænkende synes jeg også. Hvis der var nogen der gjorde det ved mig havde jeg med det samme bedt personen om at slette dem omgående. Forstår ikke behovet for at lægge billeder op af andre sørgende mennesker.

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Mutti2B skriver:

Det kan virkelig ikke hidse mig op

Heller ikke hvis det var dig der var blevet lagt billeder op af som grædende og tydeligvis i sorg??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.