At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Mutti2B skriver:

Næ, sorg er en naturlig og smuk ting der jo egentlig bare betyder at man har elsket

Det kan jeg kun give dig ret i  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Mutti2B

Talbutikken skriver:

Denne debat er bare et tydeligt bevis på hvor tabubelat begravelser og sorg er i dagens Danmark!

Jeg har billeder liggende fra min datters bisættelse på facebook, fordi det er vigtigt for mig at dele det med dem jeg holde af! Kunne aldrig finde på at tagge nogle på billderene.

En anden ting er at jeg slet ikke opfattede hvad og hvem der var der den dag, og derfor er billederene gode..

Hvis man ikke bryder sig om det, ja så må man altså springe det album over... eller blokere mig

Og igen, hvad er forskelle for at ligge billede på facebook kontra her på baby ?

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Talbutikken skriver:

Denne debat er bare et tydeligt bevis på hvor tabubelat begravelser og sorg er i dagens Danmark!

Jeg har billeder liggende fra min datters bisættelse på facebook, fordi det er vigtigt for mig at dele det med dem jeg holde af! Kunne aldrig finde på at tagge nogle på billderene.

En anden ting er at jeg slet ikke opfattede hvad og hvem der var der den dag, og derfor er billederene gode..

Hvis man ikke bryder sig om det, ja så må man altså springe det album over... eller blokere mig

Og igen, hvad er forskelle for at ligge billede på facebook kontra her på baby ?

Du har nok ret i at begravelser og sorg er et tabuemne herhjemme.

Men havde du spurgt de personer der var med til begravelsen og på billederne om det var ok at du lagde dem op??

Som sådan er der ingen forskel på Baby.dk og Facebook, men Facebook for mig er mere et meget offentlig rum hvor man kan finde en person på meget kort tid ved at søge på vedkommendes navn. Her på Baby.dk kan man jo være anonym og man har jo et brugernavn som ikke er ens eget navn. Det er ikke så offentligt som Facebook.

Anmeld

11. juni 2012

Lusi

Har personligt aldrig taget billeder af en begravelse og kommer aldrig til det.. Kan så til dels forstå dem der ligger billeder ud, af deres kæres gravsten, men sgu ik af sørgende mennesker.. Ville selv blive ret stødt over det, er jeg sikker på..

Anmeld

11. juni 2012

Muhmi

jydeinden skriver:

altså nu er det jo ikke alle steder du kan gå op dagen efter og tage billeder. Feks til både min morfars og min oldemors begravelse der var det ikke en mulighed, da de begge er begravet på en skovkirkegård, og alle blomsterne bliver fordelt til forskellige grave allerede samme dag.

Jeg skal da gerne indrømme at jeg tog billeder med min mobil af min oldemors kiste, og af blomsterne, den dag hun blev begravet, og det gjorde jeg efter min mors eget ønske. billederne blev taget da folk havde forladt kirken. og de er absolut IKKE lagt op på fb eller nettet generelt

Altså... Nu var det jo ikke for at gøre dig sur...

Det er bare min grænse der går ved at man tager billeder til sådan noget... Men selvfølgelig hvis det er aftalt i familien at det er helt ok, jamen så kan i jo bare give den gas... Jeg ville bare synes det var underligt at der var nogle der rendte rundt og tog billeder... Ikke dermed sagt at det er fuldstændig hen i skoven at der er nogle der vil huske på sådan noget...

Og ja, at der ikke er mulighed for det dagen efter, jamen så er man jo igen, frit stillet med hvordan man gør i jeres familier, her gør vi det bare ikke...

Og jeg kan da også godt forstå at hvis et familiemedlem eller en god ven ikke kan deltage i bisættelsen/begravelsen af forskellige grunde, at man så tager billeder for at de kan se hvordan tingene gik...

Anmeld

11. juni 2012

Christina.78

Jeg har billeder på min profil af min 1 datter mens hun var i live samt af hendes lille kiste og af gravstedet med og uden blomster fra begravelsen og en enkelt af kisten i kirken..har valgt at have dem der fordi det var en del af vores sorgproces og fordi vi ikke synes det er tabu at snakke om personer, der har været her og været elsket men som nu ikke er her mere..

Anmeld

11. juni 2012

Talbutikken

Christina.78 skriver:

Jeg har billeder på min profil af min 1 datter mens hun var i live samt af hendes lille kiste og af gravstedet med og uden blomster fra begravelsen og en enkelt af kisten i kirken..har valgt at have dem der fordi det var en del af vores sorgproces og fordi vi ikke synes det er tabu at snakke om personer, der har været her og været elsket men som nu ikke er her mere..

Kunne ikke være mere enig.. Men tror man skal have været der før man forstå! desvæære

Anmeld

11. juni 2012

Kongmulle

Omsorgsgiver skriver:

Men havde du spurgt de personer der var med til begravelsen og på billederne om det var ok at du lagde dem op??

Som sådan er der ingen forskel på Baby.dk og Facebook, men Facebook for mig er mere et meget offentlig rum hvor man kan finde en person på meget kort tid ved at søge på vedkommendes navn. Her på Baby.dk kan man jo være anonym og man har jo et brugernavn som ikke er ens eget navn. Det er ikke så offentligt som Facebook.

Der er jeg altså uenig!

På facebook kan du være så "lukket" som du ønsker, baby.dk derimod er et fuldt offenligt forum.

På FB kan du vælge hvem der er på din venneliste og du kan i indstillinger vælge hvem der kan se dine billeder oplæg osv.

Det kan du ikke her, der kan alle se alt.

Anmeld

11. juni 2012

Talbutikken

Nej, Jeg har ikke spurgt.. Og har heller aldrig tænkt mig at gøre det.. Da man må være forberedet på at der bliver taget billeder sådan en dag og hvis der skulle være nogen der blev sure eller stød over det, ja så er det ikke mennesker jeg ønsker at have i mit liv.. Fordi som Christina.78 skriver er det en del af en sorge proces og en del af mig som ikke skal gemmes væk eller glemmes!

Anmeld

11. juni 2012

Talbutikken

Kongmulle skriver:

Der er jeg altså uenig!

På facebook kan du være så "lukket" som du ønsker, baby.dk derimod er et fuldt offenligt forum.

På FB kan du vælge hvem der er på din venneliste og du kan i indstillinger vælge hvem der kan se dine billeder oplæg osv.

Det kan du ikke her, der kan alle se alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.