At lille billeder op på facebook af en begravelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
tarkoflen skriver:

Jeg tror der er mange der tager billeder af blomsterne, for at huske på de smukke ting ved en begravelse og for at det ikke bare går i glemmebogen.... Men ligefrem at smide dem på fb, der sætter jeg godt nok grænsen

Her tog vi også billeder af min fars gravsted hvor alle blomsterne lå. Er den dag i dag faktisk lidt ked af at der ingen billeder blev taget af selve kisten men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
morbibi skriver:

Jeg synes det er ok, hvis man lige forhøre sig med folk om det er ok, nu de er med på billederne

Måske men alligevel synes jeg det er underligt at man har et behov for at "udstille" andre mennesker på den måde. Det kan godt være at man ikke gør det i en ond mening men neejjjj.....

Anmeld

11. juni 2012

E.J.mor.

Jeg er total enig det hører ikke hjemme på facebook.

jeg syntes at det er meget privat,og det er totalt smagsløst at folk sætter sådan noget på fb.

Anmeld

11. juni 2012

anynom

Nu melder historien jo ikke om, om de personer der er på billederne har sagt ok til det og derfor kan vi ikke vurdere, om det er i orden eller ej.

Anmeld

11. juni 2012

morbibi

E.J.mor. skriver:

Jeg er total enig det hører ikke hjemme på facebook.

jeg syntes at det er meget privat,og det er totalt smagsløst at folk sætter sådan noget på fb.

Ville det så være ok, hvis man satte billederne på ens egen hjemmeside?

Anmeld

11. juni 2012

lio

Jeg har endnu ikke overværet mere end mellem 6-8 begravelser og jeg synes det er "rart" at se billeder fra dem, da jeg var barn ved nogle af begravelserne og ikke selv husker så meget, når jeg ser billederne bliver jeg mindet om hvordan jeg fik sagt pænt farvel, dog finder jeg dem ret privat og synes bedst om at de står i et album hjemme hos farmor og vil ikke bryde mig om at finde dem på facebook.

Men til en begravelse er stemningen gerne lidt trykket og ville slet ikke lægge billeder ud fra nogen situation hvor alle er triste og græder, begravelse eller ej.

Anmeld

11. juni 2012

Mutti2B

Omsorgsgiver skriver:

Heller ikke hvis det var dig der var blevet lagt billeder op af som grædende og tydeligvis i sorg??

Næ, sorg er en naturlig og smuk ting der jo egentlig bare betyder at man har elsket

Anmeld

11. juni 2012

Becks

Nej, det kan virkelig ikke få mit pis i kog!

Hvis det er den måde de får bearbejdet sorgen på, så fred være med det...

Anmeld

11. juni 2012

Talbutikken

Denne debat er bare et tydeligt bevis på hvor tabubelat begravelser og sorg er i dagens Danmark!

Jeg har billeder liggende fra min datters bisættelse på facebook, fordi det er vigtigt for mig at dele det med dem jeg holde af! Kunne aldrig finde på at tagge nogle på billderene.

En anden ting er at jeg slet ikke opfattede hvad og hvem der var der den dag, og derfor er billederene gode..

Hvis man ikke bryder sig om det, ja så må man altså springe det album over... eller blokere mig

Og igen, hvad er forskelle for at ligge billede på facebook kontra her på baby ?

Anmeld

11. juni 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
JulieWH skriver:

Nu melder historien jo ikke om, om de personer der er på billederne har sagt ok til det og derfor kan vi ikke vurdere, om det er i orden eller ej.

Nej, det har du som sådan ret i...det ved jeg faktisk ikke noget om men alligevel synes jeg ikke det hører sig hjemme på Facebook uanset om de pårørende har sagt ja til at vedkommende må lægge billederne op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.