Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

modesty

VanessaAndersen skriver:

Har heller ikke tænkt at det skulle være hele tiden, men lige i starten ville det være godt hvis de bare vaskede hænder..

Og det er jo ikke fordi at spritten direkte rammer baby på den måde som man tror?? Hvad med alle de ting som man putter på baby's hud efter et bad og i bad selvom at de har den fineste hud? Min pige skal ikke bruge noget af det, kun fedtcreme eller olie hvis det bliver nødvendigt

Man putter ikke noget på babys hud. Jeg gør ikke i hvert fald.

Bare vær opmærksom på at mange babyer godt kan lide at putte fingre i munden, og det er ikke så lækkert hvis de lige er blevet sprittet af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg bugte/bruger det ikke.
Det høre miy arbejde til ikk privat
dog har jeg en tube med sprit i tasken til at kan sprite pusleborde af når det har været nødvendigt.. Men eller har jeg overhovedet ikk brugt det.
Synes det høre sygehuset til, og måske lige overdrevet nok at bruge hjemme. ..

Anmeld

18. maj 2012

Silas&Mille

Jeg bruger det, en gang i mellem. Fx når det er mig der har ordnet kattebakke eller lignende. Men kræver ikke at familie og venner skal bruge det bare fordi de ryger eller sådan noget

Anmeld

18. maj 2012

MorDk

Bruger det faktisk kun hvis vores søn har dårlig mave....

Ellers nøjes jeg med at vaske hænder... (bør jo være nok)

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Man putter ikke noget på babys hud. Jeg gør ikke i hvert fald.

Bare vær opmærksom på at mange babyer godt kan lide at putte fingre i munden, og det er ikke så lækkert hvis de lige er blevet sprittet af.

Det er der da mange der gør? )

Min baby skal ikke have andres fingre i munden kun min eller kærestens, og det synes jeg er helt normalt og okay.. 

Og nej der skal de ikke være sprittede hvis vi kan undgå det, kun vaskes..

Anmeld

18. maj 2012

4xGreve

VanessaAndersen skriver:

Jeg har snakket med min kæreste om at bruge hånddesinfektion når vores lille pige kommer. Han mener ikke at man skal bruge det, men jeg synes at det kunne være en god idé da mange fra familien ryger + venner, og jeg synes det kunne være rart at man lige sprøjtede det på hænderne (eller vaske hænder med sæbe) en enkelt gang inden de rører hende (specielt dem der ryger!) da jeg mener at det ikke er så rart for hende at lugte af røg og eventuelt få andre bakterier på sig! 

Har lavet en afstemming. Svar gerne hvad i mener om det :-)..

Knus

Vi har håndsprit, og bruger det kun i nogle få siuatione, f.eks hvis vi snotter og puster næse men ellers ikke for mener også at man kan pakke sine børn for meget ind i vat og det kan næppe være sundt, tænker at hvis man ikke lader dem møde bakterier, udfordringer, ansvar mm. Så ender det med at bide dem og os selv i røven...

Bare lige mine tanker

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

LouiseVous skriver:

Jeg bugte/bruger det ikke.
Det høre miy arbejde til ikk privat
dog har jeg en tube med sprit i tasken til at kan sprite pusleborde af når det har været nødvendigt.. Men eller har jeg overhovedet ikk brugt det.
Synes det høre sygehuset til, og måske lige overdrevet nok at bruge hjemme. ..

Okay tak for din mening

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Silas&Mille skriver:

Jeg bruger det, en gang i mellem. Fx når det er mig der har ordnet kattebakke eller lignende. Men kræver ikke at familie og venner skal bruge det bare fordi de ryger eller sådan noget

Jeg siger heller ikke de SKAL bruge det siger bare at det kunne være en mulighed, og der står også i spørgsmålet at det også gælder at vaske dem i stedet for sprit

Men det jo også bedst at bruge det når det handler om dyr osv..

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

MorDk skriver:

Bruger det faktisk kun hvis vores søn har dårlig mave....

Ellers nøjes jeg med at vaske hænder... (bør jo være nok)

Okay..

Anmeld

18. maj 2012

raca

det er alm. kendt at håndvask når man kommer hjem, eller kommer et nyt sted forebygger forkøelse ol, infektionssydomme..

jeg har været i bh hvor børne vaskede hender når de kom.. forde det minskede sygdomsperioderne..

så ja jeg syntes det er ok og alm pli at vaske hender når man kommer et nyt sted, med så små børn..

det handler ikke om hysteri og pakker børn ind.. men ren og skær forebyggelse, ligesom man klæder dem på så de kan holde varmen når de er ude.. og ikke stiller dem i træk.. altså man gør noget aktivt for ikke at de skal være syge konstant..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.