Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

wamse

Har aldrig brugt det, og ville heller ikke, hvis jeg skulle have haft flere børn.
Jeg synes det er almindelig pli, at man vasker sine fingre, hvis man skal røre/nusse ved en lille baby, hvis man har røget.
Ud over det, så tror jeg, at almindelig håndhygiejne er nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

BabyMama2

wamse skriver:

Har aldrig brugt det, og ville heller ikke, hvis jeg skulle have haft flere børn.
Jeg synes det er almindelig pli, at man vasker sine fingre, hvis man skal røre/nusse ved en lille baby, hvis man har røget.
Ud over det, så tror jeg, at almindelig håndhygiejne er nok

Problemet er bare at det gør de ikke..

Skrev også at vaske hænder var helt okay i stedet for sprit men i nogle tilfælde bliver man nødt til det..

Anmeld

18. maj 2012

wamse

VanessaAndersen skriver:

Problemet er bare at det gør de ikke..

Skrev også at vaske hænder var helt okay i stedet for sprit men i nogle tilfælde bliver man nødt til det..

Puha, synes virkelig, at det er ulækkert, hvis de rører ved en baby med røgfingre

Anmeld

18. maj 2012

modesty

Spritten er jo i sig selv dårlig for en lille baby. Det er noget heftigt stads. Jeg brugte det da min dreng var mindre ved bleskift, men skyllede altid mine hænder i rent vand efter jeg havde brugt det, da jeg ikke syntes at han skulle i kontakt med det.

Jeg holdt op med at bruge det da han var cirka 4 mdr., hvor de bliver mere modstandsdygtige overfor bakterier.

Jeg ville aldrig bede folk bruge sprit fordi de var rygere, så meget hellere bede dem om at vaske hænder.

Anmeld

18. maj 2012

Ciss

Jeg har stemt nej, for i udgangspunktet gør vi ikke. Men i enkelte tilfælde, hvor vi f eks har haft opkastsyge inden for dørene eller enkelte gange, hvor jeg har måttet bytte en ble på et sted uden vand, så har jeg jo brugt det.

Jeg tænker jo også, at babyerne er jo designet for at eksistere i en normal verden. Det er ikke nødvendigt med et semisterilt miljø - sålænge der da ikke direkte er sygdom i omløb, man gerne vil skærme dem for....

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

wamse skriver:

Puha, synes virkelig, at det er ulækkert, hvis de rører ved en baby med røgfingre

Ja, synes jeg også! 

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

modesty skriver:

Spritten er jo i sig selv dårlig for en lille baby. Det er noget heftigt stads. Jeg brugte det da min dreng var mindre ved bleskift, men skyllede altid mine hænder i rent vand efter jeg havde brugt det, da jeg ikke syntes at han skulle i kontakt med det.

Jeg holdt op med at bruge det da han var cirka 4 mdr., hvor de bliver mere modstandsdygtige overfor bakterier.

Jeg ville aldrig bede folk bruge sprit fordi de var rygere, så meget hellere bede dem om at vaske hænder.

Har heller ikke tænkt at det skulle være hele tiden, men lige i starten ville det være godt hvis de bare vaskede hænder..

Og det er jo ikke fordi at spritten direkte rammer baby på den måde som man tror?? Hvad med alle de ting som man putter på baby's hud efter et bad og i bad selvom at de har den fineste hud? Min pige skal ikke bruge noget af det, kun fedtcreme eller olie hvis det bliver nødvendigt

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

modesty skriver:

Har heller ikke tænkt at det skulle være hele tiden, men lige i starten ville det være godt hvis de bare vaskede hænder..

Og det er jo ikke fordi at spritten direkte rammer baby på den måde som man tror?? Hvad med alle de ting som man putter på baby's hud efter et bad og i bad selvom at de har den fineste hud? Min pige skal ikke bruge noget af det, kun fedtcreme eller olie hvis det bliver nødvendigt

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Ciss skriver:

Jeg har stemt nej, for i udgangspunktet gør vi ikke. Men i enkelte tilfælde, hvor vi f eks har haft opkastsyge inden for dørene eller enkelte gange, hvor jeg har måttet bytte en ble på et sted uden vand, så har jeg jo brugt det.

Jeg tænker jo også, at babyerne er jo designet for at eksistere i en normal verden. Det er ikke nødvendigt med et semisterilt miljø - sålænge der da ikke direkte er sygdom i omløb, man gerne vil skærme dem for....

Det også fint nok at spritte hænder når der er sygdom, men vil gerne have at de vasker hænder.. Syntes ikke at det er meget at forlange efter min mening

Anmeld

18. maj 2012

fairlady

synes bare du skal vide at vi slet ikke kan leve uden bakterier. Der er selvfølgelig både gode og dårlige bakterier.

Jeg tror at hvis du skal fokusere på at din baby ikke må få bakterier skal du fokusere på at den ikke må få bakterier i munden og i åbne sår. andre steder er det i princippet lige meget.

Så kunne det jo være at du skulle afspritte BABYS FINGRE i stedet. For er dr noget der ryger ind i munden er det babys fingre.

Som en anden skriver, vil jeg nok også foretrække bakterierne, frem for spritten! -Men du kan selvfølgelig også nøjes med at tøre babys fingre af med en våd klud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.