VanessaAndersen skriver:
Jeg har snakket med min kæreste om at bruge hånddesinfektion når vores lille pige kommer. Han mener ikke at man skal bruge det, men jeg synes at det kunne være en god idé da mange fra familien ryger + venner, og jeg synes det kunne være rart at man lige sprøjtede det på hænderne (eller vaske hænder med sæbe) en enkelt gang inden de rører hende (specielt dem der ryger!) da jeg mener at det ikke er så rart for hende at lugte af røg og eventuelt få andre bakterier på sig!
Har lavet en afstemming. Svar gerne hvad i mener om det :-)..
Knus
Hej Hej 
Håber der er plads til et svar mere
Jeg tænker umiddelbart at hvis det er pga af røg, så er det nok bedre at folk vasker hænder, da røgpartiklerne jo så bliver skyllet af hænderne og ud i vasken, det gør man jo ikke med sprit der bliver de bare på hænderne
Sprit er jo kun bakteriedræbende. Jeg lader heller ikke min lille datter (3mdr) blive holdt af folk der lige har røget, så må de vente lidt, og vaske hænder før de får lov! Så jeg forstår udemærket at du ikke synes det er fedt.
Med hensyn til sprit, så bruger vi det kun selv, når vi skifter et sted hvor man ikke kan vaske hænder, eller hvis vi fejler noget smitsomt, jeg har somregl også en sprit i tasken just in case. Jeg tror det er sundt nok for et (spæd)barn der ellers er sundt og raskt, at blive udsat for de forskellige baktierier da det jo er med til at skabe et godt imunforsvar, og så længe du ammer(hvis du skal det), er chancerne for at baby bliver syg af en virus eller bakterier meget lille!
Så alt med måde, men jeg forstår godt at du har det sådan med rygerene!
KH
Anmeld