Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Mettefpigen

Baagøe skriver:

Lige præcis - egentlig synes jeg det var rart, at de på OUH gik så meget op i det

Jaa også her... Men på intensiv hvor min mor lå, da synes jeg også at man SKAL gøre det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Pige2009

Mettefpigen skriver:

Jaa også her... Men på intensiv hvor min mor lå, da synes jeg også at man SKAL gøre det!

Lige præcis. Min mormor lå på intensiv på OUH og der måtte vi heller ikke komme ind inden vi havde sprittet, ligesom vi heller ikke måtte det på H6, hvor Laura og jeg var indlagt

Anmeld

19. maj 2012

JH12

Jeg har stemt på vi bruger det, men det skyldtes at Jeg/ vi bruger det hver gang vores lille pige skal skiftes og ellers vasker vi hænder oftere end vi normalt ville gøre ..

Anmeld

19. maj 2012

Mira0911

Bruger det til bleskift hjemme og ude... 

Anmeld

19. maj 2012

Mettefpigen

Baagøe skriver:

Lige præcis. Min mormor lå på intensiv på OUH og der måtte vi heller ikke komme ind inden vi havde sprittet, ligesom vi heller ikke måtte det på H6, hvor Laura og jeg var indlagt

Nej det skal man heller ikk.. Med så store sår, slanger og nåle så er det sku farligt......

Anmeld

19. maj 2012

Kløver

KarinaB. skriver:

Synes måske det er lidt i overkanten at folk skal spritte deres hænder af inden de skal røre ved baby..

Helt enig
Vi brugte det i starten da vores søn er født for tidligt, men så snart vi kunne lade være, gjorde vi det Og har ikke brugt det denne gang, vores datter er 5 uger.

Synes det håndsprit/gele man køber på apoteket osv sidder på hænderne og giver så grim smag på alt man rører, feks frugt, babys sut, hvis man rører sig ved munden, kan man smage det længe efter
Vasker dog fingre hver gang vi har skiftet ble, ligesom man selv vil gøre når man har været på toilet

Tror man skal passe på med at gøre det hele alt for sterilt, man kan jo ikke spritte alt af når man feks er ude at handle eller når de kommer ud og lege eller starter i dagpleje eller vuggestue

Anmeld

19. maj 2012

Lusi

VanessaAndersen skriver:

Jeg har snakket med min kæreste om at bruge hånddesinfektion når vores lille pige kommer. Han mener ikke at man skal bruge det, men jeg synes at det kunne være en god idé da mange fra familien ryger + venner, og jeg synes det kunne være rart at man lige sprøjtede det på hænderne (eller vaske hænder med sæbe) en enkelt gang inden de rører hende (specielt dem der ryger!) da jeg mener at det ikke er så rart for hende at lugte af røg og eventuelt få andre bakterier på sig! 

Har lavet en afstemming. Svar gerne hvad i mener om det :-)..

Knus

Har stemt blankt, for vi brugte det ik med vores datter. Men med vores søn SKULLE vi bruge det HVER gang vi gik ind på stuen (på sygehuset). Og vi fik også instrukser på at vi selv, venner og familie skulle bruge det, når vi kom hjem.. Var så fordi han er født 10 uger før termin, så havde jo været meget skrøbelig

Anmeld

19. maj 2012

Pige2009

Mettefpigen skriver:

Nej det skal man heller ikk.. Med så store sår, slanger og nåle så er det sku farligt......

Præcis. Det hedder jo ikke intensiv for ingenting

Anmeld

19. maj 2012

Misty

VanessaAndersen skriver:

Jeg har snakket med min kæreste om at bruge hånddesinfektion når vores lille pige kommer. Han mener ikke at man skal bruge det, men jeg synes at det kunne være en god idé da mange fra familien ryger + venner, og jeg synes det kunne være rart at man lige sprøjtede det på hænderne (eller vaske hænder med sæbe) en enkelt gang inden de rører hende (specielt dem der ryger!) da jeg mener at det ikke er så rart for hende at lugte af røg og eventuelt få andre bakterier på sig! 

Har lavet en afstemming. Svar gerne hvad i mener om det :-)..

Knus

Hej Hej

Håber der er plads til et svar mere

Jeg tænker umiddelbart at hvis det er pga af røg, så er det nok bedre at folk vasker hænder, da røgpartiklerne jo så bliver skyllet af hænderne og ud i vasken, det gør man jo ikke med sprit der bliver de bare på hænderne Sprit er jo kun bakteriedræbende. Jeg lader heller ikke min lille datter (3mdr) blive holdt af folk der lige har røget, så må de vente lidt, og vaske hænder før de får lov! Så jeg forstår udemærket at du ikke synes det er fedt.

Med hensyn til sprit, så bruger vi det kun selv, når vi skifter et sted hvor man ikke kan vaske hænder, eller hvis vi fejler noget smitsomt, jeg har somregl også en sprit i tasken just in case. Jeg tror det er sundt nok for et (spæd)barn der ellers er sundt og raskt, at blive udsat for de forskellige baktierier da det jo er med til at skabe et godt imunforsvar, og så længe du ammer(hvis du skal det), er chancerne for at baby bliver syg af en virus eller bakterier meget lille!

Så alt med måde, men jeg forstår godt at du har det sådan med rygerene!

KH

Anmeld

19. maj 2012

S.Maria

Kloster skriver:

Altså nu er jeg bare nødt til at kommentere noget....

Jeg synes at håndsprit er noget fanatisk. Jeg synes faktisk efterhånden det er npget fanatisk at få børn "nu om dage"...

Jeg har 3 drenge på 8, 12 og 14 år og det er da vist et under, at de overhovedet har overlevet, kan jeg se...

Til gengæld er de stort set aldrig syge. De har åbenbart opbygget sig et stærkt immunforsvar mod langt de fleste daglige bakterier. Og dét synes jeg virkelig man skal tænke over, før man begynder at pakke sine små poder ind i et kapsel at totalbeskyttende og hærdende vat!

Må da lige opråbe: Vær nu lige realistisk, jordnær og brug jeres sunde fornuft.

Jeres barn skal nok overleve daglige bakterier.. Også selvom folk ikke spritter hænder, ryger ell vasker hænder....

Synes det bliver lige lidt for klinisk til mig at skulle bruge sprit 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.