Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

BabyMama2

raca skriver:

det er alm. kendt at håndvask når man kommer hjem, eller kommer et nyt sted forebygger forkøelse ol, infektionssydomme..

jeg har været i bh hvor børne vaskede hender når de kom.. forde det minskede sygdomsperioderne..

så ja jeg syntes det er ok og alm pli at vaske hender når man kommer et nyt sted, med så små børn..

det handler ikke om hysteri og pakker børn ind.. men ren og skær forebyggelse, ligesom man klæder dem på så de kan holde varmen når de er ude.. og ikke stiller dem i træk.. altså man gør noget aktivt for ikke at de skal være syge konstant..

Nemlig, sikke nogle kloge ord

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

Klumpe-dumpe

Min datter er ftf, og inden man kom ind på hendes stue på neo, skulle man vaske hænder og spritte af... og ja sådan var det også da vi kom hjem....

og ja jeg har altid sprit i tasken og især da hun var mindre, hvis fremmede folk tog hende i hænderne fik hun sprittet sine hænder.

Hun ved også i dag hvor hun er 3 år, at man vasker hænder og så skal de sprittes af....

Så hvis det er sådan du ønsker at det skal være, så synes jeg da bare du skal gøre det, det er jo dit barn....

Anmeld

18. maj 2012

MKBP

Profilbillede for MKBP
Ariel skriver:

Min datter er ftf, og inden man kom ind på hendes stue på neo, skulle man vaske hænder og spritte af... og ja sådan var det også da vi kom hjem....

og ja jeg har altid sprit i tasken og især da hun var mindre, hvis fremmede folk tog hende i hænderne fik hun sprittet sine hænder.

Hun ved også i dag hvor hun er 3 år, at man vasker hænder og så skal de sprittes af....

Så hvis det er sådan du ønsker at det skal være, så synes jeg da bare du skal gøre det, det er jo dit barn....

Er lige lidt nysgerrig....- bruger din datter sprit efter hun har vasket hænder ?? 

//Mette

Anmeld

19. maj 2012

Klumpe-dumpe

MKBP skriver:

Er lige lidt nysgerrig....- bruger din datter sprit efter hun har vasket hænder ?? 

//Mette

Ja det gør hun.

Anmeld

19. maj 2012

twinny

Her hjemme vasker vi hænder, men bruger også sprit.... Når vi skal skifte baby eller lign. Samt hvis de har øjenbetændelse pga af smitte...

Nu bruger vi det også når vi har rørt ved vores hunde og skal røre ved bebser bagefter.

Anmeld

19. maj 2012

Pige2009

Mettefpigen skriver:

Altså vi bruger det, men det er mere når vi skifter bleer.. At vi lige bruger det inden og efter vi har skiftet... Også vasker fingre bagefter... Ved os siger jeg bare at når folk har været ude og ryge, så vasker de lige fingrene engang, så er det fint

Samme her. Vi var indlagt de første 14 dage efter fødslen, da Laura havde en infektion, og der skulle alle spritte hænder inden de kom ind på stuen (det var afdelingens regler), men da vi kom hjem, stillede jeg ikke det krav

Anmeld

19. maj 2012

Kloster

Altså nu er jeg bare nødt til at kommentere noget....

Jeg synes at håndsprit er noget fanatisk. Jeg synes faktisk efterhånden det er npget fanatisk at få børn "nu om dage"...

Jeg har 3 drenge på 8, 12 og 14 år og det er da vist et under, at de overhovedet har overlevet, kan jeg se...

Til gengæld er de stort set aldrig syge. De har åbenbart opbygget sig et stærkt immunforsvar mod langt de fleste daglige bakterier. Og dét synes jeg virkelig man skal tænke over, før man begynder at pakke sine små poder ind i et kapsel at totalbeskyttende og hærdende vat!

Må da lige opråbe: Vær nu lige realistisk, jordnær og brug jeres sunde fornuft.

Jeres barn skal nok overleve daglige bakterier.. Også selvom folk ikke spritter hænder, ryger ell vasker hænder....

Anmeld

19. maj 2012

Mettefpigen

Baagøe skriver:

Samme her. Vi var indlagt de første 14 dage efter fødslen, da Laura havde en infektion, og der skulle alle spritte hænder inden de kom ind på stuen (det var afdelingens regler), men da vi kom hjem, stillede jeg ikke det krav

Jaaaa det skal man derude.. Det samme da min mor lå derude.... Men nej, selvfølgelig i starten er det vigtigt.. Men altså så vigtigt synes jeg heller ikk det er... Men altså når folk har været ude og ryge eller ungerne har rendt ude og lege i jord og sådan så vasker man lige fingrene...

Anmeld

19. maj 2012

fairlady

Kloster skriver:

Altså nu er jeg bare nødt til at kommentere noget....

Jeg synes at håndsprit er noget fanatisk. Jeg synes faktisk efterhånden det er npget fanatisk at få børn "nu om dage"...

Jeg har 3 drenge på 8, 12 og 14 år og det er da vist et under, at de overhovedet har overlevet, kan jeg se...

Til gengæld er de stort set aldrig syge. De har åbenbart opbygget sig et stærkt immunforsvar mod langt de fleste daglige bakterier. Og dét synes jeg virkelig man skal tænke over, før man begynder at pakke sine små poder ind i et kapsel at totalbeskyttende og hærdende vat!

Må da lige opråbe: Vær nu lige realistisk, jordnær og brug jeres sunde fornuft.

Jeres barn skal nok overleve daglige bakterier.. Også selvom folk ikke spritter hænder, ryger ell vasker hænder....

Nemlig. Brug nu fornuften, søde mødre.

Anmeld

19. maj 2012

Pige2009

Mettefpigen skriver:

Jaaaa det skal man derude.. Det samme da min mor lå derude.... Men nej, selvfølgelig i starten er det vigtigt.. Men altså så vigtigt synes jeg heller ikk det er... Men altså når folk har været ude og ryge eller ungerne har rendt ude og lege i jord og sådan så vasker man lige fingrene...

Lige præcis - egentlig synes jeg det var rart, at de på OUH gik så meget op i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.