Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Sprit (hånddesinfektion)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.853 visninger
74 svar
0 synes godt om
18. maj 2012

BabyMama2

Jeg har snakket med min kæreste om at bruge hånddesinfektion når vores lille pige kommer. Han mener ikke at man skal bruge det, men jeg synes at det kunne være en god idé da mange fra familien ryger + venner, og jeg synes det kunne være rart at man lige sprøjtede det på hænderne (eller vaske hænder med sæbe) en enkelt gang inden de rører hende (specielt dem der ryger!) da jeg mener at det ikke er så rart for hende at lugte af røg og eventuelt få andre bakterier på sig! 

Har lavet en afstemming. Svar gerne hvad i mener om det :-)..

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

JacobsMoar

Synes måske det er lidt i overkanten at folk skal spritte deres hænder af inden de skal røre ved baby..

Anmeld

18. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

KarinaB. skriver:

Synes måske det er lidt i overkanten at folk skal spritte deres hænder af inden de skal røre ved baby..

Anmeld

18. maj 2012

Mettefpigen

Altså vi bruger det, men det er mere når vi skifter bleer.. At vi lige bruger det inden og efter vi har skiftet... Også vasker fingre bagefter... Ved os siger jeg bare at når folk har været ude og ryge, så vasker de lige fingrene engang, så er det fint

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Det synes jeg ikke, ikke når jeg ved hvordan det er med deres ''renlighed'' for nogle er ikke de reneste og vasker ikke hænder efter toiletbesøg..

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Mettefpigen skriver:

Altså vi bruger det, men det er mere når vi skifter bleer.. At vi lige bruger det inden og efter vi har skiftet... Også vasker fingre bagefter... Ved os siger jeg bare at når folk har været ude og ryge, så vasker de lige fingrene engang, så er det fint

Okay ..

Jeg synes godt at dem der kommer her også kunne vaske hænder i stedet for.. Det var bare en mulighed med sprit

Anmeld

18. maj 2012

L&V

VanessaAndersen skriver:

Jeg har snakket med min kæreste om at bruge hånddesinfektion når vores lille pige kommer. Han mener ikke at man skal bruge det, men jeg synes at det kunne være en god idé da mange fra familien ryger + venner, og jeg synes det kunne være rart at man lige sprøjtede det på hænderne (eller vaske hænder med sæbe) en enkelt gang inden de rører hende (specielt dem der ryger!) da jeg mener at det ikke er så rart for hende at lugte af røg og eventuelt få andre bakterier på sig! 

Knus

Altså nu er det jo bare sådan at håndsprit ikke tager lugt eller rengøre som sådan, men desifisere og intet andet.. Jeg bruger det selv når der er snot næse eller andet sygdom.. Du kan ikke udelukke håndvask ved brug af sprit

Anmeld

18. maj 2012

Team Putte

VanessaAndersen skriver:

Knus

Vi har købt til at have i pusletasken til når vi er ude i naturen og skal skifte ble og der ik lige er vand og sæbe til håndvask bagefter

Men den der med at være bange for rygning holder ikke.. Partiklerne fra rygning sidder ik kun på hænderne, men oz i tøjet, håret og folks møbler.. Det er lidt en stor mundfuld at skulle spritte alt det af før bebs må komme i kontakt med det Desuden risikerer du at bebs bliver overfølsom for alt muligt hvis alt er klinisk rent omkring den Alt med måde selvfølgelig

Anmeld

18. maj 2012

Line Højdal

Vi bruger det ved sygdom - så snot og andre baktusser ikke spredes unødigt!! Ellers klarer vi os med alm god håndhygiejne

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Månsson skriver:

Altså nu er det jo bare sådan at håndsprit ikke tager lugt eller rengøre som sådan, men desifisere og intet andet.. Jeg bruger det selv når der er snot næse eller andet sygdom.. Du kan ikke udelukke håndvask ved brug af sprit

Det mest bakterierne jeg tænker på, og så synes jeg godt at man kan være bekendt at vaske hænder med sæbe hvis man har rørt ved alt muligt gennem dagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.