Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2012

Plysbjørnen

KarinaB. skriver:

Synes måske det er lidt i overkanten at folk skal spritte deres hænder af inden de skal røre ved baby..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2012

Fenja09

Jeg har stemt at vi bruger det, men vi brugte det mest i starten da vores datter var spæd - hun er hjertebarn og det var rigtig vigtigt at undgå bakterier, sygdom ect. Idag er hun næsten 9 måneder og vi har stadig Neutral sprit stående ved siden af sæben - og uanset hvad, så skal alle der ryger ( inkl mig selv) vaske hænder inden de rører ved hende. Derudover tænker vi ikke så meget over det mere, nu hvor hun stort set er rask.

Sprit er faktisk ikke en dum ting at bruge, selvom man ikke har små børn - det er en god afveksling fra sæbe, hvis man bruger det meget. Man skal bare huske, at hænderne ikke bliver rene af sprit, de bliver "bare" bakteriefri.

/Fenja

Anmeld

20. maj 2012

BabyMama2

Lykke86 skriver:

Har stemt blankt, for vi brugte det ik med vores datter. Men med vores søn SKULLE vi bruge det HVER gang vi gik ind på stuen (på sygehuset). Og vi fik også instrukser på at vi selv, venner og familie skulle bruge det, når vi kom hjem.. Var så fordi han er født 10 uger før termin, så havde jo været meget skrøbelig

Kan jeg godt forstå :/

Anmeld

20. maj 2012

BabyMama2

Misty skriver:

Hej Hej

Håber der er plads til et svar mere

Jeg tænker umiddelbart at hvis det er pga af røg, så er det nok bedre at folk vasker hænder, da røgpartiklerne jo så bliver skyllet af hænderne og ud i vasken, det gør man jo ikke med sprit der bliver de bare på hænderne Sprit er jo kun bakteriedræbende. Jeg lader heller ikke min lille datter (3mdr) blive holdt af folk der lige har røget, så må de vente lidt, og vaske hænder før de får lov! Så jeg forstår udemærket at du ikke synes det er fedt.

Med hensyn til sprit, så bruger vi det kun selv, når vi skifter et sted hvor man ikke kan vaske hænder, eller hvis vi fejler noget smitsomt, jeg har somregl også en sprit i tasken just in case. Jeg tror det er sundt nok for et (spæd)barn der ellers er sundt og raskt, at blive udsat for de forskellige baktierier da det jo er med til at skabe et godt imunforsvar, og så længe du ammer(hvis du skal det), er chancerne for at baby bliver syg af en virus eller bakterier meget lille!

Så alt med måde, men jeg forstår godt at du har det sådan med rygerene!

KH

Der er altid plads til svar og jeg sørger for at citere dem jeg kan huske

- Jeg skal amme Ja kunne også være en god idé, det var det egentlig også hehe.

Men tak fordi du forstår

Anmeld

20. maj 2012

BabyMama2

Fenja09 skriver:

Jeg har stemt at vi bruger det, men vi brugte det mest i starten da vores datter var spæd - hun er hjertebarn og det var rigtig vigtigt at undgå bakterier, sygdom ect. Idag er hun næsten 9 måneder og vi har stadig Neutral sprit stående ved siden af sæben - og uanset hvad, så skal alle der ryger ( inkl mig selv) vaske hænder inden de rører ved hende. Derudover tænker vi ikke så meget over det mere, nu hvor hun stort set er rask.

Sprit er faktisk ikke en dum ting at bruge, selvom man ikke har små børn - det er en god afveksling fra sæbe, hvis man bruger det meget. Man skal bare huske, at hænderne ikke bliver rene af sprit, de bliver "bare" bakteriefri.

/Fenja

Okay, mange tak for dit svar  

Det ved jeg godt at det ikke er, men hellere bakteriefri fordi så er de jo en slags ''rene''

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.