Baby og sprit (hånddesinfektion) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2012

RiUL

Vores familie (som også ryger) brugte det inden de rørte ved Oliver, da han var spæd. Og vi havde faktisk også talt om det, men familien gjorde det helt af sig selv

Sundhedsplejesken brugte også håndsprit, inden hun rørte ved Oliver, da han var spæd

Jeg synes det er okay at man beder folk om at vaske hænder/spritte hænder, når baby er helt ny. Der er da heller ikke noget værre end en baby der lugter af gammel røg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2012

L&V

VanessaAndersen skriver:

Det mest bakterierne jeg tænker på, og så synes jeg godt at man kan være bekendt at vaske hænder med sæbe hvis man har rørt ved alt muligt gennem dagen

Ja men det ene kan bare ikke erstatte det andet

Anmeld

18. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ved min datter brugte jeg/vi håndsprit inden vi rørte hende de første ca 3-4 mdr.

Ved min søn glemte jeg det helt. Plus min datter også skal have lov til at røre ham uden at skulle vaske hænder/spritte hænder først.

Jeg vasker altid mine hænder, når jeg har været i gan med noget, inden jeg tager ham op, men jeg tror bare, det generelt er mere med den første, man tænker på det hele tiden.
Sådan er det i hvert fald for mig og min omgangskreds

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Team Putte skriver:

Vi har købt til at have i pusletasken til når vi er ude i naturen og skal skifte ble og der ik lige er vand og sæbe til håndvask bagefter

Men den der med at være bange for rygning holder ikke.. Partiklerne fra rygning sidder ik kun på hænderne, men oz i tøjet, håret og folks møbler.. Det er lidt en stor mundfuld at skulle spritte alt det af før bebs må komme i kontakt med det Desuden risikerer du at bebs bliver overfølsom for alt muligt hvis alt er klinisk rent omkring den Alt med måde selvfølgelig

Ja det rigtigt nok, men tænker at i stedet for at bruge sprit at man godt lige kan vaske hænder først..  

Anmeld

18. maj 2012

lycly

Jeg bruger det, men kun når vi er ude og hun er blevet skiftet. Ofte kan man ikke lige komme til en håndvask, så er det rart lige at kunne spritte sine hænder af Men har aldrig bedt venner/familiemedlemmer om at bruge det inden de rørte Julia. Vi har dog en regel herhjemme om, at man vasker hænder når man kommer ind

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Pipkukkeren skriver:

Vi bruger det ved sygdom - så snot og andre baktusser ikke spredes unødigt!! Ellers klarer vi os med alm god håndhygiejne

Det også fornuftigt!

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

RiUL skriver:

Vores familie (som også ryger) brugte det inden de rørte ved Oliver, da han var spæd. Og vi havde faktisk også talt om det, men familien gjorde det helt af sig selv

Sundhedsplejesken brugte også håndsprit, inden hun rørte ved Oliver, da han var spæd

Jeg synes det er okay at man beder folk om at vaske hænder/spritte hænder, når baby er helt ny. Der er da heller ikke noget værre end en baby der lugter af gammel røg.

Okay det var da dejligt at man ikke behøvede at sige noget selv

Godt at der er nogen der er enige Jeg synes heller ikke at det er meget at forlange, vil jo bare gerne have at hun helst er så ren som hun kan blive 

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

Månsson skriver:

Ja men det ene kan bare ikke erstatte det andet

Nej..

Anmeld

18. maj 2012

Maja88

vi har en stående ved puslebordet.. har en med i pusletasken...

der hænger jo på væggende på sygehuset.

Anmeld

18. maj 2012

BabyMama2

PT skriver:

Ved min datter brugte jeg/vi håndsprit inden vi rørte hende de første ca 3-4 mdr.

Ved min søn glemte jeg det helt. Plus min datter også skal have lov til at røre ham uden at skulle vaske hænder/spritte hænder først.

Jeg vasker altid mine hænder, når jeg har været i gan med noget, inden jeg tager ham op, men jeg tror bare, det generelt er mere med den første, man tænker på det hele tiden.
Sådan er det i hvert fald for mig og min omgangskreds

Jeg synes heller ikke at det er så nødvendigt at bruge det i total lang tid, men også ca. ligesom du (3-4 mdr) der kan man godt være det bekendt Ja, det er nok pga at det er min første og jeg er ung så jeg får også besøg af sagsbehandler i et lille stykke tid og så selvfølgelig også sundhedsplejerske. De skal jo ikke holde hende imens hun lugter så de også måske tror at der er nogen der ryger ved hende :s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.