Debat om stine-sagen (d.u.m)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Moar2011

MinNoah skriver:

Jeg tror virkelig ikke på at hun har gjort det!! Og synes det er SÅ forfærdeligt måden den sag er håndteret på.. Tænk sig at hun ikke må ta med sin søn på sygehuset da han blir dårlig anden gang fordi en eller anden ukompetent sladdertante af en pædagog mener at stine "så sit snit" til at ruske ham igen...l Jeg aner virkelig ikke hvad jeg selv havde gjort i den situation hvis jeg var stine... tror jeg var blevet psykotisk eller havde ydet vold.... Hun tager det fandme flot!!!
Og ja hvor er Benno i denne sag?! Han er slet ikk mistænkt!? Måske det ikke er ruskevold men en sygdom de kloge læger ikk kender til men skal have en årsag...¨

Jeg er rystet!

MEN så tænker jeg ..

hun blev anbragt der for at blive holdt øje med !!

hvordan kan hun få "sit-snit" til at ruske ham når der er mennesker til at holde øje med hende .. ??

synes det er meget svært at finde hoved og hale i .. men en MEGET rørende sag !!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Moar2011

mor til 4 dejlige børn skriver:

øv kan ikke se det da jeg ikke har kanal 4.

Hvem siger han ikke bare har slået hovede eller søster har gjort nået og ikke forælderne.

Fant en side så jeg kunne se og høre hende osv nu er ryste og tro ikke hun har gjort det + hun var jo ikke hjemme.Veninderne kan da også sige det.

Mvh Henriette

de fandt jo frem til at benjamin var bleven rusket i april og de anfald vi hørte om igår, stammer fra den ene gang benjamin blev rusket .. man kan få anfald længe efter volden er sket..

de mener jo at det er stine fordi hun havde en fødsels dep.

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

maria_wlt skriver:

Jeg håber bare for alt i verden at en tilstår så man kan få det menneske VÆK fra børnene..

Rigtigt sagt...

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

Babyklar skriver:

de fandt jo frem til at benjamin var bleven rusket i april og de anfald vi hørte om igår, stammer fra den ene gang benjamin blev rusket .. man kan få anfald længe efter volden er sket..

de mener jo at det er stine fordi hun havde en fødsels dep.

Nej... Der blev sagt at de mente det var stine fordi han fik et anfald på Børnehjemmet, og derfor kunne det i deres øjne ikke være andre... Derfor fik de et problem da han fik anfald mens hun var i fængsel...

Anmeld

16. maj 2012

mrsminimus

132319 skriver:

Jeg undrer mig barre over at programmet slet ikke har valgt at have ham med.

bliver simpelhen nød til at sige at de til sidst siger at benno ikke ønsker at medvirke.... Efter min mening virker det lige så mærkeligt at benno ikke har ringet 112 før han ringer til stine eftersom drengen ikke trækker vejret... tror nok jeg ringede 112 først og derefter til ens partner...

Anmeld

16. maj 2012

mn

Jeg synes det var en god udsendelse og den fik da sat tingene i perspektiv og en til at tænke lidt ekstra inden man udtaler sig om sagen. Det eneste der undrede mig var at de ikke sagde på noget tidspunkt at hendes datter havde været under mistanke. Men det må man jo gå ud fra de har kunne udelukke ved at se hvor mange krafter det skulle være brugt til for at lave sådan nogle skader. Det under mig bare det ikke blev nævnt.

Anmeld

16. maj 2012

jydeinden

Laijona Äiti skriver:

Hvis politiet ikke engang er sikre på hvem der er, så er der nok heller ikke nogen herinde der ved det, og synes det er forkert at TRO noget uden at have belæg for sin påstand.

ganske enig her.. og takker for enigheden

Anmeld

16. maj 2012

Ansemusen

tinasmor skriver:

Er ret sikker på de børn det går ud over vil være MEGET uenige.

Hvis du en dag blev overfaldet og tæsket fra sans og samling, så går jeg også stærkt ud fra, at du ikke vil have meget til overs for din voldsmand selv om han sagde det var i et øjebliks afmangt og ikke fordi han havde i indsigt i at dræbe dig.

VOLD ER VOLD, og specielt vold mod babyer/Børn er fuldstændig uacceptabelt i min bog!

Nu taler jeg om, at jeg stadig ser et menneske bag eksempelvis mødre/fædre, som i et øjebliks total afmagt rusker eller slår deres børn, fordi de måske ikke er sig selv i sutiationen. Hvis de eksempelvis har en dyb dyb depression/psykose.

Vold er vold på sin vis ja, men jeg kan bare stadig godt se, at der kan være et godt menneske bag, som ikke ved sine fulde fem havde gjort noget lignende og som ikke nødvendigvis efterfølgende (efter en eventuel behandling) vil være til fare for sine børn eller andre. Fx synes jeg det er helt grotesk at Stine hart siddet varetægtsfængslet i 6 måneder. Hun var næppe til fare for samfundet, hvis hun havde siddet hjemme i sit hus, og at hendes bæørn blev taget, må have været straf nok (hvis hun var skyldig). Aner jeg eller andre intet om, kun den skyldige og de uskyldige!

Mit indlæg er bestemt ikke ment som et forsvar af voldsmænd- og kvinder, men verden er bare ikke altid sort/hvid, og jeg ved selv, hvor meget man kan forandre sig, hvis man er på bunden af bunden (igen dermed ikke sagt, at man normalt vil ty til vold pga. en depression, eller at Stines fødselsdepression gør hende til større mistænkt i sagen), men jeg har både ondt af de børn, det går ud over, og de forældre, som skal leve med sig selv resten af livet, fordi de havde det forfærdeligt og måske ikke fik den rette hjælp inden det gik galt!

Anmeld

16. maj 2012

Ansemusen

Jeg tror, at det på et tidspunkt vil komme rigtigt frem, at disse hjerneblødninger ikke altid kan siges at være en følge af ruskevold! Jeg tror der kommer erstatningssager for falsk dømte kvinder (og mænd) på den baggrund.

Ikke nødvendigvis mht. Benjamin-sagen, men sådan generelt. Jeg tror ikke på, at disse blødninger KUN kan skyldes ruskevold. Der vil altid være undtagelser, der vil altid være børn, som er ekstra sarte for fald og lignende, og som en anden skrev, tror jeg også, at man ville kunne se ydre tegn på så ekstrem ruskevold, eksempelvis på nakkehvirvlerne (uden dog at vide det).

Og som en anden herinde også påpeger, må små børn da også kunne få hjerneblødninger præcis som voksne...?

Uanset hvad, så er det i mine øjne under AL kritik, at man kan varetægtsfængsle og nærmest dømme en kvinde på forhånd uden beviser og tage begge børn fra hende på den måde. Jeg er dybt rystet over, at noget lignende i teorien kunne ske for mig (eller for dig), hvis man var rigtig uheldig  Gud forbyde det!

Anmeld

16. maj 2012

132319

mrsminimus skriver:

bliver simpelhen nød til at sige at de til sidst siger at benno ikke ønsker at medvirke.... Efter min mening virker det lige så mærkeligt at benno ikke har ringet 112 før han ringer til stine eftersom drengen ikke trækker vejret... tror nok jeg ringede 112 først og derefter til ens partner...

Jøsses, nu er der 27 der har skrevet det samme!! Kommentaren er skrevet FØR man fik det at vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.