tinasmor skriver:
Er ret sikker på de børn det går ud over vil være MEGET uenige.
Hvis du en dag blev overfaldet og tæsket fra sans og samling, så går jeg også stærkt ud fra, at du ikke vil have meget til overs for din voldsmand selv om han sagde det var i et øjebliks afmangt og ikke fordi han havde i indsigt i at dræbe dig.
VOLD ER VOLD, og specielt vold mod babyer/Børn er fuldstændig uacceptabelt i min bog!
Nu taler jeg om, at jeg stadig ser et menneske bag eksempelvis mødre/fædre, som i et øjebliks total afmagt rusker eller slår deres børn, fordi de måske ikke er sig selv i sutiationen. Hvis de eksempelvis har en dyb dyb depression/psykose.
Vold er vold på sin vis ja, men jeg kan bare stadig godt se, at der kan være et godt menneske bag, som ikke ved sine fulde fem havde gjort noget lignende og som ikke nødvendigvis efterfølgende (efter en eventuel behandling) vil være til fare for sine børn eller andre. Fx synes jeg det er helt grotesk at Stine hart siddet varetægtsfængslet i 6 måneder. Hun var næppe til fare for samfundet, hvis hun havde siddet hjemme i sit hus, og at hendes bæørn blev taget, må have været straf nok (hvis hun var skyldig). Aner jeg eller andre intet om, kun den skyldige og de uskyldige!
Mit indlæg er bestemt ikke ment som et forsvar af voldsmænd- og kvinder, men verden er bare ikke altid sort/hvid, og jeg ved selv, hvor meget man kan forandre sig, hvis man er på bunden af bunden (igen dermed ikke sagt, at man normalt vil ty til vold pga. en depression, eller at Stines fødselsdepression gør hende til større mistænkt i sagen), men jeg har både ondt af de børn, det går ud over, og de forældre, som skal leve med sig selv resten af livet, fordi de havde det forfærdeligt og måske ikke fik den rette hjælp inden det gik galt!
Anmeld