Debat om stine-sagen (d.u.m)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2012

Ansemusen

132319 skriver:

Uanset hvem der har gjort det, så er det lille barn blevet rusket og det i sig selv, er jo dybt tragisk 

Det er jo så det man ikke kan være helt sikker på! Flere amerikanske forskere udtaler sig netop tvivlsomt omkring, at man konkluderer ruskevold udelukkende på baggrund af scanninger af hjernen, da andre ting kan have forårsaget disse, fx elve fødslen af barnet.

Disse forskere mener, så vidt jeg har læst, også at der sandsynligvis sidder rigtig mange kvinder i fængsel uskyldigt dømt for ruskevold mod deres børn. Det tror jeg nu egentlig kan være rigtigt nok, for der skal godt nok meget til før man kommer helt derud, hvor man gør sine børn ondt. Og hvis der ikke er tegn på ydre vold eller andre mistænkelige omstændigheder, så tror jeg desværre også at mange sidder uskyldigt dømt - uden dog at vide det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2012

Ansemusen

LuLy skriver:

Ja men hvorfor blev kun hun fængslet? Det kunne da ligeså vel være ham.

Uanset hvad, så er børnene de største ofre i hele denne sag. Jeg sidder tilbage og er så gal og arrig. Der er bare så mange inkompetente socialpædagoger i kommunerne (beklager hvis nogen føler sig truffet). Enten sker tingene for langsomt,for hurtigt eller slet ikke. Stine skal selvfølgelig have sin børn tilbage, de skal jo bare lære hende at kende igen. Og det skal de have hjælp til. For hun er deres mor!

Anmeld

16. maj 2012

Ansemusen

sne190810 skriver:

Ja, det er rigtigt nok.

Jeg tænker lidt tilbage .. Hvis man tager hendes sindstilstand i betragtning allerede fra da hun var gravid med Isabella hvor man kunne ane lidt snigende tendenser på en evt fødselsdepression (hvilket heldigvis aldrig kom i udbrud, af hvad man ved) og så med Benjamin hvor hun får rimelig heftig fødselsdepression. Efterfølgende ser vi hende jo så på TV hvor hun selv snakker om hvor magtesløs hun føler sig, hvor hårdt det er med 2 små børn, Benno som arbejder meget og ikke deltager så meget som hun nu engang har brug for med sådan en psykisk sygdom på sidelinien, hun føler hun er alene og det hele bare er for meget.

ALARMKLOKKER ..

Dér burde der havde været en SP som var kvik og havde reageret. Eller såmånd den pædagog som optræder i et gammelt afsnit hvor Stine er nede og aflevere Isabella, samt fortæller om hvordan hun har det, og inddirekte skriger om hjælp med en nyfødt Benjamin på armen. Pædagogen gør ingenting andet end at tilføje det selvfølgelig er hårdt med to små børn ..........

Jeg tror på hun har gjort det, men at det har været i et svagt øjeblik og selvfølgelig noget hun har gjort i afmagt og frustration, som en effekt af den f.depression som hun var ramt af. Pisse synd for hende, at hun ikke har fået den fornødne hjælp fra start af så hele det her cirkus kunne være undgået.

Nu havde jeg selv en fødselsdepression og det er altså langt fra ensbetydende med, at man udsætter sit barn for vold eller andet skidt!!! Det er Så trist, at der er den udbredte misforståelse blanst folk i vores samfund. Så skal Stine på baggrund af en depression beskyldes for at måtte være den skyldige i denne tragiske sag?

Jeg undskylder mine mange indlæg, men jeg har ikke været på Baby.dk længe og har først lige set afsnittet her til aften, hvilket har efterladt mig med en masse triste følelser!

Jeg synes på ingen måde, at samfundet kan tillade sig at dømme nogen eller fratage dem deres børn på den måde, som det er sket i denne sag uden beviser og uden dømte! Det er dybt tragisk for alle parter, og jeg mener at samfundet burde råde bod på den HURTIGST muligt  (Mit sure opstød er ikke møntet på dig - nu fik jeg bare lige skrevet mig varm - igen ).

Anmeld

16. maj 2012

jydeinden

hmm jeg finder det godt nok usmageligt at der er flere herinde som prøver at gøre både den ene og den anden til syndebukke. hvorfor i al verden dog ikke overlade det til nogen som har forstand på det.?

Anmeld

16. maj 2012

Ansemusen

jydeinden skriver:

hmm jeg finder det godt nok usmageligt at der er flere herinde som prøver at gøre både den ene og den anden til syndebukke. hvorfor i al verden dog ikke overlade det til nogen som har forstand på det.?

Med mindre selvfølgelig, at du mener mig, som indirekte gør instanserne til syndebukke

Anmeld

16. maj 2012

jydeinden

Ansemusen skriver:

Med mindre selvfølgelig, at du mener mig, som indirekte gør instanserne til syndebukke

hehe tænker ikke på nogen bestemt. men jeg mener det er usmageligt at konkluderer at fordi f.eks. benno ikke ønsker at deltage, at så må det være fordi han har dårlig samvittighed, eller at Stine går ud og udtaler at det lige så godt kan være Benno som har gjort det ( jeg forstår at man er bitter) men ligefremmen at angribe sin eks mand, hvad skulle det dog gavne børnene?

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

Omsorgsgiver skriver:

Ok....det vidste jeg så ikke....Men synes stadig det er mærkeligt at Benno ikke er blevet mistænkt da han jo også har været sammen men sin søn....

Ja især når den eneste grund til at de anklagede Stine var, at det var hende der var sammen med hende da han fik det anfald på børnehjemmet. Så mente de at det jo måtte være hende der var den skyldige.

Anmeld

16. maj 2012

Plysbjørnen

132319 skriver:

Jeg undrer mig barre over at programmet slet ikke har valgt at have ham med.

Han Ønskede ikke at deltage, i lighed med kommunen og politiet.

Anmeld

16. maj 2012

tinasmor

Ansemusen skriver:

men der er i mine øæjne dog en MARKANT forskel på vold med hensigten at dræbe og vold gjort i afmagt.

Er ret sikker på de børn det går ud over vil være MEGET uenige.

Hvis du en dag blev overfaldet og tæsket fra sans og samling, så går jeg også stærkt ud fra, at du ikke vil have meget til overs for din voldsmand selv om han sagde det var i et øjebliks afmangt og ikke fordi han havde i indsigt i at dræbe dig.

VOLD ER VOLD, og specielt vold mod babyer/Børn er fuldstændig uacceptabelt i min bog!

Anmeld

16. maj 2012

Levi&LilysMor

Jeg så ikke hele programmet, kun lige det sidste , men hvor må det være hårdt. Og så da Isabella tror hendes plejemor er hendes rigtige mor ej altså!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.