Debat om stine-sagen (d.u.m)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2012

132319

Ansemusen skriver:

Vildt at du kan konkludere det ud fra noget du har set på TV og lukke øjnene for al den ros både hende og hendes datter har fået af pædagoger, sundhedsplejeske osv. altid samt hendes beståede mental-test!

Det er jo helt individuelt, hvordan man opfatter andre mennesker, nogle kan vi lige, andre ikke. Men derfra og så til at mene, at det er okay, at en mor har fået frataget sine børn (og ikke mindst børnene deres mor) uden beviser for noget som helst, det synes jeg er et skråplan og virkelig skræmmende! Det burde uanset hvad ikke kunne finde sted med de love vi har i dag.

Som du selv siger, så finder det ikke sted vedmindre der er en reel grund til det.

Og så konkluderer jeg ikke mere end du gør, vi har blot tydeligvis forskellige briller på når det omhandler hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2012

Ansemusen

132319 skriver:

Som du selv siger, så finder det ikke sted vedmindre der er en reel grund til det.

Og så konkluderer jeg ikke mere end du gør, vi har blot tydeligvis forskellige briller på når det omhandler hende.

Der var jo ikke en reel grund til det! Hun har været fejlagtigt varetægtsfængslet, fordi man troede, hun havde rusket sin søn, mens de var på det plejehjem sammen. Men det viste sig jo ikke at være rigtigt.

Jeg kan godt se vi ikke bliver enige, jeg synes bare det er så trist, at man på baggrund af en dårlig mavefornemmelse omkring en person på TV kan synes, at det er okay, at vi i dagens Danmark fængsler folk i et halvt år og tager deres børn fra dem uden beviser for noget som helst

Anmeld

31. maj 2012

Ansemusen

132319 skriver:

Desværre ved jeg selv inde fra, at systemet langt fra er perfekt, og at ting altså sker fejlagtigt, selvom de ikke burde ske. Så at gå ud fra at love og regler altid bliver håndhævet og brugt korrekt og fair er ikke rigtigt!

Anmeld

31. maj 2012

132319

Ansemusen skriver:

Der var jo ikke en reel grund til det! Hun har været fejlagtigt varetægtsfængslet, fordi man troede, hun havde rusket sin søn, mens de var på det plejehjem sammen. Men det viste sig jo ikke at være rigtigt.

Jeg kan godt se vi ikke bliver enige, jeg synes bare det er så trist, at man på baggrund af en dårlig mavefornemmelse omkring en person på TV kan synes, at det er okay, at vi i dagens Danmark fængsler folk i et halvt år og tager deres børn fra dem uden beviser for noget som helst

Men men, det er heller ikke modbevist.

Hun kan sagtens have rusket ham tidligt som så har givet ham anfald senere. De udtalte jo netop at nej, han fik ikke blødningerne fordi hun havde rusket ham på børnehjemmet, men at de stammede fra det tidspunkt han blev rusket da han var 3 måneder.

Jeg tror hun har gjort det, længere er den bare ikke.

Anmeld

31. maj 2012

132319

Ansemusen skriver:

Desværre ved jeg selv inde fra, at systemet langt fra er perfekt, og at ting altså sker fejlagtigt, selvom de ikke burde ske. Så at gå ud fra at love og regler altid bliver håndhævet og brugt korrekt og fair er ikke rigtigt!

Ja og det går begge veje. Der bor også alt for mange børn hos deres forældre som bliver misrøgtet hver dag, uden at de bliver fjernet.

Anmeld

1. juni 2012

Ansemusen

132319 skriver:

Ja og det går begge veje. Der bor også alt for mange børn hos deres forældre som bliver misrøgtet hver dag, uden at de bliver fjernet.

Nemlig! Og dem burde man fjerne! Men man kan efter min mening ikke fjerne nogle børn fra en mor på det grundlag de har der. Jeg mener, at man er uskyldig til det modsatte er bevist. I det mindste burde datteren måtte være hos sin mor!

Anmeld

1. juni 2012

132319

Ansemusen skriver:

Nemlig! Og dem burde man fjerne! Men man kan efter min mening ikke fjerne nogle børn fra en mor på det grundlag de har der. Jeg mener, at man er uskyldig til det modsatte er bevist. I det mindste burde datteren måtte være hos sin mor!

Lad os bare være enige om at være uenige i denne sag

For mig handler det ikke kun om hvorvidt hun har rusket ham eller ej men om hendes psyke generelt.

Anmeld

1. juni 2012

132319

Ansemusen skriver:

For mig handler det ikke kun om hvorvidt hun har rusket ham eller ej men om hendes psyke generelt.

Anmeld

2. juni 2012

Ansemusen

132319 skriver:

Som en psykologisk test netop har vist intet fejler (og fødselsdepressioner varer altså ikke evigt)

Anmeld

2. juni 2012

132319

Ansemusen skriver:

Som en psykologisk test netop har vist intet fejler (og fødselsdepressioner varer altså ikke evigt)

Tja, men det er nu stadig min holdning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.