Zeus skriver:
Det jeg fandt mistænkeligt i udsendelsen var, at lægerne kiggede på scanningen, så blødninger, og derefter konkluderede, at han havde været udsat for rystevold..
De enten ikke kiggede efter, eller fandt, ingen andre tegn på rystevold.. Ingen blå mærker efter hænder, der må have holdt ham hårdt fast, ingen ømhed i nakken eller andre steder, INGEN ydre tegn på at han skulle have været udsat for noget så voldsomt, som rystevold..
Der blev ikke nævnt i udsendelsen, om lægerne eller politiet havde taget billeder af Benjamins krop uden tøj på.. Var det fordi de ikke kiggede, eller var det fordi, der ikke var noget at tage billeder af?
Jeg tror ikke på, at man kan ryste et barn på 4 mdr så voldsomt, at det får blødninger i hjernen, uden så meget som ét eneste blå mærke!
Jeg har læst flere artikler fra New York Times (har jeg vist også sagt tidligere), hvor der er en heftig debat om 'shaken baby syndrome'.. At flere læger, forskere, og hvad de nu ellers er, siger at det simpelthen er for lidt, at udelukkende gå ud fra blødninger i hjernen.. De tre tegnblødninger, som man normalt siger hænger sammen med 'SBS', kan sagtens forekomme i 6 mdr efter en fødslen, fordi der simpelthen er blodårer der sprænger op igen.. Punktblødningerne i øjnene, er relativt almindeligt forekommende, og det er dokumteret ud fra obduktioner på døde spædbørn, hvor dødsfaldet INTET havde med vold at gøre.. Spædbørn får ganske enkelt blødninger i øjnene, uden at der har været noget forudgående..
Det letteste for mig ville være at linke til artiklerne, men jeg kan ikke linke herinde 
En mor der var kommet på sygehuset med sit lille barn, hvor lægen i løbet af 2 sek havde konkluderet at det havde været udsat for rystevold! Heldigvis for moren, havde der været 7 tilstede i hendes lejlighed, der havde set, at barnet var væltet med sin højstol, og havde slået sit hoved på dén måde.. Ellers havde hun siddet fængslet i dag..
Man kan ikke sige Rystevold, fordi et barn har blødninger i hjernen.. Man skal faktisk se på alt andet, end bare hovedet, man skal se på hele kroppen, og er der ikke noget bevis der, så er det ganske enkelt ikke rystevold.. Man kan ikke ryste et barn så voldsomt, at det får blødninger i hjernen, uden at der er tegn på nakkehvirvlerne, der vil have skader også.. Og medmindre man pakkede barnet ind i en dyne først, så kan man heller ikke ryste det så voldsomt, uden at efterlade mindst ét blåt mærke - og gerne et helt fingersæt rundt om barnets krop..
Nææh nej, lægerne kiggede på en skærm, og konkluderede, at her var tale om rystevold.. Men hvor var resten af beviserne..?
Super skrevet og også mine tanker..
Jeg tror på hun er uskyldig og grunden til hun virker så roligt, er måske at hun har haft 6.5 mdr i varetægtsfængslingen til at forholde sig til sine følelser og tænke igennem hvordan man reagerer og sådan.