Debat om stine-sagen (d.u.m)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

Tvillingemor80

BabyMiracle <3 skriver:

Mener der blev sagt at børnene er i pleje familie

ja den er jeg med på, tænkte mere om han har samværd.. ? Mærkeligt at han ikke får Benjamin når han ikke er sigtet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

Tvillingemor80

Bertemor skriver:

Han ser i hvert fald Benjamin, men hvor meget ved jeg ikke..

okay, synes bare det er mærkeligt at han ikke får Benjamin hjem og bo når han ikke er sigtet ..

Anmeld

15. maj 2012

Zeus

Det jeg fandt mistænkeligt i udsendelsen var, at lægerne kiggede på scanningen, så blødninger, og derefter konkluderede, at han havde været udsat for rystevold..

De enten ikke kiggede efter, eller fandt, ingen andre tegn på rystevold.. Ingen blå mærker efter hænder, der må have holdt ham hårdt fast, ingen ømhed i nakken eller andre steder, INGEN ydre tegn på at han skulle have været udsat for noget så voldsomt, som rystevold..

Der blev ikke nævnt i udsendelsen, om lægerne eller politiet havde taget billeder af Benjamins krop uden tøj på.. Var det fordi de ikke kiggede, eller var det fordi, der ikke var noget at tage billeder af?

Jeg tror ikke på, at man kan ryste et barn på 4 mdr så voldsomt, at det får blødninger i hjernen, uden så meget som ét eneste blå mærke!

Jeg har læst flere artikler fra New York Times (har jeg vist også sagt tidligere), hvor der er en heftig debat om 'shaken baby syndrome'.. At flere læger, forskere, og hvad de nu ellers er, siger at det simpelthen er for lidt, at udelukkende gå ud fra blødninger i hjernen.. De tre tegnblødninger, som man normalt siger hænger sammen med 'SBS', kan sagtens forekomme i 6 mdr efter en fødslen, fordi der simpelthen er blodårer der sprænger op igen.. Punktblødningerne i øjnene, er relativt almindeligt forekommende, og det er dokumteret ud fra obduktioner på døde spædbørn, hvor dødsfaldet INTET havde med vold at gøre.. Spædbørn får ganske enkelt blødninger i øjnene, uden at der har været noget forudgående..

Det letteste for mig ville være at linke til artiklerne, men jeg kan ikke linke herinde

En mor der var kommet på sygehuset med sit lille barn, hvor lægen i løbet af 2 sek havde konkluderet at det havde været udsat for rystevold! Heldigvis for moren, havde der været 7 tilstede i hendes lejlighed, der havde set, at barnet var væltet med sin højstol, og havde slået sit hoved på dén måde.. Ellers havde hun siddet fængslet i dag..

Man kan ikke sige Rystevold, fordi et barn har blødninger i hjernen.. Man skal faktisk se på alt andet, end bare hovedet, man skal se på hele kroppen, og er der ikke noget bevis der, så er det ganske enkelt ikke rystevold.. Man kan ikke ryste et barn så voldsomt, at det får blødninger i hjernen, uden at der er tegn på nakkehvirvlerne, der vil have skader også.. Og medmindre man pakkede barnet ind i en dyne først, så kan man heller ikke ryste det så voldsomt, uden at efterlade mindst ét blåt mærke - og gerne et helt fingersæt rundt om barnets krop..

Nææh nej, lægerne kiggede på en skærm, og konkluderede, at her var tale om rystevold.. Men hvor var resten af beviserne..?

Anmeld

15. maj 2012

Morgensol

Tvillingemor90 skriver:

okay, synes bare det er mærkeligt at han ikke får Benjamin hjem og bo når han ikke er sigtet ..

Jeg ved det ik, men ku forestille mig at det har noget at gøre med at han har været fjernet så længe plus han måske har nogle specielle behov pga hans hjerneskade. Det er ikke sikkert at Benno kan magte det alene, hvem ved..

Anmeld

15. maj 2012

Tvillingemor80

Bertemor skriver:

Jeg ved det ik, men ku forestille mig at det har noget at gøre med at han har været fjernet så længe plus han måske har nogle specielle behov pga hans hjerneskade. Det er ikke sikkert at Benno kan magte det alene, hvem ved..

men til at starte med .. forstår slet ikke hvorfor han bliver fjernet fra Benno, når han ikke er mistænkt ? at han ikke er mistænkt forstår jeg så heller ikke..

Men gud hvor er det bare en dybt tragisk sag ...

Anmeld

15. maj 2012

Morgensol

Tvillingemor90 skriver:

men til at starte med .. forstår slet ikke hvorfor han bliver fjernet fra Benno, når han ikke er mistænkt ? at han ikke er mistænkt forstår jeg så heller ikke..

Men gud hvor er det bare en dybt tragisk sag ...

Sagde de ikke noget med at Benjamin ikke måtte være i nærheden af nogen af dem som kunne ha gjort det? Selvom Benno ikke var anholdt eller mistænkt, blev han jo stadig afhørt osv..

Og ja, det er en forfærdelig sag! Det værste er nok at man ved at der ik blir strammet op på det, det kan ske igen i morgen!

Anmeld

15. maj 2012

Tvillingemor80

Bertemor skriver:

Sagde de ikke noget med at Benjamin ikke måtte være i nærheden af nogen af dem som kunne ha gjort det? Selvom Benno ikke var anholdt eller mistænkt, blev han jo stadig afhørt osv..

Og ja, det er en forfærdelig sag! Det værste er nok at man ved at der ik blir strammet op på det, det kan ske igen i morgen!

jo det kan godt være

Det er bare ikke i orden at sidde uden en dom i over ½ år - skyldig eller ej ...

Anmeld

15. maj 2012

H+S Skjolgborg.

Kan ses igen her:

http://www.kanal4.dk/content/en-mors-mareridt-stine-sagen

Da jeg ikke har kanal 4 fandt jeg den her.

Anmeld

15. maj 2012

dodoes

jeg tror det lige så godt kan være Benno som det er stine der har gjort det og syntes det er utroligt at Benno ikke er blevet anholt for det er lidt skræmmende at det sker når Benno er alene med ham og han siger at han ikke er sikker på at han ikke har holdt han lidt for hårdt.

Som jeg ser det så tror jeg ikke på at stine har gjort det for det jeg har se hende i de unge mødre så virker hun meget rolig og utrolig glad for hendes datter og hende har hun været rigtig god mod.

Vi ved jo ikke hvordan Benno har været ved de børn når kameraet ikke har kørt og hvordan han har det med et grædende barn. eller om der er andre der har passet børnene 

Det er en meget svær sag men håber virkelig for stines skyld at hun får hendes børn tilbage for det mener jeg at hun fortjener efter den behandling hun har fået både at kommunen og politiet 

Anmeld

15. maj 2012

Darling<3

Har sprunget rundt i debatten og sidder virkelig og tænker - Bland jer dog uden om for fanden ..

Hvad ved i om denne sag? Ingenting - men i skal alligevel sidde og diskutere med hinanden om hvad der er rigtigt og forkert - hvad gør jer til dommere???

Lad dog sagen ligge, i finder alligevel aldrig ud af "sandheden"..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.