Yoshimi skriver:
Jeg vil gerne lige pointere at en fødselsdepression (eller en depression for den sags skyld) IKKE indebærer at man bliver voldelig. Typisk for disse sygdomme er, at man vender sine frustrationer og smerte indad, hvilket også afspejler sig i at mange depressive begår selvmord.
Derfor mener jeg ikke at man kan sige at Stine vil have begået vold mod sin søn pga. hendes fødselsdepression. Man skal passe på med at forbinde psykiske sygdomme med vold mod andre mennesker. For det meste er volden rettet mod én selv.
Kunne ikke væremere enig. Jeg lider selv af depressioner, men lige meget hvor langt ude i forvejen jeg har været med min datter, har jeg aldrig kunne gøre hende ondt. Jeg har kunne lukke af, og ligge mig til at sove fordi det er hvad mit overskud stod til.
Jeg tror ikke du vil gøre dit barn ondt pga en fødselsdepression. HVIS mor ELLER far gør sit barn ondt ligger der andet bag end en depression.
Og netop som du siger er de selvdestruktive depressive personer. Jeg ser ikke på at min datter er et dårligt eller umuligt barn når jeg er nede, men jeg ser mig selv som en utrolig dårlig mor fordi jeg i disse tider er nød til at finde mig selv igen...
Gav det mening
Anmeld