Debat om stine-sagen (d.u.m)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2012

132319

Vial skriver:

Kan det ikke være Isabella, der har - i uovervåget - øjeblik leget lidt for voldsomt med lillebror? Eller er ruskevold mon noget, der kun kan frembringes af fysisk stærke. Blot en tanke. Har selv twins på 21 mdr og de er bare voldsomme til tider og kan lave stor "skade" på hinanden.

Med den type skader han har, tror jeg næppe at et knapt 2årigt barn kan have forvoldet dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2012

sne190810

AnjaB skriver:

Jeg tænker også tilbage og især på den scene med pædagogen, som nærmest bare snakker hende efter munden.. Hvorfor blev denne unge kvinde ikke hjulpet - hun står i mine øjne inddirekte og ber om hjælp.

Synes det er en trist trist sag og 2 små børn der har mistet en mor, far, morfar, mormor, farfar og farmor

Lige præcis.

Det er tragisk

Anmeld

15. maj 2012

VIPpigen

Yoshimi skriver:

Jeg vil gerne lige pointere at en fødselsdepression (eller en depression for den sags skyld) IKKE indebærer at man bliver voldelig. Typisk for disse sygdomme er, at man vender sine frustrationer og smerte indad, hvilket også afspejler sig i at mange depressive begår selvmord.

Derfor mener jeg ikke at man kan sige at Stine vil have begået vold mod sin søn pga. hendes fødselsdepression. Man skal passe på med at forbinde psykiske sygdomme med vold mod andre mennesker. For det meste er volden rettet mod én selv.

Kunne ikke væremere enig. Jeg lider selv af depressioner, men lige meget hvor langt ude i forvejen jeg har været med min datter, har jeg aldrig kunne gøre hende ondt. Jeg har kunne lukke af, og ligge mig til at sove fordi det er hvad mit overskud stod til.

Jeg tror ikke du vil gøre dit barn ondt pga en fødselsdepression. HVIS mor ELLER far gør sit barn ondt ligger der andet bag end en depression.

Og netop som du siger er de selvdestruktive depressive personer. Jeg ser ikke på at min datter er et dårligt eller umuligt barn når jeg er nede, men jeg ser mig selv som en utrolig dårlig mor fordi jeg i disse tider er nød til at finde mig selv igen...

Gav det mening

Anmeld

15. maj 2012

Sille86

isabellamor skriver:

jeg syntes det er fint at i skriver "jeg tror ikke hun har gjort det" og "jeg tror det er hende" 

MEN LIGEFREM KONSTATERE DET... det er simpelthen så smagløst.. hav dog RESPEKT... der er nogle mennesker der er eksperter i disse sager og der er tale om ruskevold, der er ikke nogle KONKRETE beviser og der er INGEN af jer der har vandret Stine i røven, så hvordan kan det få jer til at drage en konlution omkring at hun har gjort det eller ej.. 

det er fint at i har en mening om det, men ligefrem at skrive i denne tråd at hun HAR gjort det eller EJ, det er simpelthen ikke okay... 

det er fint at sige "jeg tror og jeg mener" men at skrive "hun har gjort dit og dat, det ved i ikke en skid om..

Jeg kender ikke stine eller nogle af dem der er impliceret i denne tragiske sag... men jeg finder det virkelig usmageligt at der sidder nogle klogeåger herinde der tror at de udfra et tvprogram og nogle artikler i ekstrabladet kan drage en konklussion der i den grad er farlig at drage fordi at det allerede er gået så galt for de to små børn som det kan gå...

bare lige en lille løftet pegefinger... 

fortsat god debat.

Godt skrevet!!

Anmeld

15. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
W.. skriver:

Det er som om vi ikke får alt at vide..

Selvfølgelig får vi ikke alt at vide. Det har vi heller ikke krav på. En brøkdel af sagen er blevet formidlet på TV, primært med det formål, at flest muligt ser programmet og føler sig underholdt. 

Det går over min forstand, at så mange mener sig i stand til at vurdere skyldsspørgsmålet ud fra den lille flig af historien, der er blevet vist. 

Anmeld

15. maj 2012

morbibi

VIPpigen skriver:

Kunne ikke væremere enig. Jeg lider selv af depressioner, men lige meget hvor langt ude i forvejen jeg har været med min datter, har jeg aldrig kunne gøre hende ondt. Jeg har kunne lukke af, og ligge mig til at sove fordi det er hvad mit overskud stod til.

Jeg tror ikke du vil gøre dit barn ondt pga en fødselsdepression. HVIS mor ELLER far gør sit barn ondt ligger der andet bag end en depression.

Og netop som du siger er de selvdestruktive depressive personer. Jeg ser ikke på at min datter er et dårligt eller umuligt barn når jeg er nede, men jeg ser mig selv som en utrolig dårlig mor fordi jeg i disse tider er nød til at finde mig selv igen...

Gav det mening

Husker ikke lige hvem der herinde skrev, at det er ikke fordi man er depressiv, men hvordan man håndtere sin depression. Personen skrev det meget bedre og det er det citat jeg tænker, når jeg læser dit indlæg. For nej, barnet har intet gjort, men hvad sker der i hovedet på moren og hvordan håndtere hun det - også selvom hun ved det måske er en forkert reaktion

Anmeld

15. maj 2012

MariaKyedDK

132319 skriver:

Jeg undrer mig barre over at programmet slet ikke har valgt at have ham med.

Som Kaare sand fortalte til sidst i programmet, har de spurgt både benno, og nogle andre om de vil medvirke i programmet  med det VIL IKKE selv medvirke...

Anmeld

15. maj 2012

Yoshimi

VIPpigen skriver:

Gav det mening

Det gav rigtig meget mening - og det beskriver lige præcis hvordan man har det, når man har en depression!

Jeg synes at det er en meget vigtig ting at få sagt, også i denne dag om Stine - at man ikke er farlig for sine omgivelser, bare fordi man har en depression! Man ser sig selv som en belastning for omgivelserne, og ikke omvendt. Desuden kan de fleste depressive netop ikke mønstre energi til meget andet end at have det ekstremt dårligt - jeg vil sige at vold er en meget usandsynlig og uoverkommelig reaktion for en deprimeret...

Anmeld

15. maj 2012

132319

MariaKyedDK skriver:

Som Kaare sand fortalte til sidst i programmet, har de spurgt både benno, og nogle andre om de vil medvirke i programmet  med det VIL IKKE selv medvirke...

Ja, det så jeg efter jeg havde skrevet det. Det hører man jo ikke i starten.

Anmeld

15. maj 2012

Morgensol

Tvillingemor90 skriver:

Ved man om Benno ser sine børn (barn) ?

Han ser i hvert fald Benjamin, men hvor meget ved jeg ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.