Hvad gav i jeres EGEN baby i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

emsaroto

GønskE skriver:

ja den der firkantet plade, ved hvad du mener vores valg bliver også sådan én eller den med stjernetegnet

hehe det er godt du ved hvad jeg mener

Aner virkelig ikke hvad de hedder .. hehe Men den er jo meget neutral, hvis man ikke er så meget til det kristne, og derfor ikke gider korset, så er den jo god som "erstatning".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

GønskE

TrineMine86 skriver:

vi gav ham festen og det var det  festen løb også op i ca 12.000 så vi synes det var rigeligt

jeg har ikke rigtig hørt om nogen der giver deres eget barn dåbsgave, men evt et smykke, en fotobog med sølv kant og indgraveret navn og dåbsdato osv..

okaj - ja tror også det bliver sådan noget, noget han i hvert fald ville kunne beholde for altid

jeg håber vi kan gøre vores fest billigere gode råd?

Anmeld

6. maj 2012

GønskE

Sofia24 skriver:

Vi fik lavet en personlig bog til vores søn

Sådan en med personlige data som fødselsvægt, længde, tidspunkt, og en masse andre ting fra de første måneder - også det hele fortalt som et eventyr hvor vores søn så er hovedpersonen

Det synes vi var en rigtig god løsning, så det både blev personligt og ikke alt for dyrt (for sådan en fest er jo dyr nok i sig selv)

det var egentlig også en god ide - det tror jeg at jeg laver alligevel, måske til 1 års fødselsdag (ikke som gave) men så man har en bog med alle datoer, tider og begivenheder

Anmeld

6. maj 2012

GønskE

emsaroto skriver:

hehe det er godt du ved hvad jeg mener

Aner virkelig ikke hvad de hedder .. hehe Men den er jo meget neutral, hvis man ikke er så meget til det kristne, og derfor ikke gider korset, så er den jo god som "erstatning".

ja præcis, kors køber vi i hvert fald ikke, men det fordi jeg vil gerne ha noget hvor der kan skrives navn eller dato på, så det lidt personligt

Anmeld

6. maj 2012

emsaroto

GønskE skriver:

ja præcis, kors køber vi i hvert fald ikke, men det fordi jeg vil gerne ha noget hvor der kan skrives navn eller dato på, så det lidt personligt

Jeg mener nu man kan få det indgraveret i korset, der bag på Men det ser bedre ud i den der firkant der  

Anmeld

6. maj 2012

L&V

GønskE skriver:

God søndag,,

Kæresten og jeg gik lige igår og snakkede dåb, og kom egentlig ind på, hvad man giver sin egen baby til dåben?

Så kom frisk - hvad gav i jeres egen baby i dåb?

IDEER TIL EN GAVE ER OGSÅ VELKOMMEN, selvom man ikke selv har givet eller det ikke var det man gav

Vi oprettede en konto mere til hende ud over hendes børneopsparing hvor vi jo så havde skrevet et lille brev til hende som sad på en lille bamse Men hvis det ska være en ting så tror jeg jeg ville købe en kaj bojesen træ figur da jeg syntes det er noget man kan ha fremme altid også som voksen.. Sølv ting ville jeg holde mig langt fra da jeg ofte syntes det ender i en skuffe efter nogle år

http://www.rosendahl.dk/Default.aspx?ID=1&Grou pID=TR_KB&AreaID=1

Anmeld

6. maj 2012

TrineMine86

GønskE skriver:

okaj - ja tror også det bliver sådan noget, noget han i hvert fald ville kunne beholde for altid

jeg håber vi kan gøre vores fest billigere gode råd?

hehe - vi har en STOR familie og selvom vi valgte at skære vores fætre/kusiner fra til festen, så var vil alligeve omkring de 50(vi havde 1 enkelt vennepar med), og så kunne vi ikke være herhjemme.

hvis i ikke bliver så mange, så hold det evt i jeres eget hjem/forældres hjem, så sparer man lige 1500-2000 bare til lokale, vi ville heller ikke selv lave mad, så vi fik en kok ud, så man kunne jo evt selv lave noget af maden

synes ellers vi prøvede at sparer hvor vi kunne - købte drikkevarer i tyskland osv, men det render op alligevel og de 12-13.000  var KUN til festen - ikke til tøj/dåbstøj osv..

Anmeld

6. maj 2012

Pige2009

GønskE skriver:

okaj

vi vil give ham noget, som han kan tage frem når han bliver stor, som minde fra hans dåb fra os - og som altid kan beholdes 

Hvad med et stjernetegn? Eller en kongelig figur?

Anmeld

6. maj 2012

Mussen2

GønskE skriver:

okaj, nogen ideer med gave til ham?

Bedste ide er en halskæde og så skal han også have sin egen historie

Anmeld

6. maj 2012

Mor til L&S

Liva fik en halskæde med et lille hjerte.. Som hun kan bruge når hun blir lidt større

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.