Hvad gav i jeres EGEN baby i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

L&V

GønskE skriver:

ja dem har vi selv, men synes ikke det en gave til ham - trods det egentlig kunne se godt ud ved siden af vores . har jeg faktisk ikke tænkt over det var en god mulighed egentlig!

Og måske især når det er en dreng tænker jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

GønskE

Månsson skriver:

Og måske især når det er en dreng tænker jeg

vil i hvert fald overveje det

Anmeld

6. maj 2012

Pige2009

GønskE skriver:

tror det bliver en halskæde med stjernetegnet eller fødselsdato og navn

Ok

Anmeld

6. maj 2012

Mettefpigen

Vi købte ikk noget da festen alligevel kostede 10-15000 kr.... Og han manglede ikk rigtig noget, plus at jeg ikk vidste hvad gæsterne ville købe...

Men han fik en knækhalskæde og synes den er SUPER fed! med navn og fødselsdato indgraveret.... Nu er ikk billedet ikk særlig godt, men sådan ser den ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. maj 2012

LotteN

Vi gav ingenting..

Anmeld

6. maj 2012

Tvillingemor80

Vi gav hver pige en halskæde med hjerte vedhæng.. og nogle rim og remse bøger..

Og nej det er da helt rigtigt som nogen siger "at man ikke behøver give noget" - men vi havde lyst til at give dem en gave fra os ..

Anmeld

6. maj 2012

GønskE

Mettefpigen skriver:

Vi købte ikk noget da festen alligevel kostede 10-15000 kr.... Og han manglede ikk rigtig noget, plus at jeg ikk vidste hvad gæsterne ville købe...

Men han fik en knækhalskæde og synes den er SUPER fed! med navn og fødselsdato indgraveret.... Nu er ikk billedet ikk særlig godt, men sådan ser den ud

Hvor er den fin, det lige præcis sådan en eller en med stjernetegnet vores får :-) efter hvad vi regner med.

Anmeld

6. maj 2012

GønskE

Tvillingemor90 skriver:

Vi gav hver pige en halskæde med hjerte vedhæng.. og nogle rim og remse bøger..

Og nej det er da helt rigtigt som nogen siger "at man ikke behøver give noget" - men vi havde lyst til at give dem en gave fra os ..

Nej jeg synes også det helt fair at mange vælger bare at give festen, dOg vil vi gerne give vores :-) 

Anmeld

6. maj 2012

crille

For mange handler dåb måske egentlig mere om tradistion end den kristne tro og jeg ved ikke hvordan det er for jer.

(selv er jeg ikke religiøs og min dreng skal ikke døbes, så nedenstående er kun for at komme med et andet forslag)

Men dåb er måske også et tegn på at i vil lade ham opdrage/vokse op i den kristne tro?

I så fald tænker jeg at det kunen være smukt at give ham en bibel. Der kunne i lave en skrivelse i der vil holde forevigt og bogen kan han senere bruge reelt, uanset om han selv mærker den kristne tro og ellers som viden til hvad det er han vælger fra? 

Har stadig den fine salmebog jeg fik som konfirmand (helt anden snak at komem ind på hvorfor jeg er konfirmeret, når jeg nu siger jeg ikke er troende).

Bruger den jo ikke selv, men gemmer den, da den helt sikkert sakl gives videre, skulle nogle af mine børn vælge konfirmation/kirkebryllup en gang. 

Håber i finder det helt rigtige for jer. Det er jo en stor dag og kan godt forstå i ønsker at give noget der holder og kan gemmes.. og syntes det er svært til drenge.. Er selv også pjattet med bogen, den tror jeg bonussøn skal have til sin 1års  

Anmeld

6. maj 2012

crille

Sofia24 skriver:

Vi fik lavet en personlig bog til vores søn

Sådan en med personlige data som fødselsvægt, længde, tidspunkt, og en masse andre ting fra de første måneder - også det hele fortalt som et eventyr hvor vores søn så er hovedpersonen

Det synes vi var en rigtig god løsning, så det både blev personligt og ikke alt for dyrt (for sådan en fest er jo dyr nok i sig selv)

Hvor fik i lavet jeres bog? Kan du fortælle lidt mere? Er nemlig på udkig efter sådan en og hører meget gerne erfaringer.. Opretter lige en tråd  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.