For mange handler dåb måske egentlig mere om tradistion end den kristne tro og jeg ved ikke hvordan det er for jer.
(selv er jeg ikke religiøs og min dreng skal ikke døbes, så nedenstående er kun for at komme med et andet forslag)
Men dåb er måske også et tegn på at i vil lade ham opdrage/vokse op i den kristne tro?
I så fald tænker jeg at det kunen være smukt at give ham en bibel. Der kunne i lave en skrivelse i der vil holde forevigt og bogen kan han senere bruge reelt, uanset om han selv mærker den kristne tro og ellers som viden til hvad det er han vælger fra?
Har stadig den fine salmebog jeg fik som konfirmand (helt anden snak at komem ind på hvorfor jeg er konfirmeret, når jeg nu siger jeg ikke er troende).
Bruger den jo ikke selv, men gemmer den, da den helt sikkert sakl gives videre, skulle nogle af mine børn vælge konfirmation/kirkebryllup en gang.
Håber i finder det helt rigtige for jer. Det er jo en stor dag og kan godt forstå i ønsker at give noget der holder og kan gemmes.. og syntes det er svært til drenge.. Er selv også pjattet med bogen, den tror jeg bonussøn skal have til sin 1års
Anmeld