Hvad gav i jeres EGEN baby i dåbsgave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Mum33

Vi gav vores søn bogen "Den lille prins". En klassiker han senere skal have læst højt og så er han jo bare en lille prins ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

GønskE

crille skriver:

For mange handler dåb måske egentlig mere om tradistion end den kristne tro og jeg ved ikke hvordan det er for jer.

(selv er jeg ikke religiøs og min dreng skal ikke døbes, så nedenstående er kun for at komme med et andet forslag)

Men dåb er måske også et tegn på at i vil lade ham opdrage/vokse op i den kristne tro?

I så fald tænker jeg at det kunen være smukt at give ham en bibel. Der kunne i lave en skrivelse i der vil holde forevigt og bogen kan han senere bruge reelt, uanset om han selv mærker den kristne tro og ellers som viden til hvad det er han vælger fra? 

Har stadig den fine salmebog jeg fik som konfirmand (helt anden snak at komem ind på hvorfor jeg er konfirmeret, når jeg nu siger jeg ikke er troende).

Bruger den jo ikke selv, men gemmer den, da den helt sikkert sakl gives videre, skulle nogle af mine børn vælge konfirmation/kirkebryllup en gang. 

Håber i finder det helt rigtige for jer. Det er jo en stor dag og kan godt forstå i ønsker at give noget der holder og kan gemmes.. og syntes det er svært til drenge.. Er selv også pjattet med bogen, den tror jeg bonussøn skal have til sin 1års  

Vi er kristne nok til at han skal døbes og komfirmeres, men alt det historiske osv, det bliver aldrig mig :-) men han skal ha en bog hvor han selv er hovedperson, hvor alt fra jeg testede positivt til den dag står i :-) - vil nok også skrive mere i efterfølgende :-)

Anmeld

6. maj 2012

GønskE

Nordjyden skriver:

Vi gav vores søn bogen "Den lille prins". En klassiker han senere skal have læst højt og så er han jo bare en lille prins ...

Vi kommet også til at ønske os disney bøgerne, for dem har jeg altid fået læst og været helt vild med :-) men god ide

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

GønskE skriver:

God søndag,,

Kæresten og jeg gik lige igår og snakkede dåb, og kom egentlig ind på, hvad man giver sin egen baby til dåben?

Så kom frisk - hvad gav i jeres egen baby i dåb?

IDEER TIL EN GAVE ER OGSÅ VELKOMMEN, selvom man ikke selv har givet eller det ikke var det man gav

Festen

Anmeld

6. maj 2012

DianaMalou

min kæreste og jeg gav vores datter en guld halskæde med fader vor, den kan hun så bruge når hun engang skal konfirmeres.. havde selv sådan en halskæde sa jeg var ung og havde den på ti min dåb og os min konfirmation og det skulle vores datter os..

Anmeld

6. maj 2012

FamilenStorm

GønskE skriver:

God søndag,,

Kæresten og jeg gik lige igår og snakkede dåb, og kom egentlig ind på, hvad man giver sin egen baby til dåben?

IDEER TIL EN GAVE ER OGSÅ VELKOMMEN, selvom man ikke selv har givet eller det ikke var det man gav

Vi gav Alberte et lille guldhjerte i kæde..

Anmeld

6. maj 2012

GønskE

DianaMalou skriver:

min kæreste og jeg gav vores datter en guld halskæde med fader vor, den kan hun så bruge når hun engang skal konfirmeres.. havde selv sådan en halskæde sa jeg var ung og havde den på ti min dåb og os min konfirmation og det skulle vores datter os..

hvor fint  god ide

Anmeld

6. maj 2012

Camulla

GønskE skriver:

God søndag,,

Vi har ikke givet vores drenge noget. Det er egentlig slet ikke noget jeg har tænkt over... Men ja, det skal man da egentlig gøre, eller kan gøre i hvert fald.

Jeg studser over, at folk skriver at festen var dyr nok i sig selv, derfor skal barnet ikke have nogen gave. Gælder det også fødselsdage, konfirmation osv?? Hmm... Mon ikke det er fordi barnet er så lille at det ikke forstår noget alligevel? For det andet er egentlig en dårlig grund, synes jeg...

Forstår godt at du gerne vil give ham noget  

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Camulla skriver:

Vi har ikke givet vores drenge noget. Det er egentlig slet ikke noget jeg har tænkt over... Men ja, det skal man da egentlig gøre, eller kan gøre i hvert fald.

Jeg studser over, at folk skriver at festen var dyr nok i sig selv, derfor skal barnet ikke have nogen gave. Gælder det også fødselsdage, konfirmation osv?? Hmm... Mon ikke det er fordi barnet er så lille at det ikke forstår noget alligevel? For det andet er egentlig en dårlig grund, synes jeg...

Forstår godt at du gerne vil give ham noget  

Vi valgte ikke at give noget, fordi Laura ikke selv har valgt at skulle døbes, men derimod vælger hun selv om hun vil konfirmeres.. Det med fødselsdage er en helt andet ting, det er jo en helt alm. ting, om man er døbt eller ej

Anmeld

6. maj 2012

Camulla

Nadia&Daniel skriver:

Vi valgte ikke at give noget, fordi Laura ikke selv har valgt at skulle døbes, men derimod vælger hun selv om hun vil konfirmeres.. Det med fødselsdage er en helt andet ting, det er jo en helt alm. ting, om man er døbt eller ej

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Hmm...?

Skal gæsterne så heller ikke give gave?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.