Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

SjeBets

oerbaek skriver:

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem.... men jeg kan simpelthen heller ikke have at alle, undskyld mit udtryk, de gammel kloge sidder og sabler de unge ned... 

Jeg har åbenbart heller  ikke været "klar" til at få mine børn. jeg fik den første da jeg var 22 og den anden da jeg var 24 så ja jeg var under 25 inden jeg fik de 2 første hvilket der er en der skriver at man ikke er klar til... nå men jeg h ar åben bart været mere klar til nr 3 som kom da jeg var 28.... 

hmmm jeg syns det er et valg man selv tager om man er ung eller gammel, hvad der passer bedst for dig er jo ikke sikkert passer for mig... ¨

Jeg er gift med børnenes far og vi har været kærester siden jeg var 16. så det kan godt lade sig gøre at man holder sammen selvom man har fået børn i en forholdsvis tidlig alder. 

ja undskyld mit sure opstød men mener man er alt for meget efter dem der vælger at få børn tidligt. hvad så med de ældre mødre er de bedre end de unge. for mig er der ingen forskel... hvornår er det egentlig iorden at få børn???? 

jeg føler at folk læser det som de vil læse, jeg var selv ung mor, skal jeg også føle mig ramt, det gør jeg sært nok ikke.

Men nok fordi jeg også oven i er nåedte en erkendelse af, at måske det ville have været bedre at vente bare lidt. Jeg elsker mine børn uden tvivl. men kan se den dag i dag at mine venner som har ventet har bedre vilkår at tilbyde deres børn end jeg har haft da de var små. Og jeg synes ikke det er fedt at sige til sine børn, nej det har mor ikke råd til ( fordi faderen er skredet) og det sker meget ofte, siger ikke altid, men ofte, med unge forhold. Jeg ville have været en bedre mor, fordi at jeg hviler så meget mere i mig selv nu end jeg gjorde for 10 år siden. Jeg kan desværre også se på de unge mødre jeg kender at når deres forhold går i stykker, ja de vil beskytte deres barn med næb og klør, men mange gange så glemmer de lidt barnet i kampen, når de sviner faderen på facebook, når de nægter ham at se barnet, og et barn har da bedst af at se begge forældre, ja true that , det kan ældre mødre også finde på, men jeg kender så ikke mange af de ældre mødre der kan finde på at skændes på en facebook væg.  Siger det ikke for at svine, hvis folk læser det som det, siger det fordi at jeg selv var der og har indset at jeg er bare blevet klogere, og mere afbalanceret.

Og Ja der er nogle der hviler så mget i sig selv selv om de er unge. men det er bare ikke størstedelen, jeg har mødt unge mødre jeg har stor respekt for.

jeg læser ikke folk siger de er dårlige mødre på noget plan, bare at man går glip af noget, og flere af dem som skriver har selv været unge mødre i sin tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Kloster

Vil først sige, Jeg ikke har læst hele tråden.

Der er bare noget, der bliver ved med at falde mig i tankerne...

Det gipper helt i mig, når jeg tænker på, at jeg har 3 drenge og den ælste bliver 15 år i år. Puhha hvor jeg håber at hele mit hjerte, han ikke kommer til at gøre nogen gravide, før det er yderst planlagt og i en god voksen alder. (tænker jeg self om dem alle 3) Men nu er min søn jo nærmest ældre end nogle få af jer meget unge mødre.

Vil bestemt ikke lyde gammel ell sur. Men jeg er glad for min søn ikke er far til nogle børn endnu. Og der må gerne gå mange år endnu, før de får børn.

Jeg håber, jeg har snakket så meget med og mine drenge er så oplyst, at de er stærke nok til at bruge beskyttelse for både sygdomme og graviditeter.

Jeg ville godt nok blive ked af det på mine drenges vegne, hvis de kom som 15-19 årige og sagde, de havde gjort en gravid. Efter morens mening, måtte de såmænd også godt blive 25+ før der kom børn til verden...

Jeg vil lige indskyde, at jeg bestemt er For abort...

Anmeld

30. april 2012

EKBJ

Loa skriver:

Jeg siger ikke forholdet er sikret fordi man har været sammen i 5 år, et forhold er aldrig sikkert. Men jeg er 100 % sikker på at hvis du ser på statistikkerne er der flere unge forældre der går fra hinanden end ældre. 

Hvis man har været sammen et halvt år, kender man jo dårligt hinanden, og det er sgu svært at vide hvordan man reagere når der kommer sådan en lille ny til verden. Og svært at vide hvordan ens partner reagerer på alle ting, gode som dårlige. 

Og min mening, og sådan er den, men når man er 16 er man ikke engang voksen, så at man skal kunne træffe så vigtige beslutninger, som der følger med at få et barn, det syntes jeg er helt hovedløst.

Børn bør ikke få børn.

En pige på 16 kan da være ligeså god til at træffe den rigtige beslutning for hende som fx du kan... 

Anmeld

30. april 2012

EKBJ

Kloster skriver:

Vil først sige, Jeg ikke har læst hele tråden.

Der er bare noget, der bliver ved med at falde mig i tankerne...

Det gipper helt i mig, når jeg tænker på, at jeg har 3 drenge og den ælste bliver 15 år i år. Puhha hvor jeg håber at hele mit hjerte, han ikke kommer til at gøre nogen gravide, før det er yderst planlagt og i en god voksen alder. (tænker jeg self om dem alle 3) Men nu er min søn jo nærmest ældre end nogle få af jer meget unge mødre.

Vil bestemt ikke lyde gammel ell sur. Men jeg er glad for min søn ikke er far til nogle børn endnu. Og der må gerne gå mange år endnu, før de får børn.

Jeg håber, jeg har snakket så meget med og mine drenge er så oplyst, at de er stærke nok til at bruge beskyttelse for både sygdomme og graviditeter.

Jeg ville godt nok blive ked af det på mine drenges vegne, hvis de kom som 15-19 årige og sagde, de havde gjort en gravid. Efter morens mening, måtte de såmænd også godt blive 25+ før der kom børn til verden...

Jeg vil lige indskyde, at jeg bestemt er For abort...

Min kæreste er 21.. og er bestemt klar til at være far selvom han kunne vente.. 

Jeg kunne også godt have ventet - helt bestemt.. men kan bare ikke tilbyde min krop at få en abort.. 

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

Til ts: hvor er det pisse fedt at se, at du tager ansvar! man vokser utrolig meget (mental alder) når man får et barn!

Jeg kender en som fik sin første som 16-17 årig, og hun har i dag (som 21-22 årig) 2 velfungerende drenge på snart 5 og 3 år!

Jeg VED at der bliver set ned på unge mødre, og den generelle holdning er "vent, nyd din ungdom, du er ikke moden nok, du ved ikke hvad det vil sige at have en baby, osv..."
Og ja, det er meget muligt, men en førstegangsmor på 18, ved lige så lidt som en på 35!!!

Og vi snakker ikke om livserfaring, hus eller bil, da det er selvsagt at en på 35 er foran på den front!
Jeg snakker VIDEN om det at have en BABY!

Jeg er ung mor!
Min første søn blev født 4 mdr før jeg blev 19!

Vi havde været kæreste i 3 mdr da jeg blev UPLANLAGT gravid (det var ønsket, bare ikke på det tidspunkt)

Min søn bliver 5 år, og jeg maner ALLE fordomme til jorden!

1. Han er flaskebarn fra dag 5
2. Han kan læse, skrive, stave og regne
3, Jeg TVIVLER på at han ville være et så harmonisk barn, hvis ikke det var fordi at jeg var "voksen" nok til at "magte det"

Vi er gift, og har 3 børn! Og jeg ved at vi har magtet opgaven som forældre bedre end min mands moster på 40 fx!

Tror bare at jeg vil frem til er at alderen ikke er det mest væsentlige!

Og SELVFØLGELIG kan man tage vare på et barn når man er 16 !

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

oerbaek skriver:

nu har jeg ikke læst hele tråden igennem.... men jeg kan simpelthen heller ikke have at alle, undskyld mit udtryk, de gammel kloge sidder og sabler de unge ned... 

Jeg har åbenbart heller  ikke været "klar" til at få mine børn. jeg fik den første da jeg var 22 og den anden da jeg var 24 så ja jeg var under 25 inden jeg fik de 2 første hvilket der er en der skriver at man ikke er klar til... nå men jeg h ar åben bart været mere klar til nr 3 som kom da jeg var 28.... 

hmmm jeg syns det er et valg man selv tager om man er ung eller gammel, hvad der passer bedst for dig er jo ikke sikkert passer for mig... ¨

Jeg er gift med børnenes far og vi har været kærester siden jeg var 16. så det kan godt lade sig gøre at man holder sammen selvom man har fået børn i en forholdsvis tidlig alder. 

ja undskyld mit sure opstød men mener man er alt for meget efter dem der vælger at få børn tidligt. hvad så med de ældre mødre er de bedre end de unge. for mig er der ingen forskel... hvornår er det egentlig iorden at få børn???? 

Så du ville syntes det var super fint at dit barn på 13 eller 15 fik et barn=?

Anmeld

30. april 2012

Loa

Krussedulle skriver:

Og SELVFØLGELIG kan man tage vare på et barn når man er 16 !

Det er da lige præcis en selvfølge. Det er nok derfor det går så skide godt for mange af de medvirkende i De unge mødre. 

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

Loa skriver:

Det er da lige præcis en selvfølge. Det er nok derfor det går så skide godt for mange af de medvirkende i De unge mødre. 

Nu er det jo mødrene selv som skal ringe til produktionen når der "sker noget nyt" .. Og i øvrigt er det jo ikke et helt billed, af ALLE unge mødre i dk, der bliver tegnet i "de unge mødre"

Anmeld

30. april 2012

oerbaek

mor:) skriver:

synes nu ikke at folk bare er efter de unge. Ja der er nogle som klarer det flot, ja der er nogle som forbliver sammen og ikke går fra hinanden, men  der er mange som ikke gør.

Mener du ærligt at man er voksen og ansvarlig som 16årig...come on.

det kommer helt an på hvor man er i livet, men som udgangspunkt nej... det der gør mig lidt sur er at man bliver kaldt ung mor til man er 25. jeg har givet mine børn alt hvad de skulle have og de mangler bestemt ikke noget. hverken kærlighed eller noget andet.

jeg var selv uddannet og det var min mand også og vi boede i vores eget hus da vi fik den første. 

Jeg kan ikke se at alder har den store betydning. og jeg ved godt det lyder som om jeg støtter unge på 16 og det er ikke min hensigt, undskyld TS, men jeg mener bare ikke man er ung mor indtiil man er 25 og skal ses ned på fordi man har valgt at få børn i en ung alder. 

Anmeld

30. april 2012

oerbaek

Kongmulle skriver:

Så du ville syntes det var super fint at dit barn på 13 eller 15 fik et barn=?

nej det syns jeg ikke. se svar lige op over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.