Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Aprilmor11

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Jeg kan kun give dig ret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

oerbaek

Krussedulle skriver:

Til ts: hvor er det pisse fedt at se, at du tager ansvar! man vokser utrolig meget (mental alder) når man får et barn!

Jeg kender en som fik sin første som 16-17 årig, og hun har i dag (som 21-22 årig) 2 velfungerende drenge på snart 5 og 3 år!

Jeg VED at der bliver set ned på unge mødre, og den generelle holdning er "vent, nyd din ungdom, du er ikke moden nok, du ved ikke hvad det vil sige at have en baby, osv..."
Og ja, det er meget muligt, men en førstegangsmor på 18, ved lige så lidt som en på 35!!!

Og vi snakker ikke om livserfaring, hus eller bil, da det er selvsagt at en på 35 er foran på den front!
Jeg snakker VIDEN om det at have en BABY!

Jeg er ung mor!
Min første søn blev født 4 mdr før jeg blev 19!

Vi havde været kæreste i 3 mdr da jeg blev UPLANLAGT gravid (det var ønsket, bare ikke på det tidspunkt)

Min søn bliver 5 år, og jeg maner ALLE fordomme til jorden!

1. Han er flaskebarn fra dag 5
2. Han kan læse, skrive, stave og regne
3, Jeg TVIVLER på at han ville være et så harmonisk barn, hvis ikke det var fordi at jeg var "voksen" nok til at "magte det"

Vi er gift, og har 3 børn! Og jeg ved at vi har magtet opgaven som forældre bedre end min mands moster på 40 fx!

Tror bare at jeg vil frem til er at alderen ikke er det mest væsentlige!

Og SELVFØLGELIG kan man tage vare på et barn når man er 16 !

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

oerbaek skriver:

nej det syns jeg ikke. se svar lige op over

Okay, så er jeg med igen. Syntes også 25 er noget fis. Hvem kan lige bestemme det er alderen. Hov nu er jeg 24 og 364 dage gammel, jeg er slet ikke klar, bum i dag er det min fødselsdag, nu er jeg klar parat

Jeg mener man bør skelne hvis man skal skelne, mellem myndig og ikke myndig. Dvs 18 år. Der kan man trods alt bestemme selv.

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
oerbaek skriver:

det kommer helt an på hvor man er i livet, men som udgangspunkt nej... det der gør mig lidt sur er at man bliver kaldt ung mor til man er 25. jeg har givet mine børn alt hvad de skulle have og de mangler bestemt ikke noget. hverken kærlighed eller noget andet.

jeg var selv uddannet og det var min mand også og vi boede i vores eget hus da vi fik den første. 

Jeg kan ikke se at alder har den store betydning. og jeg ved godt det lyder som om jeg støtter unge på 16 og det er ikke min hensigt, undskyld TS, men jeg mener bare ikke man er ung mor indtiil man er 25 og skal ses ned på fordi man har valgt at få børn i en ung alder. 

nej det mener jeg så heller ikke. jeg tænkte nu også mere i alderen omkring 16

Anmeld

30. april 2012

Aprilmor11

Nordjyden skriver:

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Økonomi er ikke en skid med alder at gøre. Begynde at planlægge 1. barn efter at man er blevet 25. SENT. Undxkyld, men man kan være en lige så god mor som 20 årig som man kan som 25+. En under 25 kan have mere styr på sin økonomi, og sit liv end en på 25+. Undskyld, men det der rammer sku. Du kender ikke alle under 25. Og måske er det for tidligt at få barn når man er under 20, men nogen kan virkelig godt klare det. INGEN er uddannet forældre fra start, om du er 20 eller 25. Det er da kun rigtig fedt at nogen kan tage ANSVAR for sine handlinger i stedet for at tag en abort hver gang. Og hvorfor er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne og hvorfor er ALLE under 25 naiv ? Kender du os alle ? Nej, det tror jeg ikke lige, så det kan du jo ikke tillade dig at skrive. Og mange over 25 får også tilskud til friplads. De er på KH og også i gang med at læse. Det har ikke en skid med alder at gøre. Det har noget med en selv og ikke alderen. Og nogen gange er der en grund til at man er på KH. Eller at man ikke lige har fået sin uddannelse. Og børnebidrag får man også selvom at man er over 25. Hvor er det lige du ville hen med det her ?

ALDER ER BARE ET TAL, DET ER IKKE ALDEREN SOM GØRE EN MODEN OG KLAR TIL ET BARN !!!!!!!

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

Kongmulle skriver:

Okay, så er jeg med igen. Syntes også 25 er noget fis. Hvem kan lige bestemme det er alderen. Hov nu er jeg 24 og 364 dage gammel, jeg er slet ikke klar, bum i dag er det min fødselsdag, nu er jeg klar parat

Jeg mener man bør skelne hvis man skal skelne, mellem myndig og ikke myndig. Dvs 18 år. Der kan man trods alt bestemme selv.

Syntes det er lidt sjovt at se, at langt de fleste mener at det er "ok" at blive mor når man er 18-20+ ... tænker lidt, gad vide hvorfor det er "lovligt" at dyrke sex fra man er 15 år... Det er da lidt tankevækkende?! Hvordan kommer man frem til lige den alder?

Anmeld

30. april 2012

oerbaek

Kongmulle skriver:

ja lige præcic... 

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Krussedulle skriver:

Til ts: hvor er det pisse fedt at se, at du tager ansvar! man vokser utrolig meget (mental alder) når man får et barn!

Jeg kender en som fik sin første som 16-17 årig, og hun har i dag (som 21-22 årig) 2 velfungerende drenge på snart 5 og 3 år!

Jeg VED at der bliver set ned på unge mødre, og den generelle holdning er "vent, nyd din ungdom, du er ikke moden nok, du ved ikke hvad det vil sige at have en baby, osv..."
Og ja, det er meget muligt, men en førstegangsmor på 18, ved lige så lidt som en på 35!!!

Og vi snakker ikke om livserfaring, hus eller bil, da det er selvsagt at en på 35 er foran på den front!
Jeg snakker VIDEN om det at have en BABY!

Jeg er ung mor!
Min første søn blev født 4 mdr før jeg blev 19!

Vi havde været kæreste i 3 mdr da jeg blev UPLANLAGT gravid (det var ønsket, bare ikke på det tidspunkt)

Min søn bliver 5 år, og jeg maner ALLE fordomme til jorden!

1. Han er flaskebarn fra dag 5
2. Han kan læse, skrive, stave og regne
3, Jeg TVIVLER på at han ville være et så harmonisk barn, hvis ikke det var fordi at jeg var "voksen" nok til at "magte det"

Vi er gift, og har 3 børn! Og jeg ved at vi har magtet opgaven som forældre bedre end min mands moster på 40 fx!

Tror bare at jeg vil frem til er at alderen ikke er det mest væsentlige!

Og SELVFØLGELIG kan man tage vare på et barn når man er 16 !

En selvfølge er altså at overdrive det. 

Ja, alderen betyder ikke noget omkring viden om baby, men det er vores handlinger, vores måde at tale til baby på som gør en stor forskel. Oftest vil en pige på 15 ikke kunne se hvilken virkning hendes handliger/måden at tale til sit barn på i fremtiden. 

Der er jo en grund til at mange unge forældre går fra hinanden, ligesom der er en grund til at mange unge mødre har en sag i kommunen. Det er ikke et tilfælde og det er ikke fordi alle er efter dem.

Ja der er også nogle som klarer det flot, men det er langt fra alle og langt fra en selvfølge!

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

Krussedulle skriver:

Syntes det er lidt sjovt at se, at langt de fleste mener at det er "ok" at blive mor når man er 18-20+ ... tænker lidt, gad vide hvorfor det er "lovligt" at dyrke sex fra man er 15 år... Det er da lidt tankevækkende?! Hvordan kommer man frem til lige den alder?

Jeg siger det i forbindelse med at der er man myndig. Så har man ret til selv at bestemme. Alderen for at ha sex er også til diskussion i min verden.

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

mor:) skriver:

En selvfølge er altså at overdrive det. 

Ja, alderen betyder ikke noget omkring viden om baby, men det er vores handlinger, vores måde at tale til baby på som gør en stor forskel. Oftest vil en pige på 15 ikke kunne se hvilken virkning hendes handliger/måden at tale til sit barn på i fremtiden. 

Der er jo en grund til at mange unge forældre går fra hinanden, ligesom der er en grund til at mange unge mødre har en sag i kommunen. Det er ikke et tilfælde og det er ikke fordi alle er efter dem.

Ja der er også nogle som klarer det flot, men det er langt fra alle og langt fra en selvfølge!

Jeg mener nu stadig ikke at det handler om alder!

Der bliver generelliseret lige lovlig meget i den her debat?! ALLE under 25 er uegnet naive unge mennesker der ikke ved at handling har konsekvens?!

Enten vokser man med opgaven, eller også gør man ikke! ung som "gammel"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.