Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Loa

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

Hvad i skal gøre?

Øhm måske tage at beskytte sig/passe på når man har sex, så man netop ikke ender med en graviditet?

Jeg tror simpelthen ikke på man er klar til et barn når man er 15-17 år. Det er en idyllisk forestilling om hvordan det er at lege far, mor og barn, der trækker.

Sandsynligheden for at ens parforhold (hvis man da overhovedet er i det) holder, er jo væsentlig mindre, end hvis man som 25 årig har været sammen med sin partner i 5 år inden man beslutter at få et barn. 

Ja jeg forstår faktisk bare ikke hvorfor folk har så travlt med at få børn. Nyd dog ungdommen og alle de ting man kan gøre inden man får børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

EKBJ

Fenja09 skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke har læst alle svarene, så ved heller ikke hvor gammel du er ?  

/Fenja

Jeg er 16. 

Anmeld

30. april 2012

EKBJ

Loa skriver:

Hvad i skal gøre?

Øhm måske tage at beskytte sig/passe på når man har sex, så man netop ikke ender med en graviditet?

Jeg tror simpelthen ikke på man er klar til et barn når man er 15-17 år. Det er en idyllisk forestilling om hvordan det er at lege far, mor og barn, der trækker.

Sandsynligheden for at ens parforhold (hvis man da overhovedet er i det) holder, er jo væsentlig mindre, end hvis man som 25 årig har været sammen med sin partner i 5 år inden man beslutter at få et barn. 

Ja jeg forstår faktisk bare ikke hvorfor folk har så travlt med at få børn. Nyd dog ungdommen og alle de ting man kan gøre inden man får børn. 

Igen skal det lige sige at det ikke var planlagt - men er blevet til et ønske barn.. 

Lede far mor og børn??? - det er da ligeså nyt for os unge mødre som for jer der er "oppe i årene"..

Man kan vide ligeså meget om hinanden og have ligeså godt et forhold med sin kæreste selvom man ikke har været sammen i 5år inden..  så at sansynligheden for at man går fra hinanden bare fordi man er yngre og har været sammen i kortere tid er da noget fis at sige, forholdet er ikke sikret bare fordi man har været sammen i 5 år inden.. 

Anmeld

30. april 2012

SjeBets

EKBJ skriver:

Igen skal det lige sige at det ikke var planlagt - men er blevet til et ønske barn.. 

Lede far mor og børn??? - det er da ligeså nyt for os unge mødre som for jer der er "oppe i årene"..

Man kan vide ligeså meget om hinanden og have ligeså godt et forhold med sin kæreste selvom man ikke har været sammen i 5år inden..  så at sansynligheden for at man går fra hinanden bare fordi man er yngre og har været sammen i kortere tid er da noget fis at sige, forholdet er ikke sikret bare fordi man har været sammen i 5 år inden.. 

Det er nu ikke noget fis, fordi jo ældre man er jo mere hviler man i sig selv, og man ved hvem man er, og hvem man vil have, unge skifter ofte mening fra dag til dag, og husk på jeg har været ung og kan godt huske at jeg bestemt mente det ene og andet, jeg blev forlovet med en da jeg var 16 og vi skulle da giftes ja vi skulle, vi var vildt forelsket han var 21 og havde hus og ja idylisk indtil jeg var 1½ år ældre og fandt ud af der var sq en masse andet jeg ville.

Anmeld

30. april 2012

EKBJ

SjeBets skriver:

Det er nu ikke noget fis, fordi jo ældre man er jo mere hviler man i sig selv, og man ved hvem man er, og hvem man vil have, unge skifter ofte mening fra dag til dag, og husk på jeg har været ung og kan godt huske at jeg bestemt mente det ene og andet, jeg blev forlovet med en da jeg var 16 og vi skulle da giftes ja vi skulle, vi var vildt forelsket han var 21 og havde hus og ja idylisk indtil jeg var 1½ år ældre og fandt ud af der var sq en masse andet jeg ville.

Det er bestemt ikke alle der er sådan.. 

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

SjeBets skriver:

hehe det mønster kan jeg godt genkende. Men jeg kan også huske mine egne holdninger da jeg var 15-16 år, jeg vidste bedre!!!

Indtil jeg så måtte sande at meget af det folk havde sagt nok var rigtigt. Pokkers

Anmeld

30. april 2012

Frk. Himmelblå

EKBJ skriver:

Min mand og jeg havde været sammen 5 mdr, da vi flyttede sammen.

Knap 1,5 år, da jeg blev gravid

Godt 2 år da vi blev gift

Og lige lidt mere, da vi blev forældre.. 

Heldigvis er modenhed ikke et ensidigt begreb. Jeg er 30, og er totalt umoden, når det kommer til at være alene hjemme. Til gengæld er jeg ganske moden på de fleste andre områder.

Du er 16 og vil givetvis være umoden på en række områder. Men det udelukker heldigvis ikke, at du kan være moden i mor-rollen. Vi er heldigvis ikke fastlåste i vores roller. Og både umodenhed og modenhed kan være godt. Egentlig kan jeg ikke li' ordet moden. Lyder lidt som at være færdig. Lige til at plukke og så slut. Jeg stemmer for udvikling hele livet... 

Jeg har stor respekt for din beslutning om at beholde barnet. Mht. prævention: Could have/should have/ would have, kan du ikke bruge til så meget nu, vel?

Men mon ikke, du husker det fremover    ?

God dag!

Anmeld

30. april 2012

EKBJ

Frk. Himmelblå skriver:

Min mand og jeg havde været sammen 5 mdr, da vi flyttede sammen.

Knap 1,5 år, da jeg blev gravid

Godt 2 år da vi blev gift

Og lige lidt mere, da vi blev forældre.. 

Heldigvis er modenhed ikke et ensidigt begreb. Jeg er 30, og er totalt umoden, når det kommer til at være alene hjemme. Til gengæld er jeg ganske moden på de fleste andre områder.

Du er 16 og vil givetvis være umoden på en række områder. Men det udelukker heldigvis ikke, at du kan være moden i mor-rollen. Vi er heldigvis ikke fastlåste i vores roller. Og både umodenhed og modenhed kan være godt. Egentlig kan jeg ikke li' ordet moden. Lyder lidt som at være færdig. Lige til at plukke og så slut. Jeg stemmer for udvikling hele livet... 

Jeg har stor respekt for din beslutning om at beholde barnet. Mht. prævention: Could have/should have/ would have, kan du ikke bruge til så meget nu, vel?

Men mon ikke, du husker det fremover    ?

God dag!

Jeg VED jeg har dummet mig!! Og det indrømmer jeg også gerne.. man lære af sine fejl.. det er en stor "fejl" som ændre mit/vores liv for altid.. Jeg kan bare ikke andet end at glæde mig lige nu

Det er så forskelligt fra person til person hvor moden man er!! 

Anmeld

30. april 2012

SjeBets

EKBJ skriver:

Det er bestemt ikke alle der er sådan.. 

Nej ikke alle, men ufattelig mange.

Anmeld

30. april 2012

SjeBets

Kongmulle skriver:

hehe det mønster kan jeg godt genkende. Men jeg kan også huske mine egne holdninger da jeg var 15-16 år, jeg vidste bedre!!!

Indtil jeg så måtte sande at meget af det folk havde sagt nok var rigtigt. Pokkers

hehe ja det er sq ikke nemt når man findet ud af, at det som de "gamle" havde prædikede måske ikke var så forkert alligevel.

Men ja hold da op, da jeg var teen skulle ingen kommer og sige noget andet til mig end det jeg mente .. fordi jeg var da moden og hvad ved jeg.

Idag er jeg langt fra teen, og har indset jeg bliver aldrig voksen, jeg er skide umoden, jeg og min mand er store legebørn, men vi har da også den seriøse side af os, men den gider vi ikke alt for længe af gangen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.