Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Krussedulle skriver:

Jeg mener nu stadig ikke at det handler om alder!

Der bliver generelliseret lige lovlig meget i den her debat?! ALLE under 25 er uegnet naive unge mennesker der ikke ved at handling har konsekvens?!

Enten vokser man med opgaven, eller også gør man ikke! ung som "gammel"

Der er EN person som synes at alle under 25 ikke skal have børn.

Men ja, generelt synes jeg det er en dårlig idé at få et barn i så ung en alder. Man kan jo kun svare generelt, da man ikke kender nogle personligt. Selvfølgelig er vi da alle klar over at det ikke gælder alle, og nogle klarer det skide flot, men men men det er jo langt fra alle.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Krussedulle

Kongmulle skriver:

Jeg siger det i forbindelse med at der er man myndig. Så har man ret til selv at bestemme. Alderen for at ha sex er også til diskussion i min verden.

Det var det jeg tænkte

Der må jo sidde nogen som mener at man som 15 årig er i stand til at se konsekvensen ved at dyrke sex!

For jeg er egentlig enig med dig!

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

mor:) skriver:

Der er EN person som synes at alle under 25 ikke skal have børn.

Men ja, generelt synes jeg det er en dårlig idé at få et barn i så ung en alder. Man kan jo kun svare generelt, da man ikke kender nogle personligt. Selvfølgelig er vi da alle klar over at det ikke gælder alle, og nogle klarer det skide flot, men men men det er jo langt fra alle.

Ja, i know det var blot fordi den kommentar irriterede mig lidt! Beklager, det var jo ikke dig som skrev det!

Men vi er overordnet set enige! Jeg syntes også at det er tidligt, og det er jo netop kun de knap så gode eksemplarer af unge møde, som er med i "de unge mødre"

Og der er de jo alle sammen enten gået fra hinanden, eller fået kommunen på nakken! (no offence!!)

Men ja, VI er trods alt nogle unge forældre bag skærmene som er lidt trætte af at blive låst fast i en bås.. Fordi VI er nogle unge der rent faktisk trodser alle de der fordomme

Anmeld

30. april 2012

MorDk

Krussedulle skriver:

Nu er det jo mødrene selv som skal ringe til produktionen når der "sker noget nyt" .. Og i øvrigt er det jo ikke et helt billed, af ALLE unge mødre i dk, der bliver tegnet i "de unge mødre"

Enig... man er da "DUM" hvis man sluger det hele råt! Come onm!

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

MorDk skriver:

Enig... man er da "DUM" hvis man sluger det hele råt! Come onm!

Præcis!!

Anmeld

30. april 2012

Mum33

Aprilmor11 skriver:

Økonomi er ikke en skid med alder at gøre. Begynde at planlægge 1. barn efter at man er blevet 25. SENT. Undxkyld, men man kan være en lige så god mor som 20 årig som man kan som 25+. En under 25 kan have mere styr på sin økonomi, og sit liv end en på 25+. Undskyld, men det der rammer sku. Du kender ikke alle under 25. Og måske er det for tidligt at få barn når man er under 20, men nogen kan virkelig godt klare det. INGEN er uddannet forældre fra start, om du er 20 eller 25. Det er da kun rigtig fedt at nogen kan tage ANSVAR for sine handlinger i stedet for at tag en abort hver gang. Og hvorfor er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne og hvorfor er ALLE under 25 naiv ? Kender du os alle ? Nej, det tror jeg ikke lige, så det kan du jo ikke tillade dig at skrive. Og mange over 25 får også tilskud til friplads. De er på KH og også i gang med at læse. Det har ikke en skid med alder at gøre. Det har noget med en selv og ikke alderen. Og nogen gange er der en grund til at man er på KH. Eller at man ikke lige har fået sin uddannelse. Og børnebidrag får man også selvom at man er over 25. Hvor er det lige du ville hen med det her ?

ALDER ER BARE ET TAL, DET ER IKKE ALDEREN SOM GØRE EN MODEN OG KLAR TIL ET BARN !!!!!!!

Du går i forsvar i stedet for at prøve at forstå ... Jeg siger ikke det er sådan for alle, men at det er sådan for en stor del af dem. Helt sikker der kan være gode yngre mødre, men en stor del kan ikke løfte opgaven.

Skal vi debaterer yderligere bedes du finde en lidt pænere tone frem ... Vi har hver især vores holdning.

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle skriver:

Ja, i know det var blot fordi den kommentar irriterede mig lidt! Beklager, det var jo ikke dig som skrev det!

Men vi er overordnet set enige! Jeg syntes også at det er tidligt, og det er jo netop kun de knap så gode eksemplarer af unge møde, som er med i "de unge mødre"

Og der er de jo alle sammen enten gået fra hinanden, eller fået kommunen på nakken! (no offence!!)

Men ja, VI er trods alt nogle unge forældre bag skærmene som er lidt trætte af at blive låst fast i en bås.. Fordi VI er nogle unge der rent faktisk trodser alle de der fordomme

Desværre er det sådan med medierne at det giver bedre seertal at vise mødre som klarer det knap så godt. (selvom jeg synes at der er nogle få iblandt DUM som virker som fantastiske mødre)

Anmeld

30. april 2012

Krussedulle

mor:) skriver:

Desværre er det sådan med medierne at det giver bedre seertal at vise mødre som klarer det knap så godt. (selvom jeg synes at der er nogle få iblandt DUM som virker som fantastiske mødre)

Helt enig!

Anmeld

30. april 2012

Aprilmor11

Nordjyden skriver:

Du går i forsvar i stedet for at prøve at forstå ... Jeg siger ikke det er sådan for alle, men at det er sådan for en stor del af dem. Helt sikker der kan være gode yngre mødre, men en stor del kan ikke løfte opgaven.

Skal vi debaterer yderligere bedes du finde en lidt pænere tone frem ... Vi har hver især vores holdning.

Du skrev I, og derfor forstår jeg at det er alle. Og jeg kender nu flere som kan klare rollen som ung bedre end som over 25. Kender 3 i alderen 25-30 og 2 af dem burde ikke at have deres børn hjemme. Jeg har 2 veninder som ikke har haft det specielt godt derhjemme og som har mindre søskende nu, som ikke burde at være hjemme. Men dem under 25, de går virkelig op i rollen. Den ene burde ikke at have hendes barn hjemme så "meget" som hun har, men de andre klare det bedre end dem over 25. Så kan ikke rigtig følge dig. Men ja, det er vel bare hver sin mening. Jeg har bevidst valgt at være ung mor. Og ville gerne have været yngre endnu. Og beklager den tone jeg havde.

Anmeld

30. april 2012

Aprilmor11 skriver:

Du skrev I, og derfor forstår jeg at det er alle. Og jeg kender nu flere som kan klare rollen som ung bedre end som over 25. Kender 3 i alderen 25-30 og 2 af dem burde ikke at have deres børn hjemme. Jeg har 2 veninder som ikke har haft det specielt godt derhjemme og som har mindre søskende nu, som ikke burde at være hjemme. Men dem under 25, de går virkelig op i rollen. Den ene burde ikke at have hendes barn hjemme så "meget" som hun har, men de andre klare det bedre end dem over 25. Så kan ikke rigtig følge dig. Men ja, det er vel bare hver sin mening. Jeg har bevidst valgt at være ung mor. Og ville gerne have været yngre endnu. Og beklager den tone jeg havde.

Det er din erfaring og det er klart at du reagerer udfra den. Men tror nu ikke statistikerne ville se lige så flot ud for de unge mødre.

Faktum er at mange unge mødre har en sag i kommunen og det er der jo en grund til.

Men ikke desto mindre er der jo selvfølgelig undtagelser og nogle som klarer det super flot.

Fordi man mener at man er for ung i en alder som 16 til at varetage opgaven, er det ikke ensbetydende med at der ikke eksistere kvinder over ja lad os sige 25 som ikke kan varetage opgaven, men det er ikke mange i forhold til de unge mødre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.