Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Bom

Nordjyden skriver:

Jeg hørte ingen brok over antallet af aborter, men jeg tror at 95% af befolkningen er enige om, at man ikke er klar til at blive mor i en alder af 13 ej heller 16.

Jeg er ikke i tvivl om, at alle der bliver gravide i en ung alder, har alle intentioner om at være en god mor, og tror at alt er lykke og idyl når man får en baby. Men når man er under 25 er man ikke i stand til at overskue konsekvenserne af ens handlinger (hjerneforskning), så I kan ikke overskue de konsekvenser det får for Jeres liv og barnets. Man er I Jeres alder meget naiv, og har endnu ikke dannet ens identitet. Derudover er man ikke økonomisk i stand til at tage vare på et barn. Kommunen skal betales KH, tilskud til friplads i dp, forhøjet SU hvis du vil læse, børnebidrag, osv, hvilket vi andre skal betale over skatten.

Som du sikkert kan læse, er jeg meget imod at man bliver mor i så ung en alder, og jeg ved at der er mange der mener det sammen. Men derfor kan man jo godt være en god person og have alle intentioner om at blive en god mor.  

Bliver godt nok ked og lidt harm når du skriver at det er naiv og få et barn når man er under 25 år... Alle er jo ikke ens når det kommer til uddannelse og økonomi som du hentyder til..
Jeg var selv 21 år da jeg blev gravid med min datter, jeg havde uddannelse (sosu-assistent), fast arbejde, eget hus på landet, bil osv og en sund økonomi.. Jeg har aldrig skulle have hjælp fra kommunen eller lign..
Jeg har aldrig fortrudt vi fik vores datter, for det var bare det helt rigtige tidspunkt for os, så synes det er forkert og feje alle over en kam som er under 25 år......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Krussedulle

Loa skriver:

Måske er det fordi der er så mange unge der virker som om de tager ekstremt let på det.....

Og vi kan vel også blive enige om, at det er i de færreste tilfælde at man bliver gravid hvis man tager alle sine forholdsregler. Så i min verden er et barn ikke uplanlagt hvis man ikke beskytter sig ordenligt.

Som jeg siger, selvfølgelig er der unge der sagtens kan magte opgaven, og hatten af for det, men det er jo bare ikke størstedelen af dem. 

Så at oprettet et indlæg herinde og forvente at alle brugere klapper i deres hænder af begejstring, over en 16 årig vælger at blive gravid, er for mig lidt naivt.

Jeg kan jo også bare være ligeglad..

Jeg ved at JEG klare mig godt!

Er bare træt af at blive låst fast i en bås. Og træt af at der altid bliver gererelliseret!

Anmeld

1. maj 2012

Mum33

Bom skriver:

Bliver godt nok ked og lidt harm når du skriver at det er naiv og få et barn når man er under 25 år... Alle er jo ikke ens når det kommer til uddannelse og økonomi som du hentyder til..
Jeg var selv 21 år da jeg blev gravid med min datter, jeg havde uddannelse (sosu-assistent), fast arbejde, eget hus på landet, bil osv og en sund økonomi.. Jeg har aldrig skulle have hjælp fra kommunen eller lign..
Jeg har aldrig fortrudt vi fik vores datter, for det var bare det helt rigtige tidspunkt for os, så synes det er forkert og feje alle over en kam som er under 25 år......

Det skriver jeg heller ikke .... Når jeg skriver "I Jeres alder ..." hentyder jeg til trådsstarteren, samt den debat hun hentyder til hvor en 13-årig ville være mor. Hvis du læser hvad jeg har skrevet før, så påpeger jeg netop, at jeg syntes det er ok efter man er blevet 20 år .... så ingen grund til at tage den nært.

Anmeld

1. maj 2012

Aprilmor11

Nordjyden skriver:

Vi bygger jo alle vores holdning på de erfaringer vi har og de folk vi kender. Jeg arbejder med unge mellem 13 og 16 og har gjordt det i flere år. De unge piger jeg har sået med der har været gravide og søgt hjælp hos mig, har alle været fra socialt dårligt stillede hjem, der nu tror at kommunen kan "hjælpe" dem og så går det alt sammen. Piger der drømmer om en kernefamilie, fordi de ønsker hurtigt at bygge det op, de ikke selv havde/har derhjemme.  

Muligvis nogle af pigerne godt kunne klare opgaven, men tror stadig de vil fortryde senere i livet. En ung mor fortalte det så godt, og hun sagde "jeg har ikke fortrudt ham, men jeg har fortrudt DET. Jeg ville sådan ønske jeg havde ventet", og det tror jeg hun har ret i.  

Ja, men der er der en grund. Det er selvfølgelig hårdt for sådan nogen piger. Jeg ville ønske at jeg var blevet mor i en yngre alder. Men det vvar også bare måden hun skrev det på. Så må hun jo omformulere det.

Anmeld

1. maj 2012

Aprilmor11

SjeBets skriver:

Synes nu heller ikke at når man er 21 ved graviditet er super ung, troede vi snakkede om teenage piger. 

Der er stor forskel på en på 15-16 år og en på 21.

Hun skrev alle under 25. Derfor har jeg blandet det ind sådan. Jeg synes heller ikke at det er super ungt, men man er ung mor hvis man er under 25 her, hvor jeg bor.

Anmeld

1. maj 2012

Aprilmor11

mor:) skriver:

Det er din erfaring og det er klart at du reagerer udfra den. Men tror nu ikke statistikerne ville se lige så flot ud for de unge mødre.

Faktum er at mange unge mødre har en sag i kommunen og det er der jo en grund til.

Men ikke desto mindre er der jo selvfølgelig undtagelser og nogle som klarer det super flot.

Fordi man mener at man er for ung i en alder som 16 til at varetage opgaven, er det ikke ensbetydende med at der ikke eksistere kvinder over ja lad os sige 25 som ikke kan varetage opgaven, men det er ikke mange i forhold til de unge mødre.

Måske ikke. Men synes stadig at det er forkert at skrive det sådan. Så må du jo omformulere det. Men nu har jeg forstået hvad du mener.

Anmeld

1. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aprilmor11 skriver:

Måske ikke. Men synes stadig at det er forkert at skrive det sådan. Så må du jo omformulere det. Men nu har jeg forstået hvad du mener.

Hvad er det jeg skal omformulere? Jeg synes jeg virkelig har prøvet at udtrykke mig meget klart at det selvfølgelig ikke er alle, men en stor del, desværre.

Anmeld

1. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mor:) skriver:

Hvad er det jeg skal omformulere? Jeg synes jeg virkelig har prøvet at udtrykke mig meget klart at det selvfølgelig ikke er alle, men en stor del, desværre.

Og jeg er enig med dig. Jeg har en datter på 18, og jeg tror da, hun ville kunne løfte opgaven, hvis hun skulle - men jeg ønsker ikke for hende eller et evt. barn, at det sker de første 3-4 år. Jeg synes ikke, hendes fremtid er tilstrækkeligt afklaret endnu, selvom hun er i gang med uddannelse og har en sød kæreste. Jeg synes, man bør kunne se i hvert fald nogle år frem, hvordan tilværelsen ser ud i forhold til job og økonomi - og selvfølgelig er intet sikkert, heller ikke, når man er 25 eller 30, men man kan have en formodning om, hvad der vil ske. 

Jeg fik min første, da jeg var 22 og lærerstuderende, og min mand havde sin uddannelse og fast job. Jeg fortryder intet, og det meste er gået som forventet, men jeg er glad for, jeg ikke blev mor før da. En ungdomsuddannelse og et påbegyndt videre uddannelsesforløb er i mine øjne en basal platform, før man får barn. 

Anmeld

2. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor og meget mere skriver:

Og jeg er enig med dig. Jeg har en datter på 18, og jeg tror da, hun ville kunne løfte opgaven, hvis hun skulle - men jeg ønsker ikke for hende eller et evt. barn, at det sker de første 3-4 år. Jeg synes ikke, hendes fremtid er tilstrækkeligt afklaret endnu, selvom hun er i gang med uddannelse og har en sød kæreste. Jeg synes, man bør kunne se i hvert fald nogle år frem, hvordan tilværelsen ser ud i forhold til job og økonomi - og selvfølgelig er intet sikkert, heller ikke, når man er 25 eller 30, men man kan have en formodning om, hvad der vil ske. 

Jeg fik min første, da jeg var 22 og lærerstuderende, og min mand havde sin uddannelse og fast job. Jeg fortryder intet, og det meste er gået som forventet, men jeg er glad for, jeg ikke blev mor før da. En ungdomsuddannelse og et påbegyndt videre uddannelsesforløb er i mine øjne en basal platform, før man får barn. 

Jeg kan kun give dig ret i det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.