mor:) skriver:
Hvad er det jeg skal omformulere? Jeg synes jeg virkelig har prøvet at udtrykke mig meget klart at det selvfølgelig ikke er alle, men en stor del, desværre.
Og jeg er enig med dig. Jeg har en datter på 18, og jeg tror da, hun ville kunne løfte opgaven, hvis hun skulle - men jeg ønsker ikke for hende eller et evt. barn, at det sker de første 3-4 år. Jeg synes ikke, hendes fremtid er tilstrækkeligt afklaret endnu, selvom hun er i gang med uddannelse og har en sød kæreste. Jeg synes, man bør kunne se i hvert fald nogle år frem, hvordan tilværelsen ser ud i forhold til job og økonomi - og selvfølgelig er intet sikkert, heller ikke, når man er 25 eller 30, men man kan have en formodning om, hvad der vil ske.
Jeg fik min første, da jeg var 22 og lærerstuderende, og min mand havde sin uddannelse og fast job. Jeg fortryder intet, og det meste er gået som forventet, men jeg er glad for, jeg ikke blev mor før da. En ungdomsuddannelse og et påbegyndt videre uddannelsesforløb er i mine øjne en basal platform, før man får barn.
Anmeld