Hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Kongmulle

SjeBets skriver:

hehe ja det er sq ikke nemt når man findet ud af, at det som de "gamle" havde prædikede måske ikke var så forkert alligevel.

Men ja hold da op, da jeg var teen skulle ingen kommer og sige noget andet til mig end det jeg mente .. fordi jeg var da moden og hvad ved jeg.

Idag er jeg langt fra teen, og har indset jeg bliver aldrig voksen, jeg er skide umoden, jeg og min mand er store legebørn, men vi har da også den seriøse side af os, men den gider vi ikke alt for længe af gangen

Det blir da også for kedeligt i længden ik

"Du er så skør mor" og "Du er så sjov mor" er nok 2 sætninger jeg hører MEGET tit herhjemme GG.

Og jeg elsker det. Nægter at tage livet så tungt altid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

mrsminimus

Jeg mener personligt man kan være en lige så god mor (eller far) uanset om man er 15 eller 35 det har intet med alder at gøre deri mod om man er personligt klar til det ansvar der følger med opgaven man høre bare rigtig meget om de unge mædre der ikke kan klare opgaven. man høre f.eks. aldrig om dem der klare det med ros... Og det skyldes en ting de fleste vil hellere høre om alle dem der ikke kan tage være på sine børn og får dem fjernet end på at en mor kan både arbejde og få vasket tøj og stadig nå at tage sig at sit barn... Der er bar mere fokus på det negative frem for det positive... Der findes altså lige så mange "ikke unge mødre" der ikke kan vare tage opgave som forældre til trods for deres aldre...

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

mrsminimus skriver:

Jeg mener personligt man kan være en lige så god mor (eller far) uanset om man er 15 eller 35 det har intet med alder at gøre deri mod om man er personligt klar til det ansvar der følger med opgaven man høre bare rigtig meget om de unge mædre der ikke kan klare opgaven. man høre f.eks. aldrig om dem der klare det med ros... Og det skyldes en ting de fleste vil hellere høre om alle dem der ikke kan tage være på sine børn og får dem fjernet end på at en mor kan både arbejde og få vasket tøj og stadig nå at tage sig at sit barn... Der er bar mere fokus på det negative frem for det positive... Der findes altså lige så mange "ikke unge mødre" der ikke kan vare tage opgave som forældre til trods for deres aldre...

Enig,MEN en på 35 har oftest bedre fysiske rammer at tilbyde end en pige på 16 år.

Det er de færreste på 16 der er fuldt uddannet og har fast arbejde.....

Og selvom grundsten til børn er kærlighed og omsorg, SKAL man altså også kunne tilbyde nogle fysiske ting.

Feks at kunne ha tag overhovédet, mad hver dag og plads i børnehave koster også en del.

Anmeld

30. april 2012

frkanonym

EKBJ skriver:

Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år.. 

Blev sgu lidt små irriteret over de kommentare der kom om unge mødre .. - hvorfor brokke over at så mange unge mennesker får foretaget en abort, når man også brokker over at det er ansvarsløst/respektløst at sætte et barn til verden når man ikke er mere end 15-17 år?? 

Hvad vil i have VI skal gøre?? Vi gør jo kun det bedste for os selv og det lille væsen der er inden i os.. 

Undskyld alt mit brok havde bare lige brug fot at komme ud med det!! Da jeg føler mig lidt ramt af alle de kommentare.. 

jeg vil gerne læse debatten. kan du måske finde et link til den?

men jeg forstår virkelig heller ikke, hvorfor nogen mennesker skal komme med nedgørende kommentarer om unge mødre! har selv ingen børn, og bliver snart 18, og har en veninde på snart 19, som har to børn, og der er også rigtig mange fordomme der, og jeg synes, det er SÅ forkert! en på (fx) 18, kan være en ligeså god mor som en på 30.

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

malenekjeldsen skriver:

men jeg forstår virkelig heller ikke, hvorfor nogen mennesker skal komme med nedgørende kommentarer om unge mødre! har selv ingen børn, og bliver snart 18, og har en veninde på snart 19, som har to børn, og der er også rigtig mange fordomme der, og jeg synes, det er SÅ forkert! en på (fx) 18, kan være en ligeså god mor som en på 30.

Pigen det omhandlede er 13!! TRETTEN

Det er kun et barn. Og det er dybt uansvarligt at lade så ung en pige få børn. Når du er 18 år er du myndig og så bestemmer du selv. Før du er 18 bestemmer dine forældre, for der kan du ikke selv vurdere hvad der er rigtigt for dig. Sådan er loven. Og det er der sikkert en grund til

Anmeld

30. april 2012

mrsminimus

Kongmulle skriver:

Enig,MEN en på 35 har oftest bedre fysiske rammer at tilbyde end en pige på 16 år.

Det er de færreste på 16 der er fuldt uddannet og har fast arbejde.....

Og selvom grundsten til børn er kærlighed og omsorg, SKAL man altså også kunne tilbyde nogle fysiske ting.

Feks at kunne ha tag overhovédet, mad hver dag og plads i børnehave koster også en del.

Nu mener jeg jo ikke at en uddannelse er i så høj kurs altid... Kender selv nogle stykke der har en utrolig høj uddannelse men som er lud dovne og ikke gider finde job... Jeg er selv flyttet hjemmefra som 17 årig og har selv siden den gang betal min husleje og sørget for mad på bordet... Anser nu ikke mig selv som ung mor da jeg var 24 da jeg fik min datter men syntes det er synd de for på nakken for netop at være ung... Når jeg går tur med barnevognen og går forbi de boligblokke her i byen hvor alle bistands klienterne bor kan jeg godt tænke at det er sku synd for de børn de sidder bare deroppe i den lille lejlighed dag ind og dag ud i røg og tomme flasker under komunen gør neget... Skal dog lige siges det er ikke noget jeg formoder det er noget jeg ved med sikkerhed da jeg ved hvem personerne er...

Anmeld

30. april 2012

Kongmulle

mrsminimus skriver:

Nu mener jeg jo ikke at en uddannelse er i så høj kurs altid... Kender selv nogle stykke der har en utrolig høj uddannelse men som er lud dovne og ikke gider finde job... Jeg er selv flyttet hjemmefra som 17 årig og har selv siden den gang betal min husleje og sørget for mad på bordet... Anser nu ikke mig selv som ung mor da jeg var 24 da jeg fik min datter men syntes det er synd de for på nakken for netop at være ung... Når jeg går tur med barnevognen og går forbi de boligblokke her i byen hvor alle bistands klienterne bor kan jeg godt tænke at det er sku synd for de børn de sidder bare deroppe i den lille lejlighed dag ind og dag ud i røg og tomme flasker under komunen gør neget... Skal dog lige siges det er ikke noget jeg formoder det er noget jeg ved med sikkerhed da jeg ved hvem personerne er...

Og så er det jo din borgerpligt at henvede dig på kommunen og lave en underretning.- Husk det....

Og det kan da godt være du ikke mener uddannelse er i høj kurs, men det er vejen frem i dagens Dk. For de fleste i hvertfald.

Og du kan altid finde eksempler på det modsatte af hvad jeg siger,men en på 16 har mindre chance for at tilbyde, hus, fast job osv end en på 35 har. Sådan er det bare.

Anmeld

30. april 2012

mrsminimus

malenekjeldsen skriver:

Ja og en på 30 kan være en lige så dårlig mor som en på 18 det har intet med alder at gøre... Mener selvfølgelig ikke manskal have børn som 13 årig men mener hvis det sker kan de varetage opgave lige så godt som en på 30 det har noget med ens personlighed at gøre... men syntes helt klart man skal overveje det grundigt da der ikke er den sammen frihed som før... Vælger man opgave vælger man den fuldt ud...

Anmeld

30. april 2012

mrsminimus

Kongmulle skriver:

Og så er det jo din borgerpligt at henvede dig på kommunen og lave en underretning.- Husk det....

Og det kan da godt være du ikke mener uddannelse er i høj kurs, men det er vejen frem i dagens Dk. For de fleste i hvertfald.

Og du kan altid finde eksempler på det modsatte af hvad jeg siger,men en på 16 har mindre chance for at tilbyde, hus, fast job osv end en på 35 har. Sådan er det bare.

Det er blevet indberettet flere gange og ingen af familierne har fået fjernet deres børn endnu...

Det er jo ikke en diskution om der er flest der kan tilbyde hus i en alder af 30 eller 18 men om man kan taget ansvaret lige så seriøst som 16 årige som når man er 30 og det mener jeg godt man kan det er et spørgsmål og ens personlighed...

Anmeld

30. april 2012

frkanonym

Kongmulle skriver:

Pigen det omhandlede er 13!! TRETTEN

Det er kun et barn. Og det er dybt uansvarligt at lade så ung en pige få børn. Når du er 18 år er du myndig og så bestemmer du selv. Før du er 18 bestemmer dine forældre, for der kan du ikke selv vurdere hvad der er rigtigt for dig. Sådan er loven. Og det er der sikkert en grund til

prøv at læs igen..

"Læste den debat om hende den 13 årige pige der ville have et barn om nogle år" - NOGLE ÅR. hvem siger, det lige er om et år? ordet "nogle" er et vidt begreb. jeg har ikke læst debatten, og ved ikke, om hun har skrevet, det skal være, når hun er 14, 15, 16 eller andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.